TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyota corolla 95 mod ( GrÃ¥ Musa ) Litt bilstereo bygg

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #423690  av |plumbo
 
på tide med et års oppdateringa igjen da :P
Den står og koser seg fortsatt i garasjen og støver mer og mer ned grunnet mange andre prosjekter og folk som spørr om hjelp . men uansett , når det blir litt ekstra sparkel på plata etter en bulk her og en bulk der så detter det litt på corollan, så litt etter litt nå så er jeg nesten ferdig med og tilpasser dekslinga på kassene :)

Bilde
 #432380  av |plumbo
 
liten update da ;)
Ringene på k-sport understellet har ankommet ;) tok 5 år og mye mail med bs bildeler som jeg kjøpte det av som jeg til slutt ga opp . kontakta deretter k-sport usa og der hadde de igjen 2 på lageret da dette er et utgått understell i deres sortemang . disse ble da kjøpt in i tilfelle jeg mister en til :P Bilde

fått ginza instrumenter med krom ring Bilde

og nytt svart gulvs trekk ( ett som er orginalt ;) Bilde

og et par nye vakum slanger og tennplugg kabler ;)
Bilde
 #443884  av |plumbo
 
ja den står og støver som bildene viser :P hadde ikke prob med og få disse på i denne pakken på ;)( har et sett i lilla på delsolen som stammer fra en frustrert rx7 eier :P )
 #443908  av Royalmaas
 
Problemet med slike alu muttrer i dårlig kvalitet er att di kan løsne under kjøring, og gjengene er dårlige generelt... Kjøpte like selv en gang i gull, men ble kastet etter å ha lest litt..
 #443910  av |plumbo
 
ja det med gjengene har jeg hørt om . bruker et anna merke på subarun min og har gjort d det i 2 sesonger uten trøbbel (ca 25-30 000 km. Men jeg har altid med meg andre muttere for og være sikker ;-)
 #447121  av |plumbo
 
Besluttning tatt ;) skru litt før sommern og få den på veien , dvs " driter i" detaljer og såm fikkel , på tide og kjøre rolla litt igjen ;)

Satt og diskuterte litt med fruen ang denne Oslo -norkapp turen som skal være i sommer . hvilken bil evt som skulle brukes osv. Hondan er 2 seter = uaktuel , Ae92 2 dørs cupen = usikker på om den blir ferdig i år på skolen med oppretting og bytting av hjulbuer + alt som må gjøres med den ellers , Celica Cab t16 = JA ( hvis vi blir ferdig . Bror min skal evt kjøre denne til trondheim der 3 meningen til far tar over . ) Ford 17m varebil = jeg JA !!! , Fruen , IKKE FAEN ! , Så denne røvern av en corolla som jeg og fruen har mye historier til , Hvorfor ikke ?. Så , familie tur med 2 barn og meg og fru oslo norkapp til sommern . hvis tiden strekker til med alt som må være ferdig før sommern og hus og små barn :P

Første steg til eu ok gjort i dag innimellom no små lakkering av noen deler , Begge rutene i dørene er bytte til "ikke Tona " ruter . gjorde seg faktisk veldig bra , da man kan se inn i bilen hva som er gjort og ikke alt er "gjømt bort" bak mørke glass . :)
 #447122  av ArildM
 
Denne kan du jo kjøre trygt oppover med siden den ikke har så mange modifikasjoner som ikke står i vognkortet 8)
 #447125  av |plumbo
 
Ja :P Senken , motoren og felgene er godkjent ;) kan argumentere for mye av det som er gjort , så vi får se hvor sta BT evt er ;) ( har vært på BT med den før og hull i panser , åpent filter, og stylinga var ikke noe de hang seg opp i da i allefall ;) den er jo ikke bredda og har fått tilbake H&R fjærene , har heller ikke 20v i den lenger ( selv om det kun står at den er godkjent med 1.6l uten HK antall i vognkorte ) . sier som hopperne om hoppdresser for tiden , man skal tøye grensene litt :P
 #451014  av |plumbo
 
6-7 år siden denne har sett så ,mye sol som de siste dagene :P ute av værkstedet da jeg degraderer kvad og denne blir putta på nytt lager sted . :) fikk seg en sikkelig vask i dag . legger ved bilde at et par detaljer jeg ikke har nevnt før ;)
all clean ;)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #451018  av |plumbo
 
ArildM skrev:Bra du holder den like fin fremdeles :)
gjør da et lite forsøk i allefall ;) er ikke strøken lenger så når tiden er inne for det, blir det mere ordning på ting . blir fiksing av ford , celica cab , subaru outback og en båt i vinter. om man blir ferdig med alt er uvist , men deter planen i allefall :) (ford er innimellom jobb , hoved fokus er outback da det er den nye bruks bilen . :) )
 #460501  av |plumbo
 
Vurderes solgt ser ikke tiden lengre til og ha den stående. Har mye deler , liggende også som følger med. Jeg har ikke satt en salgs pris på den. Vurderer bud som evt kommer. Bilen er et prosjekt og krever full gjennomgang før EU.

Bilen er og godkjent med ettermontert 1,6 uten spesifisert hk. med andre ord så kan den fint få tilbake en blacktop eller silver top og det skal ikke by på trøbbel. Men bygg om til skiver først bak og oppgradert foran eneste den ikke har lengre er k sport demperne ellers så er den som den var en gang i tiden.
 #460502  av ArildM
 
Rart det er snart 15 år siden prosjektet ble påbegynt :shock:
Ikke så lenge siden jeg var å kjøpte Carina av deg, men er vel fort 10-12 år siden det også :lol:
Håper noen kan ta vare på bilen videre :D
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36