TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla t-sport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #141154  av gnmfr

Hei, fant detta forumet for en ukes tid siden og har lest litt her sånn av og til, og bestemt meg for å bli medlem fordi jeg kan muligens trenge litt hjelp til forskjellige deler og lignans når jeg får bilen min (corolla t-sport)

Det jeg egentlig lurer på nå er hvor jeg kan få tak i powerfilter kit til denne bilen? Har enda ikke sett det noen sted :?

Hvor mye det koster for chipping av bilen, og hvor jeg kan gjøre det :wink: Hvor mye det hjelper og lignans...

Noen som har noen ide til hva jeg kan gjøre med den utvendig for at den skal bli litt råere? Skal få på 17" felger (ikke bestemt meg for type og merke enda), lurer på om jeg skal få på lexus baklykter hvis noen veit om et sted de selger dette :wink: Tar gjerne imot forslag :wink:

Mvh Eivind
Vedlegg
Bilde275.jpg
Bilde275.jpg (9.61 kiB) Vist 4709 ganger

#141161  av Castrol

Finnes jo et eget Corolla t-sport forum i Sverige, vet ikke om du har sett det? Skulle gå an å få noen ideer om trimming og styling der. :)

Anyway, her er link: Corollatsport.com

#141162  av gnmfr

Takk skaru ha :D har jeg noe å gjøre i kveld også :P er ganske ny i gamet, holdt på med moped for lenge nå :roll: Desutten er det ikke så lett å finne trim og lignans til t-sporten her i nærheten siden jeg har den eneste som har blitt solgt hittil... men detta hjelper nok litt :wink:

#141177  av lexusmann

gnmfr skrev:Takk skaru ha :D har jeg noe å gjøre i kveld også :P er ganske ny i gamet, holdt på med moped for lenge nå :roll: Desutten er det ikke så lett å finne trim og lignans til t-sporten her i nærheten siden jeg har den eneste som har blitt solgt hittil... men detta hjelper nok litt :wink:
Veit TTE har mye digg til nye rollan... :wink:
http://www.tte.de.
Og en haug andre steder som jeg ikke kommer på nå.
Grattis med ny bil, da!!! :D

#141179  av lasserj

billige baklykter på mobilsentrum.no

#141190  av kaimagne

Si meg, har du kjøpt en flette ny Corolla T-Sport? Og nettopp hoppet av mopeden?? Fortell meg hva du driver med, jeg skal bytte jobb... ;)

En annen ting jeg lurer på, er om de faktisk selger 06-utgaver med T-Sport-motor? Så det er alibiet til Toyota for å si at de har spreke biler også etter at det blir slutt med Celica og MR2...

Hvis du leter etter trimdeler, så passer jo alt som tilhører 2ZZ-GE-motoren enten det er Celica eller Corolla. Så lenge det er plass i motorrommet da... :)

#141209  av gnmfr

takk for adressene folkens :wink: sliter fortsatt med å finne chipping til bilen, og powerfilter som passer, men har bare sett en gang i motor rommet hittil siden bilen står hos forhandlern fortsatt, og da var det ikke tia for å måle og styre rundt i den :P Så får se seinere... Men målet er egentlig bare å komme over 200 hk, kanskje litt mer også, pluss litt grom lyd :wink:

Når det gjelder aldern min og bilen så tja :P kanskje litt ung for denna bilen... Måten jeg har råd til den på er fordi jeg bor hjemme og har null utgifter bortsett fra bil og mat... Skrur for folk, tjener fort vekk en tusen lapp i snitt i uka på det, pluss sommerjobb og lignans... Så alle pengene går jo til bil da, men så moro da :D Fikk litt fin pris på bilen også :wink:

Bilen er jo i å for seg en 05 modell, men får jo ikke skilter før 06, fikk den på onsdan (trur jeg det var)... Men trur toyota skal fortsette å selge denna bilen faktisk... Er synd at celican går ut, hadde veldig lyst på den men...

#141393  av kaimagne

gnmfr skrev:Men målet er egentlig bare å komme over 200 hk, kanskje litt mer også, pluss litt grom lyd :wink:
Da er chip noe av de dyreste hestekreftene du kan få... Åpent luftfilter og annen eksos er nok det billigste for å komme over 200 hk, såfremt du ikke skal klinke til med turbo eller kompressor. Jeg skulle gjerne montert kompressor på min, men prisen blir nok i høyeste laget.

TTE leverer blant annet eksos til denne bilen, men effektøkningen blir nok ikke mye større enn med annen type "trim"-eksos som Supersprint osv...
http://www.tte.de/cm_corolla_E12_Facelift.htm

#141431  av gnmfr

Hmm... Hvordan blir det egentlig i ytelse, lyd og lignans hvis jeg hiver på et powerfilter? Er litt usikker på eksosen, får se hva det blir det :wink: men powerfilter er jo bare deili, på bil ihvertfall :wink: hvor kan jeg finne prisen og lignans på http://www.tte.de a? hjelper lissom lite å se det hvis jeg ikke har prisen :P

#141531  av kaimagne

Din lokale Toyotaforhandler har priser på alt TTE leverer. Men vær forberedt på noen kraftige priser da... ;)

#141705  av gnmfr

kaimagne skrev:Din lokale Toyotaforhandler har priser på alt TTE leverer. Men vær forberedt på noen kraftige priser da... ;)
hmm... Får ta å snakke litt med de til uka da :D er forberett på litt stive priser for det ser ikke billig ut :P men får jo litt fine priser så bør ikke bli sånn halveis galt håper jeg :wink: Så får vi se hva lommeboka mener etterpå :?

#152358  av ToyThom

http://www.fensport.co.uk/

De her har definitivt lagd en av verdens kuleste Corolla!! Så den på High Octane Scandinavia og den var grom du...

#152378  av sindrejl

http://www.takakaira.co.jp selger de beste apexi powerfiltrene.

#153055  av gnmfr

Takk for de siste linkane :wink: Har finni ut at det ikke nytter med bare powerfilter nå... Blei kjørt så sinsykt ifra av en mazda 323 i natt :x var nesten greit for den var skikkeli rå, men ja, den satt så sinsykt i svingane at det ikke skulle vært lov... Ræva mi slang som faen og hans bare gravde seg ned omtrent i asvalten og holdt 10-20 km/t mer enn meg rundt :(

Kjører generelt veldig rolig, men klarte ikke la vær å yppe litt på han når jeg hørte dump ventilen hans når han kjørte forbi oss :lol:

Noen nevnte torbo eller kompressor lenger oppe, noen som har priser og slikt? :wink: Hvordan skal jeg kunen sette på power filter på rollan egentli? er jo de sensor greiene og sånt som jeg må få lagt opp på nytt i et annet rør eller no sånt, noen med erfaring? :wink:

#153060  av ErikG

Vi skal mest sannsynlig montere kompressor på en celica t-sport på Toyota verkstedet der jeg jobber. Det kommer på rett under 50 lapper ferdig montert. Blir mellom 300 og 350hk da. Så om du har penger så kan du jo høre på Toyota hva de skal ha for det!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16