TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 AW11 - 1986 - 245hk - dual-clutch girkasse

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462823  av ArildM
 
Har prøvd mye jalla mtp led jeg også.
Har veldig gode erfaringer med Auxbeam, har hatt det på flere biler nå og aldri hatt noe tull med pærene. God kvalitet og bra pris :)
 #462825  av MR2i
 
ArildM skrev:Har prøvd mye jalla mtp led jeg også.
Har veldig gode erfaringer med Auxbeam, har hatt det på flere biler nå og aldri hatt noe tull med pærene. God kvalitet og bra pris :)
Hvordan er det med H4 og blend på de?
 #462831  av ArildM
 
Har hatt det på 2stk rav4 nå. Kjørte på med pærer på nær/lang og tåkelys.
Ikke fått noe påpek på EU og lyser som bare pokker :) Skal ikke begi meg ut på lysbildet, men har ikke vært noe klaging fra møtende trafikk i form av blinking så langt?

Har også 2stk "1000metringer" fra de nå lyser meget bra og et stort hakk opp i forhold til tidligere innkjøp av Ebay led-bars (særlig mtp montering og kvalitet på rele/ledninger).
Har ikke kjørt i ørten år med pærene, men so far so good :)
 #462834  av MR2i
 
Interessant. Hva jeg har sett av "youtube-universitetet" har ikke noen av de H4-settene de typiske vinklingene for å se grøftekanten. Hva man kaller RHD-lykter. Noen Kina-produkter sender lyset alle steder på blend.
Og ved visning av mitt prosjekt vil de garantert sjekke E-merkingen av lampene.
 #462856  av MR2i
 
Tru hvordan det hadde vært med en liten 5'er i MR2'en. Er megadigg låt i de... om man fikk lov til å sette inn noe slikt i det hele tatt dog.
 #462865  av ArildM
 
Fin lyd i en del i5 motorer :)
Om du skal innom VAG universet har du vel en del annet snaks å vurdere også?
Alt fra I4 til VR6 osv? Sånn i tilfelle du vil kjøre komplett motor og ecu i AW11en din. Kanskje enklere å styre alt? Mer moderne motor osv osv. Kanskje totalvekten også kommer ned mot original kasse hvis du kjører noe med alublokk og topp? :) Er mye å velge mellom i alle fall :D
 #462867  av MR2i
 
ArildM skrev:Fin lyd i en del i5 motorer :)
Om du skal innom VAG universet har du vel en del annet snaks å vurdere også?
Alt fra I4 til VR6 osv? Sånn i tilfelle du vil kjøre komplett motor og ecu i AW11en din. Kanskje enklere å styre alt? Mer moderne motor osv osv. Kanskje totalvekten også kommer ned mot original kasse hvis du kjører noe med alublokk og topp? :) Er mye å velge mellom i alle fall :D
VR6 er ikke interessant faktisk. Ut fra hva jeg har sett av ombygging fra Mk 1.6 eller hva den ble kalt.

Audi lagde en 1,9 og 2.0 L rekkefemmer. Har sett en og annen brukt 2.0 i hvertfall for 4800,- fra hugger.
Men 5-sylindret vil jeg tro er lengre enn en 4-sylindret, så blokk + girkasse vil nok bli et problem.
Finnes en sjelden V5 dog...

Hmm.. ser for meg mange utfordringer i forhold til å beholde en "original" 4A-motor mtp. DSG...
 #464912  av MR2i
 
Da er det på tide med en oppdatering. Jeg fikk endelig tak på en "ny", tilsvarende bil som mine 2 andre MR2'er.
Bilen blir levert til mekanikeren til uken (1. uken i november) for demontering.
Dog sliter jeg med å få tak i en 7-ribs motor til å bruke som basis. Red top eller AGZE 87-88 som har de større rådene som fungerte godt sist.

Sherwood nr. 3.
20220723_190314.jpg
20220723_190314.jpg (4.29 MiB) Vist 209 ganger
 #464913  av ArildM
 
Dette blir spennende :D
Ser jeg skeivt eller er vingen høyere enn vanlig?
Husk brannslukker denne gangen :shock:
 #464914  av MR2i
 
ArildM skrev:Dette blir spennende :D
Ser jeg skeivt eller er vingen høyere enn vanlig?
Husk brannslukker denne gangen :shock:
Ja, vingen er forhøyet 5 cm. Er usikker på om det er en forbedring eller ikke, men den har noen småskader, så må lakkeres opp igjen uansett.. så får se hva man gjør med det. De monterte også høyt bremselys i vingen bak også..
 #464915  av MR2i
 
839_842252355.jpg
839_842252355.jpg (1.27 MiB) Vist 204 ganger
 #464917  av Amund
 
MR2i skrev:Da er det på tide med en oppdatering. Jeg fikk endelig tak på en "ny", tilsvarende bil som mine 2 andre MR2'er.
Bilen blir levert til mekanikeren til uken (1. uken i november) for demontering.
Dog sliter jeg med å få tak i en 7-ribs motor til å bruke som basis. Red top eller AGZE 87-88 som har de større rådene som fungerte godt sist.

Sherwood nr. 3.
20220723_190314.jpg
Har akkurat solgt to slike motorer :roll:
Men Neil Jones har i UK, så er berre å hive seg rundt.
 #464918  av MR2i
 
Amund skrev:
MR2i skrev:Da er det på tide med en oppdatering. Jeg fikk endelig tak på en "ny", tilsvarende bil som mine 2 andre MR2'er.
Bilen blir levert til mekanikeren til uken (1. uken i november) for demontering.
Dog sliter jeg med å få tak i en 7-ribs motor til å bruke som basis. Red top eller AGZE 87-88 som har de større rådene som fungerte godt sist.

Sherwood nr. 3.
20220723_190314.jpg
Har akkurat solgt to slike motorer :roll:
Men Neil Jones har i UK, så er berre å hive seg rundt.
Ja, ikke sant. Typisk... hehe. Du er ikke på Facebooksiden med andre ord.. ;)
 #464919  av Amund
 
MR2i skrev:
Amund skrev:
MR2i skrev:Da er det på tide med en oppdatering. Jeg fikk endelig tak på en "ny", tilsvarende bil som mine 2 andre MR2'er.
Bilen blir levert til mekanikeren til uken (1. uken i november) for demontering.
Dog sliter jeg med å få tak i en 7-ribs motor til å bruke som basis. Red top eller AGZE 87-88 som har de større rådene som fungerte godt sist.

Sherwood nr. 3.
20220723_190314.jpg
Har akkurat solgt to slike motorer :roll:
Men Neil Jones har i UK, så er berre å hive seg rundt.
Ja, ikke sant. Typisk... hehe. Du er ikke på Facebooksiden med andre ord.. ;)
Joda, det er eg, men de var solgt før du la ut posten. Akkurat er eit relativt begrep, og i denne sammenheng er det tidlig august :lol:
Prøv på den norske/skandinaviske 4AGE siden, eller japse-vetarenbiler kjøp/salg.
 #464920  av ArildM
 
Mulig off topic, men du har ikke vurdert en 7A blokk? Litt mer volum, og hvis du uansett skal inn med ny innmat så gjør det jo ikke noe med litt ekstra volum til en turbomotor?
7AFE motor bør jo være mulig å oppdrive på huggeri?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18