Side 1 av 15

Lillegul "Ting Tar Tid"

Legg innLagt inn:30 sep 2005 15:51
av Morten
Tja, tenkte kanskje noen var interessert i hva som skjer med Lillegul for tiden så får vel fyre i gang en liten tråd. Er desverre flink å glemme kamera når jeg er borte og skrur så oppdaterte bilder får komme litt etterhvert..

Hovedpunktet denne gangen er ombygging fra HKS intercooler til custom vannkjølt intercooler for å få kontroll på innsugstempen. Har også hatt ute motor (igjen) for å bytte reg.reim og clutch (igjen). :wink:

Begynner med et lite bilde som viser hvordan motorrommet så ut i sommer. Bildet er tatt midt under feilsøking/utprøving, derfor inklusiv det beryktede "periskopet" vi mekka på ACR (slapp av alle sammen, det var kun på under kjøring på ACR, skal ikke på igjen, men funka faktisk ganske bra :mrgreen:)

Legg innLagt inn:30 sep 2005 15:57
av MR2turbo
to dager så er hun vel på veien igjen ;) hehe...
skal og prøve å ta med kameraet og ta noen <morten mekker bil bilder> hehe ...

Legg innLagt inn:30 sep 2005 15:58
av Morten
Hadde bestemt meg for å bandasjere eksos manifold og downpipe, og under demontering dukka denne lille bug'en opp! Nesten merkelig at bilen gikk såpass bra med en så kraftig eksoslekkasje FØR turbo! :shock:

Legg innLagt inn:30 sep 2005 16:05
av Morten
Her er et par uskarpe bilder som viser sånn noenlunde hvordan det blir seende ut med intercooleren i (veldig uskarpe mobil bilder).

Tanken til høyre er til vanninsprutet. Den i senter var tenkt til intercooleren, men har ikke lyst på så mye ekstra vekt helt bakerst så planene er endret til en litt mindre som får plass i "frunken" foran.

Legg innLagt inn:30 sep 2005 16:08
av Morten
Klarte heller ikke la være å leke med tanken på en skikkelig intercooler i Rollaen..... :twisted: :mrgreen:

Legg innLagt inn:30 sep 2005 16:14
av Morten
... og for å runde av for dagen holder en kompis på å lage downpipe for meg så jeg kan få testa ut den HKS turboen jeg egentlig hadde tenkt å ha på også... Den værste delen er nå unnagjort. Synes selv det blir skikkelig snadder, med fin kon ut til 3,25" på turbin delen, og 2" screemer på wastegate delen. :mrgreen:

Legg innLagt inn:30 sep 2005 16:15
av MR2turbo
hvem er neger'n som holder pakningen på øverste bildet??? :mrgreen:

Legg innLagt inn:30 sep 2005 16:19
av Morten
MR2turbo skrev:hvem er neger'n som holder pakningen på øverste bildet??? :mrgreen:
Det er beviset på at jeg ikke er redd for å bli "møkkete på nevene"? :mrgreen:

Legg innLagt inn:01 okt 2005 08:47
av Christian
Godt å se at det skjer litt. Bør jo være rimelig greit å få den klar til sommeren igjen. :)

Legg innLagt inn:01 okt 2005 12:49
av jan-erik
Bra ting går fremover Morten :-) . Er spent på å se hvordan HKS turboen vil funke. Er ikke ofte man trenger å skru på min MK3, så blir ikke så møkkete som du :wink: men nå i dag har jeg vært møkkamann jeg også og byttet bremseskiver og klosser foran. Har kjørt metall mot metall en liten stund etter kjøringa på Gardermoen.

Legg innLagt inn:01 okt 2005 21:48
av Morten
Christian skrev:Godt å se at det skjer litt. Bør jo være rimelig greit å få den klar til sommeren igjen.
Joda, håper jo å være på veien i GOD tid før det da ;-) Hehe. Hvis flere snurrboer skal prøves før sesongen bør den egentlig på veien nå snart...

jan-erik skrev:Bra ting går fremover Morten :-) . Er spent på å se hvordan HKS turboen vil funke. Er ikke ofte man trenger å skru på min MK3, så blir ikke så møkkete som du :wink: men nå i dag har jeg vært møkkamann jeg også og byttet bremseskiver og klosser foran. Har kjørt metall mot metall en liten stund etter kjøringa på Gardermoen.
Skal si! Snart ligger du under bilen og monterer turbo-styr du også skal du se...? :mrgreen: Spent på den HKS'saken selv jeg.. håper såklart på gull og grønne enger, men verden er jo sjelden så snill desverre. :roll:

Legg innLagt inn:01 okt 2005 21:55
av Morten
Var ute en bitteliten tur idag, men arbeidslysta var så som så.. Så satte avsted og fikk fatt i noen aluminiumsbiter som kan brukes til braketter på radiatoren istedet. Men fikk ihvertfall knota litt på det nye innsuget før jeg gav meg. Må jo nesten på plass før IC for å være sikker på at det er nok plass.

Legger og med et situatsjonsbilde på støvete bil pr. dags dato... :wink:

I morra er det Reve-tur på planen med uttesting av Hachi'en før den settes vekk for oppfiksing! :mrgreen:

Legg innLagt inn:02 okt 2005 09:39
av Kjelliken
8) Dette ser jo morro ut morten..

Men du må jo snart lage en liten tråd med Hachi'en og snart..
Kan ikke la en slik godbit ligge og lure i bakgrunnen..

Misforstå meg rett digger mr2'en din også så bare og stå på. :twisted:

Legg innLagt inn:02 okt 2005 18:06
av Morten
Kjelliken skrev:8) Dette ser jo morro ut morten..

Men du må jo snart lage en liten tråd med Hachi'en og snart..
Kan ikke la en slik godbit ligge og lure i bakgrunnen..

Misforstå meg rett digger mr2'en din også så bare og stå på. :twisted:
Hehe, blir nok sikkert en tråd med Hatchien etterhvert. Men er jo ikke vits med noe tråd før en har tid (og råd) til å gjøre noe! :wink: Storkoste meg på Reve idag, og klarte nesten å tangere persen på rundetid som har med den hvite rollaen. Med 50 hester mindre og foringer som sannsynligvis sto på bilen når den var ny, syns jeg det svarte til forventningene. For første gang fikk jeg og prøvd to forskjellige sett dekk på samme bil, samme bane, samme dag. Er jo så sykt mye lettere å kjøre med de R-dekka! :shock: :mrgreen:

Meeen, kom i godt driv litt utpå dagen da det plutselig kom et høyt smell og noen stygge lyder og da var det slutt på moroa.. :cry: Reimhjulet på veiva lå på siden av bilen, gjengene strippa og veiva fucked...... :roll:

Legg innLagt inn:02 okt 2005 23:31
av erling
Morten skrev:Legger og med et situatsjonsbilde på støvete bil pr. dags dato... :wink:
Ja, s-sjikke-li støvete her ja. :mrgreen: