TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Informasjon fra medlemmer om deres pågående bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460047  av magnesmurf
 14 sep 2018 09:04
ArildM skrev:Ble forresten storoperasjon, har demontert hele bilen nesten nå. Blir å legge opp nye kabler til stereo (strøm, signalkabler ), nytt fokal komponentsett (6,5") og å fjerne org forsterker bak førersiden. Kunne sikkert ha fjernet alle kablene som tilhører org stereo, men da snakker vi enda større operasjon...

Ergo er stort sett hele interiøret demontert :lol:

Greit å få tørket litt støv av alt som har ligget i hylla leenge, og å få det montert inn i bilen :)

Bare send det avgårde til omtrekking når det først er ute :wink:
 #460048  av ArildM
 14 sep 2018 17:21
Hadde vært skøy :)
I første omgang kunne jeg ha tenkt meg å få trukket opp setene i noe annet enn org fargene slik som det ble gjort i Latvia. Kanskje svart skinn, kanskje bare sort stoff av noe slag :)
Ellers er det meste av paneler i bilen helt, så jeg gidder ikke å få det trukket opp :)
 #460049  av magnesmurf
 14 sep 2018 17:37
Får jo orginale trekk til stolene med sort skinn og sort alcantara i midten.
Skinn i midten blir litt klamt, må minst ha perforert da. Alcantara blir omtrent som stoff, så mye mindre klamt.
Mine paneler var også hele og i orden. Det bare kjennes så mye bedre ut når alt er i skinn :wink:
 #460052  av ArildM
 14 sep 2018 22:15
Da har jeg litt å tune mtp understell, takk for tipsene!

Er en 3.gen motor jeg har, gleder meg til å få tullet litt med boostkontrolleren. Er bone stock nå. Har dere fjernet TVSV? Og blendet dere vakumslangen, eller koblet dere fra kontakten? Prøvde å ta av vakumslangen fra WG, men synes det så så jalla ut når man blenda den? Turboen blåste også av "kappen" som jeg såvidt fikk innpå wg siden av TVSV utgangen når jeg kjørte forbi på fult skuv i 3-4 gir... Mulig for mye boost creep som ble nevnt her uten MBC? :lol: Synes også kappen Twosrus sendte for å blende av med var skikkelig jalla. Har bestilt nye gummipropper for å blokkere vakumrør skikkelig, så mulig jeg blender det på nytt når de kommer.

Og som du skjønner Magne, her skal det boostes litt, ikke så nøye med interiøret da :lol: Tipper 6,5" høyttalere gjør susen uansett sånn interiørmessig for min del. Skal man først ha alcantara på setene skulle man jo hatt det i dørtrekkene også :oops: Brukte plateklipperen for å lage hull i dørene btw, synes det virka jalla ut å lage spacere i treverk / klippe i stykker dørtrekkene. Spent på åssen det funker. Gikk i alle fall kjapt å fint å kappe litt med platespiseren :D
 #460053  av magnesmurf
 16 sep 2018 09:34
Jeg brukte spacere og unnlot å skjære i filler dørtrekkene. Måtte trimme litt i plasten på innsiden, men lagt fra å klippe det i filler :wink:
 #460054  av ArildM
 17 sep 2018 09:41
Måtte nok trimme litt plastikk :)
Fått montert ferdig forsterker og ferdig med ene siden. Lyden var utrolig bra!
Gjenstår bare litt småtterier så er jeg ferdig med stereoen.
Har loddet og trukket opp kabler gjennom de originale føringene i døren. Så nå håper jeg dette blir bra i en goood stund :)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58