TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Informasjon fra medlemmer om deres pågående bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460734  av ArildM
 09 mai 2019 08:19
Aha, får det beste fra begge verdner du da :)
Usikker på den bolten du nevner, vet ikke en gang om jeg har det festet lengre siden bilen har ettermarkedseksos :lol:
Må vel evt av med hele eksosanlegget på bilen om du ikke får løsnet den på annet vis?
 #460735  av magnesmurf
 09 mai 2019 15:04
ArildM skrev:Aha, får det beste fra begge verdner du da :)
Usikker på den bolten du nevner, vet ikke en gang om jeg har det festet lengre siden bilen har ettermarkedseksos :lol:
Må vel evt av med hele eksosanlegget på bilen om du ikke får løsnet den på annet vis?


Mulig det. Og den eksosen får man ikke av hel :lol:
 #460736  av magnesmurf
 09 mai 2019 18:14
Da var ecu mottatt og montert. Så en ting mindre å tenke på.
Kun den dårlige bærekula som gjenstår.

Bestilte time til eu kontroll i juni :D
 #460738  av ArildM
 09 mai 2019 19:38
Må jo være satt sammen på ett vis, så da må det gå an å få det fra hverandre også :)

Nesten bare ut å kjøre da :wink:
Blir vel nesten kjipt med 156hestern når du først får smaken på noe med litt mer HK :mrgreen:
Trist at NA biler skal være så vanskelig å få godkjent med turbomotor :( Hva er 220 hk i dag da? Nada nix sammenlignet med de fleste andre moderne biler med nesten dobbelt så mye i en vanlig familiestasjonsvogn :roll:
 #460739  av magnesmurf
 09 mai 2019 21:00
Når er det hele 175hk i den blå da :lol:
Men er to vidt forskjellige måter å utnytte motoren, da den blå er turtallmaskin så til de grader.

Planen er uansett å bygge videre på den gule etter den er godkjent. Blir litt lettere når man kan prøvekjøre innimellom øktene, samt kjøre den på normale skilter på innspeksjon hos BT osv.
 #460752  av magnesmurf
 12 mai 2019 12:12
Baklys ombygging komplett. Ryggelys fra rev3 passer ikke rev1\2 uten å slå inn bakplata i karroseriet ganske kraftig.
Så enten kan man gjøre det, og permanent skade bakplata. Evt kan man modifisere ryggelysene litt.
Her er halve kuttet vekk og erstattet med en liten plastplate. På innsiden er det montert led panel.
Vedlegg
DSC_0442.JPG
 #460760  av ArildM
 15 mai 2019 21:17
Nice! Liker tankegangen med å ikke gjøre irreversible endringer :)
 #460762  av magnesmurf
 16 mai 2019 18:55
Der var bilen ferdig for eu kontroll.
Den er ikke før i juni. Så får vi se hvordan det går.
 #460766  av magnesmurf
 17 mai 2019 15:17
Hadde noen dråper som dryppet under bilen foran.
Fant ikke ut av det, annet enn at jeg tror det er servoolje fra et tilkoblingspunkt som ligger veldig nær og gnager på et plasttrau under bilen.
Men fant en annen syke min er utsatt for, nå jeg var under og hadde av panel...
Bildet taler for seg selv.
Vedlegg
DSC_0443.JPG
 #460768  av ArildM
 17 mai 2019 18:19
Aj. Har hørt snakk om forsterkningsplater foran der, men aldri sett hvorfor, før nå... Dette er vel normalt skjult under dekslet foran? Trodde først det var bare litt rust på stabstaget. Hvordan ordner man opp i dette da?

Ser det står på prime at man kan få sveist fast nye plater:
https://primedriven.com/collections/sus ... ent-plates
"If your car has stress cracks where the sway bar mounts up, install these as soon as possible. If your car has the chassis already ripped out, you can hire a professional to weld these plates to the chassis to provide new mounting points for the sway bar. "


Bilde
 #460773  av magnesmurf
 18 mai 2019 00:21
Tenker først å sveise på plass igjen der det er sprekt, og så montere forsterkingplater.
Får se ann litt hva han som skal sveise tenker også.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9