Side 1 av 1

4Runner

Legg innLagt inn:30 jun 2009 11:24
av Azrael
Vet dette ikke hører hjemme på forumet her overhodet, men tenkte jeg skulle høre med dere siden det er samme fabrikkmerke. Vurderer å bytte ut arbeidsbilen i en Toyota 4runner. Noen som har noe greie på disse bilene? Om det er noe jeg skal være spesielt obs på når jeg titter på dem?

på forhånd takk for alle svar

Re: 4Runner

Legg innLagt inn:30 jun 2009 11:38
av Mr_Storbrua
Hei, har e n 4Runner selv.. Er veldig fornøyd med bilen selv.. Jeg har 3,0L'n å har hørt andre si at 2,4 blir noe slapt. Mingår ganske godt til å snurre rundt på 33. 12,5-15.

Det du skal være obs på på disse bilene er rust.. De ruster i hjulbuene bak chrome lista.. i bunnen av bakdørene å i toppen av bakluka.. Selve løsninga med å åpne bakluka er ganske tungvinn da bakruta må kjøres ned i bakluka for å åpne. Så lenge det er lenge mellom hver gang dette gjøres så setter alt seg baki der. Jeg får ikke ned bakruta mi.. må ha ny motor. Tror den koster ca 1000-1500,- elns.

Ellers en veldig grei bil, med ganske god kjørekomfort. Er jo samme bil som en hilux, bortsett fra at 4Runner har spiralfjærer bak istedenfor bladfjær. Er jo torsjon foran.

Det er det jeg kommer på for øyeblikket. Bare spør om det er noe mer du lurer på :)

Re: 4Runner

Legg innLagt inn:30 jun 2009 12:27
av Azrael
Takk for kjapt svar.

Da blir det nok så jeg reiser å ser på en Artic Truck (4runner importert fra Island) i løpet av uken :) Denne var på 3.0L V6 motorn (143hk), og vil tro dette funker bra til mitt bruk. Er på jakt etter en bil som tar seg bra fram på vintertid, og i skogen. Siden den er samme som Hilux, vil feks kufanger, stigtrin etc fra Hilux passe?

Re: 4Runner

Legg innLagt inn:30 jun 2009 12:52
av Mr_Storbrua
mener på kufanger skal passe, men er usikker på stigtrinn.. Men de vet de nok hos din lokale toyota forhandler vil jeg tro. Det er bensin utgave den du skal kikke på ja. Om det er en arctic truck ombygging så er den jo enda bedre å komme frem med, for da er det vel montert sperre både foran og bak? hvertfall bak vil jeg tro. Originalt er det jo bare diffbrems, noe som ikke er til noe hjelp så lenge det ene hjulet blir stående i lufta.. Modell er den du skal se på? Å hva ligger den på i pris?

Re: 4Runner

Legg innLagt inn:30 jun 2009 12:59
av Azrael
Er en 92 mod bensin ja :) Gått til over 200k, men ser veldig bra ut på bildene. Litt usikker på hva som er gjort av Artic Trucks oppgraderingene, men av det jeg kan se er at den hvertfall er hevet, står 37" felger på den, og den er breddet. Er ikke sikkert det er mer som er gjort en det. Er ett AT emblem bak på den, og på sidene. Den ligger på 99k ferdig reg med moms og engangsavgift. Så med tanke på pris syns jeg det virker billig om det er en fult oppgradert Artic Truck?

Re: 4Runner

Legg innLagt inn:30 jun 2009 13:10
av Mr_Storbrua
Ja, det er billig. Vil tro siden den ruller på 37" at den er girt om i diffene.. de bruker å gjøre det fra 35" og oppover mener jeg på. Så er vel sperrer bak det noe av det første som blir gjort. Tror det er sperre foran også på 37" ombyggingen.. Er den akkurat tatt inn til landet? Bare sjekk at alt er godkjent. Tror nok det er det da.. Du får hvertfall en sinnsyk stilig bil. Regner ikke med der er noe rust i hjulbuene på den så lenger der er montert breddere.. Men sjekk bunne av bakdørene å toppen av bakluka. Kan godt sjekke om det går an å kjøre opp og ned bakruta fra nøkkelhullet i bakluka.. Den har grodd igjen på min