TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS430 - Rod Millen

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #96470  av kaimagne
 
http://www.fast-autos.net/lexus/lexusis430.html

Så program om den på Discovery i helga, morsom bil, men AT de har råd til å gjøre slikt... :)

 #96628  av Kebab gud
 
TTE var først ute med å putte en V8 i en IS .. men den hadde Automat og komprerssor :P

 #96680  av lexusmann
 
Så programmet her tidligere i høst, den gikk RIMELIG bra, kan man si!!!340 hester flytter en slik bil, kan jeg tenke meg..... :D Hadde jo ca 110 hester mer enn i den jeg hadde, jeg syntes den var rask...

 #96688  av jensi
 
lexusmann skrev:Så programmet her tidligere i høst, den gikk RIMELIG bra, kan man si!!!340 hester flytter en slik bil, kan jeg tenke meg..... :D Hadde jo ca 110 hester mer enn i den jeg hadde, jeg syntes den var rask...

110?

Hva hadde du gjort med din da utenom kompressor?
Jens

 #96689  av jensi
 
lexusmann skrev:Så programmet her tidligere i høst, den gikk RIMELIG bra, kan man si!!!340 hester flytter en slik bil, kan jeg tenke meg..... :D Hadde jo ca 110 hester mer enn i den jeg hadde, jeg syntes den var rask...

110?

Hva hadde du gjort med din da utenom kompressor?
Jens

 #96785  av Tor
 
Jeg kikka også på det programmet :) Nå var det jo Lexus som betalte hele bilen og delene ettersom jeg kunne forstå.

 #96870  av Kebab gud
 
Rod millen tjener jo millioner bare på utvikling av millitær teknologi .. og nå har han mest sansynlig sopet inn enda fler millioner på en nytt demper system ..
er ikke tilfeldig at Rod millen jobber med et magnetisk dempersystem og så noen få år senere kommer Toyota å putter et magnetisk dempersystem på Lexus SC430 :P

 #97102  av lexusmann
 
jensi skrev:
lexusmann skrev:Så programmet her tidligere i høst, den gikk RIMELIG bra, kan man si!!!340 hester flytter en slik bil, kan jeg tenke meg..... :D Hadde jo ca 110 hester mer enn i den jeg hadde, jeg syntes den var rask...

110?
Hva hadde du gjort med din da utenom kompressor?
Jens[/quot

Fikk oppgitt 228 hester da jeg kjøpte den, i annonsen og av forrige eier. Men jeg målte den aldri selv, så jeg kan jo ikke være sikker.

 #97150  av Kebab gud
 
Nok om Rod millen sin .. her er TTE sin

Vanlig
Bilde

Kompressor
Bilde
Bilde


det som er jævlig er at ingen vet hvor denne stammer i fra...
det er IKKE TTE sin .. og den utdatere Rod millen sin .. og den hadde Potte i midten :!: :!:
Bilde
Bilde
PS: et annet bilde fra siden viser noen sjukt svære bremseskiver

 #97304  av @lpher
 
Bilen på de siste bildene er vel en testmule for enn ny motor som kanskje skal inn i nye IS? :)

 #97307  av lexusmann
 
Har også sett de to siste bildene en plass, aner ikke hvor....Var knall den svarte!!!! :D

 #97431  av Kebab gud
 
@lpher skrev:Bilen på de siste bildene er vel en testmule for enn ny motor som kanskje skal inn i nye IS? :)
nei .. de ble tatt på ringen i 2000 .. to år etter dagens ble lansert i japan og et år etter dagens ble først solgt som lexus....
altså for tidlig mule...
jeg tror personlig at de har hatt ideen om IS430 men noe stoppet det
(TTE sin kom også i 2000..)

 #97643  av lexusmann
 
Steike...de rigger noe voldsomt de 19 tommerne....noen enig??