TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bredde pÃ¥ dekk?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #409061  av FT86
 
Hei.

jeg skal kjøpe nye dekk til felgene mine, jeg lurer på om jeg kunne fått på noen dekk som er smalere slik at jeg beholder kjøreegenskapene jeg har med vinterfelgene.

legger ved salgstråden til felgene.

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 95&t=39475

18x9" bak og 17x8" foran.

hva tror dere om hvilken bredde jeg kan ha? minst mulig
 #409102  av Vegard86
 
FT86 skrev:Hei.

jeg skal kjøpe nye dekk til felgene mine, jeg lurer på om jeg kunne fått på noen dekk som er smalere slik at jeg beholder kjøreegenskapene jeg har med vinterfelgene.

legger ved salgstråden til felgene.

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 95&t=39475

18x9" bak og 17x8" foran.

hva tror dere om hvilken bredde jeg kan ha? minst mulig

Heisann! på 9" ser det trivelig ut med 215/35/18, tror vel egentlig ikke man får tak i smalere til 18" heller .

Sjekk ut http://tyrestretch.com/ Her ser du alle kombinasjoner du lurer på :P
 #409114  av FT86
 
Takk!

vil egentlig ikke ha så mye dekkstrekk heller x) blir nesten som å kjøre rett på felgen.

SÃ¥ bilen din ved svinesund i vinter engang btw, veldig fet :)
 #409122  av sindrejl
 
Lightz86 skrev:
FT86 skrev:Hei.

jeg skal kjøpe nye dekk til felgene mine, jeg lurer på om jeg kunne fått på noen dekk som er smalere slik at jeg beholder kjøreegenskapene jeg har med vinterfelgene.

legger ved salgstråden til felgene.

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 95&t=39475

18x9" bak og 17x8" foran.

hva tror dere om hvilken bredde jeg kan ha? minst mulig

Heisann! på 9" ser det trivelig ut med 215/35/18, tror vel egentlig ikke man får tak i smalere til 18" heller .

Sjekk ut http://tyrestretch.com/ Her ser du alle kombinasjoner du lurer på :P

Dette spørs på hvordan man vil ha utseende og kjøreegenskaper. Setter du 215 brede dekk på 9" felg så kan du få trøbbel med to ting. Man får et SKIKKELIG tysker-dekkstrekk, mange synes ikke dette er særlig pent, samt at man har null felgbeskyttelse.
For det andre får du ikke full bæreevne over felgen. Det vil da også si at du kan få store problemer med sporing, altså helt motsatt av det man prøver å oppnå ved å gå ned i bredde.

8x17 anbefales det 215-225 bredde og på 9x18 anbefaler jeg 245-255 bredde.
Utrolig nok kommer det også litt an på hvilke dekkmerke man velger, skulle ikke tru det, men det er store variasjoner mellom dekkmerkene etter hva den faktiske dekkbredden blir :)
 #409188  av FT86
 
sindrejl skrev:
Lightz86 skrev:
FT86 skrev:Hei.

jeg skal kjøpe nye dekk til felgene mine, jeg lurer på om jeg kunne fått på noen dekk som er smalere slik at jeg beholder kjøreegenskapene jeg har med vinterfelgene.

legger ved salgstråden til felgene.

http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 95&t=39475

18x9" bak og 17x8" foran.

hva tror dere om hvilken bredde jeg kan ha? minst mulig

Heisann! på 9" ser det trivelig ut med 215/35/18, tror vel egentlig ikke man får tak i smalere til 18" heller .

Sjekk ut http://tyrestretch.com/ Her ser du alle kombinasjoner du lurer på :P

Dette spørs på hvordan man vil ha utseende og kjøreegenskaper. Setter du 215 brede dekk på 9" felg så kan du få trøbbel med to ting. Man får et SKIKKELIG tysker-dekkstrekk, mange synes ikke dette er særlig pent, samt at man har null felgbeskyttelse.
For det andre får du ikke full bæreevne over felgen. Det vil da også si at du kan få store problemer med sporing, altså helt motsatt av det man prøver å oppnå ved å gå ned i bredde.

8x17 anbefales det 215-225 bredde og på 9x18 anbefaler jeg 245-255 bredde.
Utrolig nok kommer det også litt an på hvilke dekkmerke man velger, skulle ikke tru det, men det er store variasjoner mellom dekkmerkene etter hva den faktiske dekkbredden blir :)
Tusen takk for svar :)

hvilke dekk anbefaler du? hvor stor høyde burde jeg hatt på dekkene ? burde jeg holde meg til f.eks 245/40/18 eller hadde det vært bedre å kjøre med 245/45/18 (tenker på at jeg har stive fjører fra før av så merker ALLE små hull i veien fra før av. lurer på hvordan bilen blir med 250 bak :D 220/45/17 foran?

anbefaler noen her toyo T1-R (?) eller er det noen andre dekk jeg bude ha vurdert?

er litt dekk noob xD
 #409194  av FT86
 


hva med disse?
dekk.jpg
dekk.jpg (111.43 kiB) Vist 16407 ganger
 #409250  av lasse
 
Om jeg var deg hadde jeg gått for 215-40-17 foran og 245-35-18 bak.
Høyere profil bak og bilen vil akse dårligere... Høyere profil eller bredde foran og du vil slite med at dekket tar borti fjærskåla. Det KAN gå med 215-45 foran, men da er det null klaring til fjærskåla, mulig det må "slite seg til"
Bare å holde seg unna hullene i veien :wink:
 #409254  av sindrejl
 
Skal gi perfekt svar imorgen, må bare se litt hva som er dønn original dimensjon til mr2 ;)

Angående Maxxis dekkene så anbefaler jeg å holde deg unna, sporete jævler. Da er Federal 595 EVO et bedre valg :)

Siden jeg selv selger dekk så høres dette litt typisk ut, men jeg fraråder deg egentlig dekkonline.com, har selv handlet der og dekkene kom _ALDRI_. Så plutselig når jeg begynte å kreve tilbake penger og ikke hadde bruk for dekkene lenger (kjøpte såklart annet sted) så begynte de å sende dekkene og jeg hadde svært mange korrespondanser før alt ordnet seg. Tok 3 mnd fra jeg klaget over lang leveringstid til pengene kom på konto :/

En ting kan jeg se med en gang, 245/40R18 er alt for høyt for Mr2en :)
 #409293  av FT86
 
sindrejl skrev:Skal gi perfekt svar imorgen, må bare se litt hva som er dønn original dimensjon til mr2 ;)

Angående Maxxis dekkene så anbefaler jeg å holde deg unna, sporete jævler. Da er Federal 595 EVO et bedre valg :)

Siden jeg selv selger dekk så høres dette litt typisk ut, men jeg fraråder deg egentlig dekkonline.com, har selv handlet der og dekkene kom _ALDRI_. Så plutselig når jeg begynte å kreve tilbake penger og ikke hadde bruk for dekkene lenger (kjøpte såklart annet sted) så begynte de å sende dekkene og jeg hadde svært mange korrespondanser før alt ordnet seg. Tok 3 mnd fra jeg klaget over lang leveringstid til pengene kom på konto :/

En ting kan jeg se med en gang, 245/40R18 er alt for høyt for Mr2en :)
Takk for tilbakemeldinger!
sindre kan du send meg et prisforslag om pris på epost eller PM?
Jeg synes det er viktig og kjøpe varer fra folk i/med firmaer her på forumet.
Gi meg en god pris på dekk som er bra og som PASSER til felgene, noe de jeg har atm ikke gjør...

Mener dere at jeg burde ha 35 profil?!? er ikke det litt i drøyeste laget?

Sebastian
 #409305  av sindrejl
 
Ja fankern sorry for at jeg ikke rakk det idag, var et salig kaos med sykdom og konstant tlf mas :/
 #409311  av FT86
 
sindrejl skrev:Ja fankern sorry for at jeg ikke rakk det idag, var et salig kaos med sykdom og konstant tlf mas :/
ok det, får håpe jeg får et bra tilbud da :)
pris må være med frakt til Halden btw

ca 4000 HELST
jeg har funnet noen komboer rundt 4K men er fortsatt litt usikker.
 #409392  av lasse
 
Original dim for mk2 er forøvrig 195-60-14 og 205-60-14 for 90-91 modeller og 195-55-15 og 225-50-15 for 92+ :wink:
 #409404  av FT86
 
Ron skrev:Jeg kjører 215/35-18 + 225/35-18, funker gull på Mr2`n det :)
Sikkert konge det :) problemet mitt er jo at felgene er så satans breie! :) ville helst hatt noen som var mer lik de dimensjonene du har :) i 17"