TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS/Altezza.. BMW kopi? ååneida

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #85747  av Kebab gud
 
Mange anklager Lexus IS /Altezza for å være en kopi av BMWs 3serie.. E46 spesielt..
men hva er problemene her?
joda.. IS/altezza og E46 ble lansert samme år 98..
hvor sansynlig er det at de har klart å "kopiere" designet på så kort tid (ingen nøyaktig dato på lanseringene)
og enda bedre!
IS/altezza er et utskudd av MarkII serien.. og drar man tilbake til 92 ser man hvor designet til IS/altezza stammer i fra..
bare se her

hvordan så 3serien ut på den tiden?
ikke fult så.. troverdig

desuten synes jeg ikke de er så like uansett (ja .. jeg har en BMW E46 :P)
der har dere IS eiere noe å slå "Japsene kopierer bare designet fra andre" folka...
PS: la oss ikke glemme at BMW har stjelt mitsubishi carisma sine baklykter på E46 og Nissan primera sine baklykter til E90 :lol:

 #85789  av sindrejl
 
ikke glem at ALLE stjæler lexus sine baklykter nåda ;) plutselig fant alle bilprodusenter ut at dem ville ha runde baklykter med gjennomsiktig glass :D Men er vel stortsett sjalu bimmer eiere som anklager lexus for å kopiere noe? latterlig

 #85911  av haraune
 
Om det var en kopi... så hvorfor er den så mye bedre å kjøre da..?
For ikke å snakke om kvaliteten..?

 #86032  av S-2000
 
Jeg synes primært alt "kopi" snakket blir bare tøvete uansett ettersom hvis man aldri kunne hatt likheter på bilene ville man endt opp med mye sprøe resultater som troligen ikke ville falt i smak.

Nå skal jo japanerne faktisk bare være stolte av det faktum at de har evne til å "se og lære" imotsetning til de aller fleste tyske produsentene som er så sta at de uansett problem velger ikke å lære av de som gjør det bedre.

Ingen løsning som finnes der ute er perfekt, så hvorfor ignorere mulighetene til å forbedre noe som allerede er genialt bra? Nei, forstå seg på dette den som vil...