TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Carina E: Hva burde jeg gjøre med den, hva burde jeg kjøpe?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #273470  av MercedesMotor
 
Hei,

Jeg har en Toyota Carina E, 1998 modell, 1.8SLi.

HELT orginal og derfor hadde jeg tenkt å friske opp bilen, men hva burde jeg kjøpe? hva MÅ jeg ha på en Carina E for at den skal se bra ut?

Skal beholde frontbumperen og bakbumperen, de skal ikke byttes UANSETT hva som skjer.

Hittil så har jeg tenkt å kjøpe...:

-Orginal Toyota Carina E spoiler med bremselys
-Baklykter
-Frontlykter
-Aluringer i alminium
-Plasmaskiver
-Sideblinkere
-Soting til bakrutene
-Orginale tåkelys til frontbumperen
-Felgere + senking
-Grillen skal det gjøres noe med

...er det noe jeg mangler?

---
- fjerne hengerfeste
- ny eksos
- nye pærer (blanke)
- lakkering av lister, dørhåndtak, speil, osv...
---
Takk for svar.
Vedlegg
DSCI0133.JPG
DSCI0133.JPG (42.92 kiB) Vist 1316 ganger
DSCI0129.JPG
DSCI0129.JPG (52.09 kiB) Vist 1317 ganger
DSCI0122.JPG
DSCI0122.JPG (61.33 kiB) Vist 1317 ganger
Sist redigert av MercedesMotor den 04 des 2007 23:36, redigert 4 ganger totalt.

 #273485  av FireFox
 
bytte i en celica t20? :roll:

 #273498  av Daniel HS
 
Du kan jo begynne med blanke pærer i blinkerne? Evt få tak i leppe til frontfanger/bakfanger, noen diskrè sideskjørt, noen diskrè øyelokk. Fjerne hengerfeste? Ja, vet at det er praktisk. Litt grommere eksos, evt bare en ny endestuss. Lakkering av speil og dørhåndtak ol. Er mange småting som kan gjøres, som vil gjøre store forskjeller :)
 #273503  av MercedesMotor
 
celicat23 skrev:
MercedesMotor skrev:men hva burde jeg kjøpe? hva MÅ jeg ha på en Carina E for at den skal se bra ut?
Bytte støtfangerene og få på ett bodykit + senking + 18" felger + eksos + sote ruter + modifisere grillen.
Bodykit skal jg ikke kjøpe, liker orginalen best.

Det med 18" tommere, så passer dt ikke en Carina E, 17" er maks på dem. Felgere kommer;)

Eksos ja, glemte det, takk :)
Sist redigert av MercedesMotor den 04 des 2007 23:24, redigert 2 ganger totalt.

 #273505  av MercedesMotor
 
Daniel HS skrev:Du kan jo begynne med blanke pærer i blinkerne? Evt få tak i leppe til frontfanger/bakfanger, noen diskrè sideskjørt, noen diskrè øyelokk. Fjerne hengerfeste? Ja, vet at det er praktisk. Litt grommere eksos, evt bare en ny endestuss. Lakkering av speil og dørhåndtak ol. Er mange småting som kan gjøres, som vil gjøre store forskjeller :)
Blanke pærer i blinkerne--->notert
lakkering skal skje, etter vinter ;)

Det er vanskelig å få tak i Leppe til Carina E, spesielt TTE leppa som ikke produseres lenger...finner heller ingen andre lepper til carina.

Takk for svar :)

 #273506  av MercedesMotor
 
FireFox skrev:bytte i en celica t20? :roll:
Hva mente du med det:P skjønte ikke, srry...hehe:P

 #273515  av mr2storbrua
 
Min bror hadde en carina E for noen år siden som han styla opp. 17" felger, senket, frontleppe, sideskjørt, hekkskjørt, sota bakruter, hellakkering. Den vekte (hmm... riktig skrevet?) oppsikt den. Mulig noen har sett den dersom dere har kjørt litt i aust-agder, mørk grå grunnfarge, sølvfarge på speil og hekkspoiler, samt noe triballignende mønster på sidene, også i sølv.

Han kjøpte skjørter originalt fra toyota, kan høre med han om han har noen bilder jeg kan legge ut.
 #273520  av Carina_E
 
MercedesMotor skrev:
celicat23 skrev:
MercedesMotor skrev:men hva burde jeg kjøpe? hva MÅ jeg ha på en Carina E for at den skal se bra ut?
Bytte støtfangerene og få på ett bodykit + senking + 18" felger + eksos + sote ruter + modifisere grillen.
Bodykit skal jg ikke kjøpe, liker orginalen best.

Det med 18" tommere, så passer dt ikke en Carina E, 17" er maks på dem. Felgere kommer;)

Eksos ja, glemte det, takk :)


Veit om mange som har 18" på carina, deriblant celicat23 hadde det på sin carina e da han hadde det. så det med at 17 er maks stemmer nok ikke. :lol:
 #273527  av celicat23
 
Carina_E skrev:Veit om mange som har 18" på carina, deriblant celicat23 hadde det på sin carina e da han hadde det. så det med at 17 er maks stemmer nok ikke. :lol:
Korrekt. 18" Er minstekravet hvis det skal se PENT ut. Men det er jo også bodykit, så....

Anyways - her er 18" på gamlebilen min:

Bilde

 #273531  av ToyotaExtreme.dk
 
Det er virkelig en fed Carina E ;-)
 #273605  av MercedesMotor
 
Carina_E skrev:
MercedesMotor skrev:
celicat23 skrev: Bytte støtfangerene og få på ett bodykit + senking + 18" felger + eksos + sote ruter + modifisere grillen.
Bodykit skal jg ikke kjøpe, liker orginalen best.

Det med 18" tommere, så passer dt ikke en Carina E, 17" er maks på dem. Felgere kommer;)

Eksos ja, glemte det, takk :)


Veit om mange som har 18" på carina, deriblant celicat23 hadde det på sin carina e da han hadde det. så det med at 17 er maks stemmer nok ikke. :lol:
Nesten da:P du må valse får å få det til...
 #273607  av MercedesMotor
 
celicat23 skrev:
Carina_E skrev:Veit om mange som har 18" på carina, deriblant celicat23 hadde det på sin carina e da han hadde det. så det med at 17 er maks stemmer nok ikke. :lol:
Korrekt. 18" Er minstekravet hvis det skal se PENT ut. Men det er jo også bodykit, så....

Anyways - her er 18" på gamlebilen min:

Bilde
Elsker bilen din, men jg skal ikke style så mye som dg.... min 2 bil skal styles heeeftiiig

Men du valset, ikkesant? hvis ikke...dekkstørrelse???
Hva md dette da: 205/40-17 ?passer sikkert perfekt?
 #273611  av celicat23
 
MercedesMotor skrev:Men du valset, ikkesant? hvis ikke...dekkstørrelse???
Hva md dette da: 205/40-17 ?passer sikkert perfekt?
Det er ikke dekk størrelsen som bestemmer om det subber eller ikke, men bredden og innpress på felgene du setter på. Og selvsagt hvor mye du senker bilen.

Var 8,5x18 ET20 med 215/40 dekk på min hvis jeg husker rett. Den måtte valses, men ikke så rart med så lavt innpress og brede felger.
 #273616  av MercedesMotor
 
celicat23 skrev:
MercedesMotor skrev:Men du valset, ikkesant? hvis ikke...dekkstørrelse???
Hva md dette da: 205/40-17 ?passer sikkert perfekt?
Det er ikke dekk størrelsen som bestemmer om det subber eller ikke, men bredden og innpress på felgene du setter på. Og selvsagt hvor mye du senker bilen.

Var 8,5x18 ET20 med 215/40 dekk på min hvis jeg husker rett. Den måtte valses, men ikke så rart med så lavt innpress og brede felger.
Mente dekkbredde:P srry, tilgi meg ;)

se på bilde under: det er 205/40-17. Dekker ganske mye, men skal sjekke først, og høre med fler;) TAKK for hjelpen, du ga meg noen nye ideer.

EDIT: NOEN SOM HAR ORGINALE TÅKELYS TIL FANGEREN? vil kjøpe brukte,... de koster litt over 3000,- kr hos toyota :?
Vedlegg
raa5.jpg
raa5.jpg (12.29 kiB) Vist 1261 ganger