TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt: "Lekebil i Ã¥r?" (AE86 - 64k bewar

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #301415  av Morten
 
Kom visst med endel Hachi action på siste sommertreff teaseren fra racingtreffet og gitt for de som måtte være interesserte. :mrgreen:

http://www.walinracingmedia.no/download ... r_vol2.wmv (16.1MB)
 #301428  av Xlr8
 
hehe med de turtallet der er de meste bare hunder som hører lyden:P
sinsikt rått hvordan den bilen går rundt svingene=)
 #301440  av lexusmann
 
Så da ut som den flytta på seg i alle fall, Morten!!! :D Har du noe skikkelige planer framover kanskje?
 #301445  av Morten
 
Amund skrev:Kva turtall drar du på saken? :twisted:
Når kan eg få sitte på ein tur? :mrgreen:
Sperra er satt til 9000 soft- og 9100 hard- limit, så må gire før det engang (max effekt ligger et stykke før det). Men er litt humor når turtelleren i dashen står og stanger fysisk i bunn et godt stykke forbi skalaen da :lol: :mrgreen:

Sitte på kan vi nok få til engang vi er på samme sted og bilen er der. Men bør være noen svinger der, er ikke spesielt spennende rett frem....
 #301449  av Morten
 
lexusmann skrev: Har du noe skikkelige planer framover kanskje?
Seff, er jo bare et halvferdig prosjekt dette som er klaska sammen for litt bruk siden jeg var litt lei av å ikke få kjørt. :roll: Har litt ting på lur som kommer etterhvert som en får tid og arbeidslyst.
 #301455  av tojo
 
Se der ja,ble endel film av den lille røde Corollaen som speakeren pratet så mye om. :D
Blir spennende å se hvor mye AE86 det blir totalt på hovedfilmen etterhvert. :D
 #306304  av Morten
 
Hmm.... ikke vært så flink til å oppdatere her ser jeg. :roll: Jaja, kom hjem fra høsttreffet på ACR og dro vel omtrent rett på autoslalom der jeg fikk 2dre plass totalt og dermed slo en god del artige biler som på papiret er mer spennende enn en gammal Corolla :lol: (Var AE86'en jeg kjørte selv om det står Starlet der, hang igjen på listene siden jeg kjørte starleten på forrige kjøringa)

Resultatliste: http://home.lyse.net/nms/as2_res_08.html

Så var det Reve dagen etter der jeg satt ny pers både på flying lap og den gamle måten med stillestående start og 2 runder. Så med de overaskende gode tidene jeg har klart med denne halvferdige bilen rundt om er den allerede nå definert som den raskeste av bilene mine på bane (ihvertfall til en kan få flyten med mr2'en igjen da, hehe). Pers på ACR sålangt 1.46.5sek, Reve 50.2sek og Rudskogen 1.10.5sek (i trafikk, fikk desverre ikke en eneste fri runde før kassa markerte revir.... :roll: )

Kassa var etter dette fryktelig vanskelig å få i gir når en dro ut turtallet, og bilen spant endel på innerhjulet på reve. Så for å få den klar til litt rundetidjaging på Rudskogen før vinteren ble den "nyoverhalte" girkassen jeg kjøpte samtidig med 4age'en som var tenkt til KP61'en montert, samt en annen diff (kjøpt som Cusco 1-veis, men var klin lik TRD inkl støpemerker når jeg fikk den). Girkassa var litt rar, men satsa på at den holdt ihvertfall en helg.....noe den da IKKE gjorde, men heller fant ut at den skulle pisse ut all girolja sånn ca på 3dje passet mitt. :roll: Fikk heldigvis litt hjelp av Arne rebell til å få frakta bilen hjem til han, samt webmaster med parkeringsplass til Arne kunne hente. Takker masse gutter! Fikk sendt en kasse til Arne, og reiste på besøk nå i helga for girkassebytte og bilhenting.

Fikk der en innføring av Vestfossens store helt i hva som er mandig 1-punkts løftebukk og skikkelige bukker når en skal under bilen og skru. :mrgreen: :lol:
DSC00211.JPG
DSC00211.JPG (178.65 kiB) Vist 2908 ganger
DSC00227.JPG
DSC00227.JPG (277.1 kiB) Vist 2917 ganger
 #306306  av Morten
 
Når bilen kom i lufta var det ikke så vanskelig å se hva som var galt. Var kommet en saftig glipe mellom clutchus og selve girkassen. :?
DSC00212.JPG
DSC00212.JPG (237.75 kiB) Vist 2898 ganger
4 av 7 bolter lå løst inni der og godgjorde seg, mens 2 andre nesten var helt ute og den aller siste sto et stykke inne fortsatt.... Her har "overhaler" rett og slett ikke strammet til som han skulle, noe som førte til penger i dass og plenty ekstra arbeid for min del. Kjipt som F... men sånn er nå gamet da, skal en ha noe gjort skikkelig må en gjøre det selv som det heter.
DSC00213.JPG
DSC00213.JPG (496.01 kiB) Vist 2895 ganger
DSC00217.JPG
DSC00217.JPG (273.97 kiB) Vist 2896 ganger
DSC00219.JPG
DSC00219.JPG (310.49 kiB) Vist 2897 ganger
 #306308  av Morten
 
Så begynte resten av sagaen. Meg og Arne bytta kasse og alt var flott. Ihvertfall helt til jeg skulle ut på testturen. :lol: Satt den i første og slapp ut clutchen, men bilen sto like stille. :evil: Litt sjekk viste at både første og andre gir manglet, mens 3dje, 4de, 5te og revers var der. Det blei litt vel kinkig å kjøre fra østlandet til vestlandet med, så etter en liten pause og noe god mat plukka vi ut igjen kassa og åpna den opp for å finne ut hva det kunne være.
DSC00221.JPG
DSC00221.JPG (232.94 kiB) Vist 2898 ganger
Det viste seg at låsesplinten som holder den midterste skiftegaffelen fast i skiftearmen ikke var der i det hele tatt. Ihvertfall en grei feil da... men vi hadde jo ikke noen slik splint liggende og butikkene er stengt på lørdagskvelder. Vi kom derfor til at vi måtte dele "Rudskogen kassa" også og se om vi kunne få ut en splint derfra som kunne brukes.
DSC00222.JPG
DSC00222.JPG (228.39 kiB) Vist 2897 ganger
Så kom en lur ide på plass, at istedenfor å potensielt ødelegge en splint for å få den ut var det jo enklere å bare flytte over all innmaten over i skallet til Rudskogen kassa, siden den allerede hadde ferdigmonterte skiftegafler.
DSC00223.JPG
DSC00223.JPG (194.28 kiB) Vist 2896 ganger
DSC00224.JPG
DSC00224.JPG (216.66 kiB) Vist 2897 ganger
Ca 2-3 timer etter siste bildet ble tatt var kassa i bilen og meg og Arne ute på en liten testtur med 5 gir. Er desverre skraping og vanskelig å få i gir enda, så kassa må av igjen (6te gang i år :evil: ) men fikk ihvertfall bilen hjem før vinteren. :lol:
 #306323  av tojo
 
Uflaks ! sånn er livet dessverre. Men kjenner jeg deg rett så er alt snart tipp topp. :D
Ja når du kommer deg hjem fra bilsnop shop sightsingen. :D
 #306326  av Amund
 
Eg vart nesten litt svett kun av å lese om alt arbeidet :roll: hehe.
Må sei at eg har sansen for 1-punkts løftebukken, som tydeligvis er standard for han Arne 8)
 #306466  av StianMK3
 
uff da Morten.det var da jevli med skruing du ska ha på den kassa.sto og tenkte på toyota'n din i dag.og etter og ha malt boksen min ferdig,
så jeg plutselig en rød skikkelse var tilbake på sin plass :D
 #306490  av Morten
 
StianMK3 skrev:uff da Morten.det var da jevli med skruing du ska ha på den kassa.sto og tenkte på toyota'n din i dag.og etter og ha malt boksen min ferdig,
så jeg plutselig en rød skikkelse var tilbake på sin plass :D
Hehe, måtte flytte litt på tingene dine for å lure meg inn ja. Håper ikke jeg rota det til for mye :wink:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15