TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 2005 Lexus SC430 og dens nye godsaker

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #89436  av Kebab gud
 
Ettersom Lexus ikke har det mest imponerende salgs talla i europa har de heletiden prøvd å forbedre SC430 for å konkurere bedre med Mercedes sin SL
så langt klarer de det ikke. mye av grunnen til det er at de forbedrer ikke motoren som viker slapp i den 2 tons tunge cab/coupeen

men det de først gjorde var å bli kvikk de standard "Run-flat" dekka.. ettersom dette gir en ubehaglig ... kjøretur :P
i 2005 sies det (har ikke selv lest det fra offesielt hold) at SC430 skal få et nytt understell på EU modellen, dette systemet skal være den første av sin type og skal være et "Magnetisk"- demper system
jeg lurer på om noen her kan bekrefte at de skal komme med det... og få litt mer info på det
jeg vet at Rod millen har jobbet ned noe slik for bruk på HMMWV (mannen bak "Lexus Street Rod", "Ultimate Toyota Celica" og som har Rekorden opp Pikes peak med sin "Celica pikes peak")

 #89442  av Ã¸xseth
 
magnetiske demper system??
hvordan virker det?

 #89451  av Kebab gud
 
hvis det er lik det Rod millen jobber med .. så fungere det ved at ... vel .. en type olje som er fult av små metal partikkler som blir tykkere eller no jo høyere spenningen er .. .. hvis du skjønner..
rettere sagt elektromagnetisk :P

 #89452  av Ã¸xseth
 
såpass. sikkert bra det

 #89454  av Fredrik
 
Kebab gud skrev:hvis det er lik det Rod millen jobber med .. så fungere det ved at ... vel .. en type olje som er fult av små metal partikkler som blir tykkere eller no jo høyere spenningen er .. .. hvis du skjønner..
rettere sagt elektromagnetisk :P
Demperene justerer seg automatisk etter veien? Altså der hvor det er rett og fin vei så er demperene harde, mens på humpete vei så er de litt bløtere? :?

HÃ¥per jeg forsto det riktig :P

 #89472  av Kebab gud
 
sånn selt tenker jeg det fungere likt med luftdempere .. (selv om de IKKE fungere)
Rod millen sitt system heter forresten
MagnetoRheological fluid Optimized Active Damper Suspension :P (forkortet med MROADS)
dette er hva de sier om det
The system is designed around MagnetoRheological fluid, which is a water or oil-based fluid whose viscosity, or shear rate, can be changed by applying to it a magnetic field. When properly engineered, this allows the control of suspension performance in real time with a damper that is inherently less complicated than high performance passive dampers with bypass tubes, valve stacks, or inertial sensing devices
men som sagt .. det systemet er laget for HMMWV (millitær utgaven av Hummer H1)
Kan faktisk se det i action på en av "Rides" episodene (der de lager Lexus IS430en)

Forresten kan jeg si at jeg fant på Lexus.co.uk bekreftelse at i september kommer det nytt understell på Euro SC430.. men der sto det "monotube shock absorbers" .. og det virker nesten som om det gjalt fra september 2004.... men er ingen info om det inne på siden...