TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp!

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #87549  av lexusmann
 
Jeg liker det ikke, men det ser ut til at jeg må selge bilen som jeg har hatt i 2 år nå. Jeg må gå til dette skritt av økonomiske grunner. Men til administrator, jeg kan vel være medlem for det?

Noen som vet listeprisen på 99 modellen?

 #87563  av spkstrp
 
hvem skulle stoppe deg? :lol: eller er det noe medlemskap som har gått meg hus forbi ? vil tro at det holder med interesse for toyota / japse biler i det minste for å være "medlem" ;)

 #87567  av lexusmann
 
Jeg håper da det.....blir sikkert en rimelig carina eller corolla jeg kjøper, kommer an på hva jeg får for lex'n. Alle på forumet oppfordres herved til å spørre rundt hos venner og bekjente om det er interresse for en Lexus IS Sport med kompressor med en haug av utstyr!!

Det bør være seriøse henvendelser.

 #87680  av haraune
 
Hvis hu finner ut at ingen er villig til å betale ekstra for at bilen har kompressor så kan jeg kjøpe bare kompressoren av deg.

Men tenk litt over det da... du kommer til å savne den bilen noe så sinnsykt. Ran en bank eller noe..begynn å pante flasker, selg sjela di..
:(

 #87681  av haraune
 
forresten sist du hadde annonsert bilen og jeg ville kjøpe den så ordnet de seg jo og du ville ikke selge alikevell!! :lol:

 #87702  av lexusmann
 
Det stemmer det, men når nå banken mer eller mindre sier rett ut at jeg ikke kan betale for meg, da syns jeg at burde ta til fornuft, til jeg får meg en jobb...Å drive å demontere kompressoren vil IKKE komme på tale. Ja, haraune at jeg kommer til å savne den enormt, men dere kan banne på at jeg skal ha Lexus en gang!!

Ser kanskje om jeg får meg en deltidsjobb, drosjesjåfør eller no'.

 #87786  av Kjelliken
 
:D Da satser vi at du får deg en eller annen jobb snarest slik at du får penger inn i kassa.. bare og lete som en gal etter jobb.....

Lykke til i allefall. :wink:

 #87906  av spkstrp
 
dersom dette er bilen med stor B for deg, så stemmer jeg i de andre, skaff deg et eller annet så du kan betale regningene stå på :)

 #88195  av lexusmann
 
Har en fra Trondheim som er interressert, han har bydd meg 190k, pga den defekte cdspilleren, ikke godkjent kompressor, og at jeg har et par sommerdekk som er gåen. Sistnevnte har jeg drevet en stund å lagt til side penger til. Syns selv det er litt lite, har jo lån som jeg må betale inn.Vet at dette er ca listepris, men kan jeg ta litt mer? Har tenkt på litt rundt 200k, jeg....

 #88243  av jensi
 
Høres alt for billig ut.
Hvor har du de listeprisene fra?Helt på tur spør du meg.
Er bilen strøken bør du med kompressor forlange 250000.
Sjekk prisene rund på Finn.no.
Det er her du finner "listeprisene"/pris nivå.
Høres mer ut som Avensis priser det du oppgir som listepris.
Han som får bilen din for 200000 gjør et kupp.
Kunne vært butikk å kjøpt den bilen din .Plukket kompressor og solgt for 230000.
Hadde jo tjent 30000 +kompressor kitt.

Tipper at det er andre her som vurderer det samme. :wink:

Jensi

 #88261  av post_mortem
 
2000 model lexus is 200 sport uten kompressor koster hos forhandler 260000-270000 med 2 års garanti. Så man kan vel trekke av 20000 for å få prisen på privat salg.
Da burde vel 1999 mod gå for rundt 200000-210000. dette er jo uten kompressor. hadde ikke bryd meg så mye med godkjenningen, toyota norge er villig til å selge hvem som helst kompressoren uten å melde fra.
tross alt eierens problem. kompressoren koster jo ferdig instalertr rundt 75000.- så du kan vel regne med kanskje 20000-25000.- ekstra for den.


slutt sum da 235000-210000.-

dette er min mening

is 200 eier

 #88297  av lexusmann
 
post_mortem skrev:2000 model lexus is 200 sport uten kompressor koster hos forhandler 260000-270000 med 2 års garanti. Så man kan vel trekke av 20000 for å få prisen på privat salg.
Da burde vel 1999 mod gå for rundt 200000-210000. dette er jo uten kompressor. hadde ikke bryd meg så mye med godkjenningen, toyota norge er villig til å selge hvem som helst kompressoren uten å melde fra.
tross alt eierens problem. kompressoren koster jo ferdig instalertr rundt 75000.- så du kan vel regne med kanskje 20000-25000.- ekstra for den.


slutt sum da 235000-210000.-

dette er min mening

is 200 eier
235000-210000??? Skal vel være omvendt?? Hehe, tulla, har skrivi litt feil sjøl i det siste... :)
Så dere mener at jeg kunne ta å øke prisantydning? Var jo det jeg jeg håpa på da, har vel en 150k enda i lån på den...kunne tenkt meg å hatt LITT igjen å kjøpe billigbil for og, da.... :?
Og hvor burde jeg lagt meg ca?? Tips?

 #88337  av jensi
 
Tipper 220000 er en riktig pris.
Kommer jo litt an på bilens stand.
SÃ¥ hadde jeg solgt felgene og kompresssor kittet til meg for ca 20000.
(Jeg skrur ut kompressoren for deg.)
:wink:

Tota pris for bil=240000.

Engelsk mennene selger vanligvis bilene uten kompressor og ekstrautstyr.
FÃ¥r mye mer for bilen totalt da.
Samtidig så er dette en bil som ikke alle ønsker kompressor og div ekstra på.


Jensi

 #88338  av sindrejl
 
lexusmann skrev:Har en fra Trondheim som er interressert, han har bydd meg 190k, pga den defekte cdspilleren, ikke godkjent kompressor, og at jeg har et par sommerdekk som er gåen. Sistnevnte har jeg drevet en stund å lagt til side penger til. Syns selv det er litt lite, har jo lån som jeg må betale inn.Vet at dette er ca listepris, men kan jeg ta litt mer? Har tenkt på litt rundt 200k, jeg....
ser jo at gamlere is200 uten komp selges til 210, så IKKE selg til den prisen værsåsnill :( Hadde stukket meg i hjertet :/