TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bredde pÃ¥ dekk?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #409427  av sindrejl
 
Ron skrev:ka med å kjøer 215/40 fram, å 235/35- 17 bak, 235/35-17 er en dim som ser rimelig grom ut på felg 8)
husk at han har 18" bak :)
 #409675  av sindrejl
 
lasse skrev:245-35-18 på bakdekka på bildet her, på 9" brei felg, et30:

download/file.php?id=45362&mode=view

Husk at jo breiere dekk, jo høyere blir det med gitt profil, ett 245-35 dekk er høyere enn f.eks 215-35 (de dimensjonene som er på dette bildet):

download/file.php?id=45363&mode=view
245/35R18 er en ekstremt lite brukt dimensjon, så det er vanskelig å finne dekk i den størrelsen, til kurrante priser, og i norske butikker... meeeen vi fant da noe likevel vi! ;)
 #419462  av mr292
 
sindrejl skrev:Skal gi perfekt svar imorgen, må bare se litt hva som er dønn original dimensjon til mr2 ;)

Angående Maxxis dekkene så anbefaler jeg å holde deg unna, sporete jævler. Da er Federal 595 EVO et bedre valg :)

Siden jeg selv selger dekk så høres dette litt typisk ut, men jeg fraråder deg egentlig dekkonline.com, har selv handlet der og dekkene kom _ALDRI_. Så plutselig når jeg begynte å kreve tilbake penger og ikke hadde bruk for dekkene lenger (kjøpte såklart annet sted) så begynte de å sende dekkene og jeg hadde svært mange korrespondanser før alt ordnet seg. Tok 3 mnd fra jeg klaget over lang leveringstid til pengene kom på konto :/

En ting kan jeg se med en gang, 245/40R18 er alt for høyt for Mr2en :)
Jeg har også veldig dårlig erfaring med dekkonline. gode priser for mannen i gata. men elendig service.

Jeg hadde blitt lovt sommerdekk i løpet av 14 dager. tok nesten 3 måneder før jeg fikk "post" om at dekkene var på "sentral" til tollpost. logga inn på tollpost sider å kunne krysse av for når det passa å få de levert. velga første alternativ på ukedag siden leveringadressen var på jobben (som tollpost er innom daglig)
fikk aldri dekkene og piggdekk var for lengst montert.

ringte til dekkonline 3-4 ganger iløpet av denne perioden. ble alltid møtt med lang kø 15-20 minutt. og hver gang var det noen utlenninger (tyskere ?) som jeg følte ikke forsto hva jeg sa.(nå er jeg trønder også da)
ble derfor ganske frustrert over hele greia men fikk omsider pengene tilbake da vinterdekk for lengst var satt på. fikk også på følelsen av at disse service folka jobba som "universal" telefonservice og bare hadde dekkonline som "kunde".
han forklarte til slutt også at dekkene var forsøkt levert av tollpost. men ettersom de er innom jobben daglig og vet hvor ting skal leveres så dette kan heller ikke stemme :S

min mening, mine antagelser og personlig erfaring fra meg som kansje har vært litt uheldig.
mye bortkasta tid,frustrasjon og ukjørbar bil i 2 mnd. så jeg mener styr unna.
jeg fikk jo tilbake penger og man trenger kansje ikke være like uheldig som meg da ?
 #419650  av sindrejl
 
Er litt trist når vanlige kjøp skal bli så vanskelig for folk, og du er ikke den eneste med tilsvarende historie. Men det finnes såklart også en del fornøyde folk.

Siste som gjorde meg virkelig skeptisk til sånne utenlandske nettsider er en del kunder som har kommet innom siste tiden, feks en som skulle spare penger pga dyre 22" dekk til sin Land Rover. Gikk et halvt år så forsvant banen på ALLE dekkene og ingen mulighet for å reklamere.
Har også noen eksempler med kunder som har kjøpt piggfrie vinterdekk, med samme navn som de selges med i Norge, feks Conti Viking 5, men så viser det seg at de er helt ubrukelige i Norge da det var tyske "helårsdekk" / vinterdekk beregnet til sør-europeisk bruk.

Men dere må ikke høre for mye på meg siden jeg driver med dekksalg selv, uansett hvor objektiv jeg prøver å være, så vil alltid mine meninger underbevist være farget av at jeg driver egen butikk :)
 #419812  av inzane2012
 
Har aldri hatt noe problem med dekkonline jeg da, alltid fått dekkene jeg har bestillt der 1 uke etter bestilling og betaling, levert rett på døren :)

Ang dekk valg så kan jeg anbefale deg Falken FK452, veldig gode kjøreegenskaper og lite støy, bakdelen er at holdbarheten ikke er fullt så god :( hadde mine bakdekk i 5mnd og da var di slitt helt ned (i dekkenes forsvar så var jeg ikke så snille med di, pluss at hjulstillingen ikke var 100%)
 #419816  av sindrejl
 
inzane2012 skrev:Har aldri hatt noe problem med dekkonline jeg da, alltid fått dekkene jeg har bestillt der 1 uke etter bestilling og betaling, levert rett på døren :)

Ang dekk valg så kan jeg anbefale deg Falken FK452, veldig gode kjøreegenskaper og lite støy, bakdelen er at holdbarheten ikke er fullt så god :( hadde mine bakdekk i 5mnd og da var di slitt helt ned (i dekkenes forsvar så var jeg ikke så snille med di, pluss at hjulstillingen ikke var 100%)
Selger litt falken og har også inntrykk av at FK452 er ganske kurrante dekk til grei pris, hvordan er de på sporing?
 #419909  av inzane2012
 
slik jeg husker det så var di veldig gode mtp sporing. jeg betalte vel 1250kr pr. dekk, inkludert frakt rett hjem, hos dekkonline, og det var 225/35-18, og til den prisen har jeg ingen problem å anbefale di dekkene. En annen positiv ting med disse er at di skal vist ha såkalt felgbeskyttelse slik at gummien ligger mer over felgkanten for å besytte mot kankjøring og hakk i slaghåler og sånt, og det kan jo vere kjekt å ha om du er ute etter at dekket skal gå flush med felgkanten :)