TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #312834  av TTM

Dette er med 264/264. Har kun byttet kammene og mappet om for å få det optimalt med de nye kammene.
Ronny glemte å lagre det siste draget, så dette er bare til 6500rpm. På det siste ble det 511 hjul hk.
Du ser stor forskjell, så nye kammer er nok en god invistering. Dette er kammene til hks. Det sto mellom 264 og 272, men etter en del lesing og sammenligning, havnet jeg på disse. Om du bestemmer deg for å bytte, så har brian crower også kommet med tilsvarende kammer til litt gunstigere pris, men dem har lit mere løft om jeg ikke husker feil.
Vedlegg
Bilder skanning 006.jpg
Bilder skanning 006.jpg (27.72 kiB) Vist 938 ganger
 #312839  av Supramk3turbo

Ja, se der ja. Utgjorde myyye det der. Hva slags turbo kjørte du med der??

Mitt mål er 500 på hjulene, ihvertfall enn så lenge :D

Får vell kanskje gå til innkjøp av disse da: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Crower-S ... ccessories

Blir nok en mye morsommere motor da ser det ut til :D
 #312849  av Supramk3turbo

Hvordan vil høyere løft påvirke motorens karakteristikk?? Om det er høyere løft på brian crower sine i forhold til HKS.
 #312883  av TTM

Det er jeg ikke sikker på. Blir litt mere effektiv i.o.m. at du får mere løft.
Brian crower har;
Duration Duration @ .050 Lift (inches) Lift (mm)
BC 264, Intake / Exhaust 222°/222° .375"/.375" 9.52/9.52

HKS har 9.0mm løft.

Dem anbefaler nye ventilfjærer når du kommer opp på 9.5mm løft.

Turboen er en master power t70 (ikke kina utgaven til $280 på ebay :wink: ) 67mm med 0.68 a/r

Den T78'n din er og 67mm mener jeg, så da får vi ganske likt oppsett. Jeg kjører 98 oktan på 1,3 bar. :wink:
 #312884  av Supramk3turbo

T78 er 67mm ja. Så da burde jeg ha nye fjærer med brian crower sine altså. Pokker'n :lol: Vi får se hva jeg gjør... :D

Blir ganske likt oppsett ja, spennende, skal du på ACR i Juni...??
 #312888  av TTM

Klart det. Gleder meg villt! ACR er jo årets høydepunkt :D

Jeg ser dem anbefaler fjærer og retainere til 272 som har 9.52/9.65mm løft men ikke til 264 selv om det bare skiller 0.13mm på eksos siden.
HKS 272 har 9.3mm løft.

Går sikkert greit uten. Dette er en sånn typisk diskusjon der noen sier at du raser motoren med en gang om du ikke kjøper fjærer, mens noen sier at det er totalt unødvendig. :lol:
 #312889  av Supramk3turbo

He he, ja. Jeg tipper det har noe med at man får større vandring/bevegelse på fjæra, som er laget for mye mindre bevegelse. Det som skjer er vell at man får ventilflyt, slik at ventilene ikke lukker fort nok. Fjæra er kanskje for "slapp". Så de nye fjærene man får kjøpt er sikkert mye stivere...Får vell samme problem om man øker turtallet på orginale fjærer. Ventilflyt.

ACR blir FETT :D
 #312895  av TTM

Ja, det var det jeg tenkte, men durasjonen har sikker en del å også.
Btw, us spec kammene har 8.61/8.79mm løft. og durasjonen er 200°/204° (264 har 222/222)
Hsker ikke tallene, men jap spec er enda mildere.

Blir morsomt å se bilen din på acr værtfall. Den og mange andre her på forumet jeg gleder meg til å se live. :D
 #312935  av TommR

Bare for å komme med innspill da så har jeg lest om mange karer som kjører 264 BC kammer med orginale fjærer. Har jo selv kjøpt og montert disse så håper jeg slipper og bytte fjærer :P hehe Glad jeg invisterte i nye kammer når jeg ser resultatet på dynoen!! Helt konge jo! hehe
 #312951  av Supramk3turbo

Ja ja, da var jeg like langt igjen. Oslo sylinder service har sendt meg veiv å rådelager, å de er motatt, men hjelper ikke så mye når råde lagerne ikke passer. Helvette altså. Blir en sinna tlf. til de i morgen :evil: Bilen må ut av verkstedet til lørdag, hadde håpet å få motoren i bilen til da...
 #313013  av Supramk3turbo

Noen som har erfaring med Oslo sylinder service, rører de altid så mye...
 #313018  av TTM

TommR skrev:Bare for å komme med innspill da så har jeg lest om mange karer som kjører 264 BC kammer med orginale fjærer. Har jo selv kjøpt og montert disse så håper jeg slipper og bytte fjærer :P hehe Glad jeg invisterte i nye kammer når jeg ser resultatet på dynoen!! Helt konge jo! hehe
Ja ifølge BC, ska det ikke være nødvendig med nye fjærer.
Jeg tror durasjonen har mest å si egentlig. 280 f.eks. vil åpne sinnsykt fort, og holde ventilene oppe lenge, før den lukker sinnsykt fort. Er originalfjærene litt slappe, vil dem ikke klare å presse ventilen fort nok ned ved høyere turtall, som resulterer i ventilflyt.

Du har jdm motor du og, sant? Da blir det samme forskjellen for deg og. :D
Jeg leste specs på jdm vs. usdm, og det er bra med forskjell på dem.

Supramk3turbo; Det er en god del kammer til salgs på supraforums.com :wink:
Ang. de lagrene, jeg føler med deg. Sånnt er sinnsykt kjipt. Kjipt nok om det er fordi du har gitt dem feil info, men når det er dem som har klønet det til er det ekstra kjipt. Du får piske dem litt og forlange express frakt så du får satt den sammen fort som fan. :D
 #313020  av Supramk3turbo

Okei, får sjekke supraforums en tur da :D Takk takk.

Feil informasjon, kan ikke være så vanskelig å bestille lager til en 2jz-gte. Problemet var at denne låse-tappen på lagerne står på feil side, pluss at hullet til oljekanalen var mye mindre. Skal ikke gå ann :cry:
Sist redigert av Supramk3turbo den 20 jan 2009 16:05, redigert 1 gang totalt.
 #313035  av TommR

TTM: Jo har JDM motor jeg å. :D Det er det jeg har lest og tror også, at durasjon har mer å si enn selve løftet. Så tror BC kammer skal gå som smurt ;)

Detta er så sinnsykt kjipt Thomas! Håpe du får dem før helga da, men rekker kanskje ikke å få gjort så mye før du har flyttet bilen hjem til deg? Jeg kommer en tur inn på lørdag og henter den MAP sensoren jeg. :)
 #313037  av Supramk3turbo

Jepp, Oslo Sylinderservice kunne skaffe nye lagre på "bare" to uker de. Glem det. Så sjekket litt rundt å Bjørnstad bil hadde ACL på lager, så de sender avgårde i dag :D Takk for det... Blir skruing i Turbofart når jeg kommer hjem :D

Snakkas på Lørdag da Tommy :)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 62