TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ladetrykk

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #85401  av alpinelexus
 
hvor mye ladetrykk tåler en orginal is200 motor?? tte kompressoren levere 0,5 bar. kan man lade mer?uten at det går utover holdbareheten.

 #85416  av lexusmann
 
Hei og velkommen i klubben!
Endelig et lexus-medlem, de er det for få av!! Har desverre veldig lite info om kompressoren, visste ikke at den gav 0,5 engang..... :? Tåler sikkert en del, da, 1,0 eller no.Er sikkert andre mer kompressor/ turbokyndige her inne....Også kan man sikkert finne en del på nettet, bare man vet hvor man skal lete. Skal også gå an å sette på et mindre reimhjul, for høyere turtall på snurra, har jeg hørt. Vet bare at den fungerer i fullt monn. Har lurt på å låne digitalkamera av en kompis, tenkte å legge ut noen bilder av maskina, eller "spisen" som de sier borte i Sverige, hehe... :)

 #85417  av Kebab gud
 
har hørt om de som har hatt oppi 1bar uten problemer ..
ville anbefalle deg å finne engelske og australienske forum å sjekke der

 #85445  av jensi
 
Det er ikke anbefalt å kjøre mer trykk en det som er orginalt fra TTE .
For mer trykk fra eks turbo så må du nok bytte til smidde stempel og nye veivlager.
1 bar på en is200 uten interne modifiseringer?Hørtes ekstremt ut.
Har lest at 0,7 bar på orginal motor er anbefalt max.

Les litt her :http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... 18057&st=0

Jensi

 #85483  av alpinelexus
 
takk for svarene og en hyggelig velkomst. da vet jeg det at jeg kan tøye meg til 0,6 som planlagt. Sette er ikke et orginalt tte sett, men noe jeg lager selv med en ganske stor vortech kompressor, intercooler som tåler dobbelte av hkene jeg skal ha og fra kompressoren og rundt til insuget er det 2 1/4 rustfrie rør. gleder meg til og bli ferdig med motoren. tror blir kommer til og bli kjempe morsom. tror heller ikke motoren tåler 1 kg over lang tid, vil være på den sikre siden her.

 #85654  av lexusmann
 
Høres ut som et svært og ambisiøst prosjekt. Håper vi andre får lov til å følge utviklingen via prosjekt- tråden??
Bilder og komentarer mottas med takk. :)
Bra at noen tid og penger til å sette i gang med slike ting. Du har sikkert sett amerikanske Rod Millen sitt IS 430 prosjekt. Den bilen er dritrå!!!! Går som et uvær, kan man si...