TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tabell over boltsirkel og innpress til Celica, Supra og MR2

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #96659  av kaimagne
 
Tenkte å lage en oversikt over boltsirkel og innpress for de forskjellige typene biler som er her inne, og poste det under dekk og felg. Mange som spør og spør, da er det vel greit å samle sammen en oversikt over dette.
Men før jeg gjør det, så trenger jeg hjelp til å verfisiere data eller rette opp feil.
Se vedlegget.
Vedlegg
boltsirkel.jpg
boltsirkel.jpg (41.39 kiB) Vist 30687 ganger

 #96705  av kaimagne
 
Og de som kan bekrefte for hver modell at infoen stemmer, oppfordres selvsagt til å gjøre det... :)

 #96706  av Speeder
 
Stemmer for Celica mk6 i allefall :wink:

 #96827  av tojo
 
Tabellen din stemmer bra!
Men ser du under dekk og felg så finner du den samme infoen++ under tråden "felg info" :wink:

 #96848  av @lpher
 
Supra mkIV stemmer :)

Men du kan legge til følgende angående Celica mk5:
AT180 (første rev. prod. i tidsrommet 90-91) benytter samme oppsett som AT160 (4*114,3 ET vites ikke..men jeg ANTAR at det er 27 her også)

AT180 (andre rev. prod 92-93) benytter samme som alle ST18x.

 #96854  av CelicaTurbo
 
Ifølge http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm har AT16 og AT18 (Celica 86-93 med 4A-FE 1.6 liter motor) 4-100 i boltsirkel med 45 i innpress. Mens om jeg sjekker TÜV dokumentene som rial.de har tilgjengelig for sine 14-15" felger for disse modellene så opererer disse med 38 i innpress, så, det kan se ut til at det er noe usikkerhet rundt 1.6-literne av mk4 og mk5 Celica?

 #96856  av Tor
 
MK5 Stemmer iallefall på boltsirkel, er usikker på inpress orginalt.

 #96939  av Dalan
 
MR2 mk2 stemmer :)

 #96947  av Goose
 
Liten rettelse.
I folge felgimport sa har celica 86-89 (1.6) 4x100 og ET pa 45
:roll:

 #97359  av sindrejl
 
hva med å lage denne sticky eller noe sånnt?

 #97361  av sindrejl
 
nesten opptopic.. hva skjer om jeg putter på felg med innpress 45 på mk1? og hva med innpress 35? :) Vil det ikke passe eller....?

 #97399  av Speeder
 
sindrejl skrev:nesten opptopic.. hva skjer om jeg putter på felg med innpress 45 på mk1? og hva med innpress 35? :) Vil det ikke passe eller....?
Mest sansynlig vil de passe ja, men det kommer såklart ann på hvor mye klaring du har å gå på. Innpress (ET) er oppgitt i millimeter, så om du putter på felger med ET45 vil felgen bygge 6mm lenger INN, og felger med ET35 vil bygge 4mm lenger UT. Så da er det bare å finne frem skyvelæret og ut å måle :wink:

 #97481  av kaimagne
 
sindrejl skrev:hva med å lage denne sticky eller noe sånnt?
Tenkte å lage oversikten ferdig her under småprat, fordi da gjør det ikke noe om den forsvinner, og så poste full oversikt under "dekk og felg" og be om at noen "sticker" den ja... :)

 #97509  av CelicaTurbo
 
jeg har allerede flyttet og gjort denne sticky, men bare gjør dine endringer til alt er fastsatt så kan jeg rydde i diskusjonens poster etterpå..

 #98650  av cs2451
 
I vognkortet mitt står det 35 Et.. Men orginal felgene står det 39 på.. hmm