TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hobbes rewival Mr2 Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461687  av Hobbes
 
Da var delene komnet 8)
Vedlegg
DSCF8614.JPG
DSCF8614.JPG (4.79 MiB) Vist 2362 ganger
 #461688  av Makk
 
Meget staselig :D

Å gi faen i å olje luftfilteret, hvilken idiot har kommet opp med den ideen lurer jeg ihvertfall på... Det står i noen instruksjoner at dem skal oljes.

Lol, fin måte å fylle det på første kjøretur :lol:
 #461689  av Hobbes
 
Ja filter kommer ikke på med det første. Da det er en erstatning for luftmengdemåleren. Og den kan først fjernes når Link ecu er montert.
 #461693  av ArildM
 
Ser meget bra ut :wink:
 #461701  av Hobbes
 
Takker

Litt får en gjort.............
Vedlegg
DSCF8623-2.jpg
DSCF8623-2.jpg (1.73 MiB) Vist 2332 ganger
DSCF8625-s.jpg
DSCF8625-s.jpg (2.12 MiB) Vist 2332 ganger
 #461704  av ArildM
 
US bil dette da, siden den har cruise control og ac?
Da er du jo blant en av få som har turbo innskrevet i vognkort i Norge :D

Blir greit å få bort luftmengdemåler, gjør seg godt å få ryddet litt opp i alt rotet som er i det området :)
RacerX sin luftfilterboks er ikke så dum om du vil ha noe som ser originalt ish ut, men du mister litt av lyden fra innsuget vs åpne luftfilter.
https://racerxfabrication.com/mr2-celic ... intake-box


Ellers kan jeg anbefale denne:
https://www.tcsmotorsports.com/products ... water-neck
Gir null ekstra effekt, men rydder opp betraktelig i motorrommet :)
 #461705  av Hobbes
 
Ja det er en US bil som jeg fikk importert i 1999, men AC og CC er kobblet bort pga. Momo ratt og lekkasje i AC system.
 #461706  av ArildM
 
Skjønner :)
AC systemet er jaggu meg intrikat på en SW20, fant ut det når jeg hugde JDM bilen jeg fikk inn.
Savner ikke det om sommeren? :)
 #461707  av Hobbes
 
Savner faktisk ikke av på sommeren, siden t-taket er av når bilen står klar i garasjen :)
 #461708  av ArildM
 
Sant nok :)
Men etter 30mil med øreplugger og 3.grads solbrent panne gav jeg opp t-tak på langtrur i alle fall :lol:
Jaja, må vel ofre litt for sjarmen med å kjøre MR2 :wink:
 #461710  av ArildM
 
Hehe, kanskje jeg skulle prøve en gang igjen :lol:
Kjørte rundt i forrige sommer med helsvarte targa shades, blir småvarmt i en liiiten kupe når man har en turbomotor som plystrer deg i ryggen :mrgreen: Fint påskudd til å kjøpe seg en is i alle fall 8)
 #461714  av ArildM
 
Bare så det fra et tidligere interiørbilde ;) Og la sammen to + to = US mr2 :mrgreen:
 #461716  av Hobbes
 
Aha.

Ja det er en "matching numbers" bil. Kjenner til 3 her i Rogaland som er org. godkjente turbo biler. 2 fra Usa og en fra Sveits. Men den fra Sveits er bygget om til gen3 +++++
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8