TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #170140  av celica_st185
 
Har følgende ting å gjøre før bilen skal på veien til sommeren...

1. Montere Fmic
2. Montere NX Lystgassanlegg
3. Flytte batteri til bagasjerom
3. Lage nytt rør mellom turbo og AFM
4. Fjerne EGR
5. Mappe bilen med E-manage
6. Bygge om til Dual feed fuel rail
7. Kappe til bakfanger og lakkere opp igjen denne
8. Reparere radiator
9. Montere ny oljekjøler

Alle innspill og ideer mottas med takk :D Går det forresten greit å bruke fleksibelt stølrør mellom turbo og afm, eller vil turboen suge "falsk luft"?

Legger med noen bilder...
Vedlegg
Photo-0040.jpg
Photo-0040.jpg (73.29 kiB) Vist 1533 ganger
Photo-0043.jpg
Photo-0043.jpg (201.6 kiB) Vist 1562 ganger
Photo-0041.jpg
Photo-0041.jpg (105.46 kiB) Vist 1556 ganger
Photo-0032.jpg
Photo-0032.jpg (141.17 kiB) Vist 1564 ganger

 #170147  av Andy_Celica
 
hva betalte du for det Nx systemet?

 #170177  av sleeper
 
har byggd om til dual feed fuel rail selv, så hvis du trenger noen ideer så kan jeg sikkert hjelpe med det...(er en del små ting du må tenke på for og få det bra...)

 #170180  av Andy_Celica
 
kan du sende et bilde av den railen din??

 #170186  av sleeper
 
har faktisk ingen bra bilder av den.. skal få ræva i gir og tatt noen bilder av den i morra..(har vært så dårlig vær her at jeg har ikke orka og ta noen bilder..)

 #170194  av Andy_Celica
 
sleeper skrev:har faktisk ingen bra bilder av den.. skal få ræva i gir og tatt noen bilder av den i morra..(har vært så dårlig vær her at jeg har ikke orka og ta noen bilder..)
åssen bygger du den om til dual og hvorfor er det nødvendig, og er det nødvendig hvis man skal kjøre med org turbo?

 #170197  av sleeper
 
det er ikke nødvendig på 3gen motoren før du oppgraderer til større dyser!
grunnen til at folk gjør det er fordi som org er den for liten til og gi alle dysene like mye bensin..(den siste får mindre en de andre greunnet at trykket synker i railen..)

 #170201  av Andy_Celica
 
sleeper skrev:det er ikke nødvendig på 3gen motoren før du oppgraderer til større dyser!
grunnen til at folk gjør det er fordi som org er den for liten til og gi alle dysene like mye bensin..(den siste får mindre en de andre greunnet at trykket synker i railen..)
oki, takk for infoen, har lenge fundert på akkurta dette!

 #170202  av Larsen
 
Hvis du skal kjøre orginal effekt er det ikke nødvendig. Man gjør det fordi injektor tre og fire ofte sliter med å få nok bensin ved høyere effekt.

 #170206  av celica_st185
 
Tenkte å sette en T på bensinslangen, koble en på hver side av railen, og ta returen ut til bensintrykksregulatoren der kaldstartdysen er koblet... Men er denne slangen tykk nok eller må hullet borres opp? Kan man ha både trykkregulator og kaldstartdysen koblet der samtidig uten å få problemer? Bør man koble vekk bensinpumpemotstanden når man setter i oppgradert pumpe, slik at pumpa får 12v hele veien?

Hadde vært fint å fått noen bilder av railen din ja sleeper :D

 #170208  av Larsen
 
Larsen skrev:Hvis du skal kjøre orginal effekt er det ikke nødvendig. Man gjør det fordi injektor tre og fire ofte sliter med å få nok bensin ved høyere effekt.
Var litt sent ute der ja.

 #170213  av sleeper
 
celica_st185 skrev:Tenkte å sette en T på bensinslangen, koble en på hver side av railen, og ta returen ut til bensintrykksregulatoren der kaldstartdysen er koblet... Men er denne slangen tykk nok eller må hullet borres opp? Kan man ha både trykkregulator og kaldstartdysen koblet der samtidig uten å få problemer? Bør man koble vekk bensinpumpemotstanden når man setter i oppgradert pumpe, slik at pumpa får 12v hele veien?

Hadde vært fint å fått noen bilder av railen din ja sleeper :D
skal prøve og forklare litt hva som må gjøres:

1: BRUK PRESSET STÃ…LOMSPUNNEN SLANGE PÃ… ALT!! er no dritt at det tar fyr bare for at du skulle spare noen kr..! INGEN SLANGEKLEMMER NOE STED!!!!!
2: press så på et t-stykke på slangen fra filteret!
3: verken hydroscand eller tess kunne skaffe koblinger med samme gjenger som det er på bensintrykksregulatoren så jeg kappet av gjengedelen på den org og deretter sveiset på en kobling!
4: det hullet er stort nok, men jeg vil ikke ambefalle og bruke det i org størelse! jeg borret opp hullet og sveiset på en alurør og en alu kobling (JIC) slik at jeg enkelt kan koble av og på slangen!
5: jeg har ingen kaldstartdyse lenger da autronic gir mer bensin på alle dysene når den er kald! mulig e-manage også har dette!?
6: det bør ikke være noe problem og ha kaldstartdyse og bensintrykkreg på det hullet med blir veldig mye knot for og få det til...

 #170228  av celica_st185
 
takker takker.... E-manage har vel ikke dettte men skal bare bruke denne frem til høsten tror jeg, så satser jeg å bygge om til datasprut i vinter :) får skru opp fuelrailen i morgen å se hva jeg kan få til....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14