TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lillegul "Ting Tar Tid"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #176271  av CelicaTurbo
 
stor vannkjølt IC og vanninnsprut, du skal være sikker på at temperaturene er greie da ja :)

 #176272  av Andy_Celica
 
kan du legge ut bilder av åssen du har gjort med dett vanninnsprut systemet?

Ps: det blir morro å se denne kjøre!

 #176378  av Morten
 
Erlend skrev:Pent! Går bra fremover dette, skulle likt å tatt en titt på prosjektet en gang :)
Bare å ta turen engang det :wink:
CelicaTurbo skrev:stor vannkjølt IC og vanninnsprut, du skal være sikker på at temperaturene er greie da ja :D
Hehe, må jo si meg ekstremt skuffa hvis ikke da :lol: Men er mer enn litt skeptisk til radiatoren til ic'n selv da. Har en mistanke om at den er alt for liten desverre... :roll:
Andy_Celica skrev:kan du legge ut bilder av åssen du har gjort med dett vanninnsprut systemet?

Ps: det blir morro å se denne kjøre!


Er ikke ferdig med vanninsprut systemet enda, og har ikke tatt noen bilder. Men er et standard Aquamist 2d system som blir koblet opp pr. Aquamist instruksjon. Kan prøve å få ut noen bilder etterhvert...

 #176437  av CelicaTurbo
 
du får plassere en temperatursensor i kjølevannet til IC da så finner du fort ut om radiatoren fremme er for liten eller ikke ved banekjøring :)

 #176592  av Morten
 
CelicaTurbo skrev:du får plassere en temperatursensor i kjølevannet til IC da så finner du fort ut om radiatoren fremme er for liten eller ikke ved banekjøring :)
Jepp, har tenkt tanken. Men tror ikke jeg får tid nå før acr, går fryktelig i ett om dagen... :roll:

 #176637  av CelicaTurbo
 
du har nå uansett kontroll over innsugstempen med powerfc'en så du ser nå uansett hvilken vei det bærer om radiatoren ikke er tilstrekkelig :)

 #177126  av Morten
 
CelicaTurbo skrev:du har nå uansett kontroll over innsugstempen med powerfc'en så du ser nå uansett hvilken vei det bærer om radiatoren ikke er tilstrekkelig :)
Jepp. Meeeeeen etter litt aktivt bruk under testing sitter jeg igjen med følelsen av at den reagerer så tregt at den ikke kan være nøyaktig nok. Virker nesten som om den viser vel så mye innsugsmanifold-temp som innsugstemp ihvertfall. :? Hvis ikke må jeg til å mekke noen flere løsninger for å få temp på stell ihvertfall :lol:

Mangler bare bittelitt for at motorrommet er som det blir nå ihvertfall. ACR here I come! :mrgreen:
Vedlegg
100_0032.JPG
100_0032.JPG (270.41 kiB) Vist 935 ganger

 #177129  av Morten
 
Andy_Celica skrev:kan du legge ut bilder av åssen du har gjort med dett vanninnsprut systemet?
Fant noen bilder av hvor dysa står + trykksensoren og solenoid ventilen som styrer vann til dysa. Skal prøve å huske bilder av resten snart :wink:
Vedlegg
instruksjons diagram
instruksjons diagram
instruction.gif (83.77 kiB) Vist 931 ganger
dyseplassering
dyseplassering
100_0031.JPG (400.27 kiB) Vist 926 ganger
Solenoid og trykksensor
Solenoid og trykksensor
100_0030.JPG (317.74 kiB) Vist 925 ganger

 #177165  av CelicaTurbo
 
Angående temperaturen på innsugsmanifolden, mulig at det påvirker tempsensoren men sensoren står vel ikke så langt unna spjeldhuset mener jeg? Og spjeldhuset er jo oppvarmet at motorens kjølevann normalt for å hindre tilfrysing på vinteren, har sett noen velger å flytte på to slanger slik at kjølevannet ikke går gjennom spjeldhuset, mulig at det kan ha noe for seg?

 #177184  av chris
 
9 dager igjen nå Morten! :D

Ser bra ut det der da! Mangler bare NOOOOOOS nå :P

 #177203  av Morten
 
CelicaTurbo skrev:Angående temperaturen på innsugsmanifolden, mulig at det påvirker tempsensoren men sensoren står vel ikke så langt unna spjeldhuset mener jeg? Og spjeldhuset er jo oppvarmet at motorens kjølevann normalt for å hindre tilfrysing på vinteren, har sett noen velger å flytte på to slanger slik at kjølevannet ikke går gjennom spjeldhuset, mulig at det kan ha noe for seg?
Vannkretsen til spjeldhuset er allerede koblet vekk. Gjorde ikke noe stort fra eller til den (men gjorde litt andre ting samtidig og da..) :wink:
Virker mest som om det er motorromstemperaturen som varmer opp manifold/IC-rør/luft. Skal nok forske litt på det etterhvert og finne en løsning. Hvis det er det som skjer vil det jo heller ikke være like markant ved banekjøring når det går mye luft inni rør & manifold som når en cruiser og luften nesten står stille inni der heller.

PS! med ubåt scoopet i fjor retta mot plenum var jo innsugsmanifolden kald etter noen runder på banen, men sensoren viste jo plenty grader fordet, så er jo mulig det bare er meg som er litt paranoid også :lol: :mrgreen:
Chris skrev:9 dager igjen nå Morten! :D

Ser bra ut det der da! Mangler bare NOOOOOOS nå :D
Dagene går fort nå ja, og jeg gleder meg som en unge! :mrgreen: NOOOOOOS tror jeg nok heller andre får stå for. Har ingen tvil om at det er gøy, men tror det blir for mye pes og stress å få fyllt flaska i hytt og pine for mitt bruk. Skal jeg ha mere effekt så ordner jeg heller det på annet vis. :wink:

 #181935  av Morten
 
Glemte visst å oppdatere før ACR med bilde av siste bitene til vannsprutet.. :lol:

Må si systemet fungerte over all forventning på ACR. Frykta på forhånd at radiatoren til systemet var alt for liten (og kommer nok til å bytte til en større engang uansett). Men status var uansett at max innsugstemp i løpet av 6-7 harde runder var 42C. ...da hadde det allerede rukket å...:

1. ryke som om det brant av bremsene i alle 4 hjørner
2. koke bremseveske
3. koke kjøleveska :roll:

så kan vel trygt si at fokus er flytta til neste svakhet i systemet før neste ACR besøk :roll: :wink:

PS! dukka vel opp et par nye "svakheter"/flaskehalser effektmessig og under snarvisitten hos bjørnstad. Spørs om ikke en må se litt nærmere på de og på sikt (selv om bilen går MER enn godt nok allerede egentlig... :lol: :mrgreen:)
Vedlegg
Vanntank + pumpe. Kontrollboksene ellers er gjemt bak teppet.
Vanntank + pumpe. Kontrollboksene ellers er gjemt bak teppet.
100_0006.JPG (338.51 kiB) Vist 945 ganger
Sist redigert av Morten den 20 jun 2006 19:21, redigert 1 gang totalt.

 #181937  av Speeder
 
Konge att du får ting til å omsider funke som du vil da.

Angående bremser, kjører du fortsatt på de orginale? :?
Understellet ser jeg du har oppgradert vesentlig, så da er vel bremsene neste steg, i allefall med den effekten du produserer nå!

Stå på videre.

Tore

 #181942  av Morten
 
Speeder skrev:Konge att du får ting til å omsider funke som du vil da.

Angående bremser, kjører du fortsatt på de orginale? :?
Understellet ser jeg du har oppgradert vesentlig, så da er vel bremsene neste steg, i allefall med den effekten du produserer nå!

Stå på videre.

Tore
Takk, takk. Bremser er fortsatt orginale ja. Grunnen er at de aldri har svikta meg og fungerer veldig godt! ..inntil nå da... :lol: Har snust litt på oppgradering, men ville avvente å se hvordan det gikk på det treffet her. Ikke noe vits å svi av mange tusen hvis det ikke trengtes? :wink:

 #181945  av Speeder
 
Morten skrev:
Speeder skrev:Konge att du får ting til å omsider funke som du vil da.

Angående bremser, kjører du fortsatt på de orginale? :?
Understellet ser jeg du har oppgradert vesentlig, så da er vel bremsene neste steg, i allefall med den effekten du produserer nå!

Stå på videre.

Tore
Takk, takk. Bremser er fortsatt orginale ja. Grunnen er at de aldri har svikta meg og fungerer veldig godt! ..inntil nå da... :lol: Har snust litt på oppgradering, men ville avvente å se hvordan det gikk på det treffet her. Ikke noe vits å svi av mange tusen hvis det ikke trengtes? :wink:
Så sant, så sant. ACR, kombinert med mye hester er vel det 'værste' du finner i norge mot bremsene regner jeg med.
Mye spennende bigbrake kit der ute... 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15