TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Godkjente felger pÃ¥ MR2 MK2, samme bredde foran og bak?

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #454155  av diracdeltafunction
 
Jeg har 195 foran og 225 bak i mitt vognkort.

Kan jeg lovlig bruke samme bredde på felgen, både foran og bak, så lenge jeg bruker 195 mm dekk foran og 225 mm dekk bak, med ellers gyldig profil og innpress? Mer spesifikt, kan jeg bruke 7 tommers felger?

Ja, jeg må vise bilen. Biltilsynet virker usikker på hva jeg bør gjøre.

Hvorfor ikke bare kjøpe forskjellig bredde på felgen foran og bak? Vel, originalt skal bilen ha 6 tommer foran og 7 tommer bak, men hvor i alle dager får en tak i dette i disse dager? Jæger kan ikke skaffe det, og selv utenlandske butikker har store problemer med å oppdrive slikt.

Det er et langt større utvalg dersom en kan kjøpe samme bredde foran og bak (dvs. da er det et utvalg i det heletatt), og det er derfor jeg vil bruke en slik løsning.

Ifølge http://www.tyresizecalculator.com/tyre- ... calculator (som virker forøvrig å være en god kalkulator) går et 195 mm dekk akkurat på en 7 tommers felg, og 225 mm er faktisk ideelt på en 7 tommers felg.
 #454156  av ArildM
 
Kjøp noen originale felger fra utlandet i verste fall?
Hvis ikke bør det gå greit å få godkjent med 7" felg, her bør den lokale stasjonen din kunne se gjennom fingrene såpass mye. Evt i verste fall en kombinasjon av 7/8" felg?