TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt: "Lekebil i Ã¥r?" (AE86 - 64k bewar

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #184372  av hybrid
 
Hvor fant du denne snedne lille saken? er på jakt etter selv ser du.. også venstrestyrt i tillegg.. bare velstand dette her:)

 #184408  av Morten
 
sleeper skrev:hvor har den bilen gått før?
Iportert fra Sveits i 96, gått i Skien/Porsgrunn (NE reg). Sikkert vært innom noen hjem i mollomtiden og. Kjøpte den i Kristiansund for omtrent et år siden.
hybrid skrev:Hvor fant du denne snedne lille saken? er på jakt etter selv ser du.. også venstrestyrt i tillegg.. bare velstand dette her:)
Se over. :wink:

 #184412  av hybrid
 
den var sinnsykt tøff.. hvor mye må du ut med for og få en slik en hjem til norge? har du peiling eller?
Du venter på red top motor sier du:) har en jeg.. ny overhalt.. står i corollan min den:) en e10.

 #184596  av TheStig
 
morten, hva vet du om kjøreegenskapene på disse bilene utenom drifting? Vurderer å kjøpe en slik for å bruke hovedsaklig på acr, men er redd understellet har rett og slett for gammel konstuksjon.. ?

Var det slik at disse har originalt diffsperre ?

 #184614  av VeilSide
 
hybrid skrev:Hvor fant du denne snedne lille saken? er på jakt etter selv ser du.. også venstrestyrt i tillegg.. bare velstand dette her:)
Ja du må bare komme deg hjem fra militæret slikt vi kan få satt i gang Stian :D

 #184650  av Morten
 
TheStig skrev:morten, hva vet du om kjøreegenskapene på disse bilene utenom drifting? Vurderer å kjøpe en slik for å bruke hovedsaklig på acr, men er redd understellet har rett og slett for gammel konstuksjon.. ?

Var det slik at disse har originalt diffsperre ?
Tja, har ikke tenkt å bruke min til drifting da. :wink:

McPhearson foran, 4-link med panhard-stag bak. Ikke design fra dette årtusen akkurat, men mitt inntrykk sålangt er at det funker ganske godt på en såpass lett bil. På ACR tror jeg den faller litt igjennom på motorkraft om du ikke oppgraderer noe, er ikke fryktelig spennende motormessig akkurat.

Har sperre orginalt ja.

 #184804  av TheStig
 
nei nettopp. Ikke drifting som jeg sa. Jeg er også typen som heller mer mot grep enn slipp ..

Nei jeg spekulerer i en ae86 med kompressor motor og 195-200 hk . Det burde jo gi det nødvendige sparket

 #184869  av Morten
 
Har tro på at det kan bli en konge kombinasjon ja, 4AGZE er en veldig kjørbar og morsom motor som jeg tror gjør seg veldig godt i AE86 chassiset.

Det eneste er at 4AGZE er noe tyngre (kompressor, IC og rør osv) og er ikke sikker på at den orginale T-50 girkassen vil leve spesielt lenge med det momentet.. Må du oppgradere kasse til en sterkere blir det ekstra kg der og og så er kabalen igang.

Var seriøst inne på tanken selv, men har tilslutt bestemt meg for å holde den NA i første omgang ihvertfall, så jeg har mulighet til å klasse den inn i Gatebilserien hvis lysta holder seg. Håper å komme opp på en 160-170hk NA. Prøver og å skremme vekta litt til nedover, så kan jo bli moro til slutt det og :lol:

 #185128  av lasserj
 
hva skal du gjøre med motoren da? orginalt innsug? eller blir det forgasser eller 20v innsug?

 #185180  av Morten
 
lasserj skrev:hva skal du gjøre med motoren da? orginalt innsug? eller blir det forgasser eller 20v innsug?
I første omgang blir det 20v spjeld, megasquirt og noen gamle TRD kammer jeg har liggende. ORC svinghjul (3.6kg) og en Illegal Garage clutch. Er igrunnen flere ting jeg og kan tenke meg å prøve, men får se hvordan dette funker først. :wink:

 #185181  av predator
 
Var naboen min som hadde den ei stund (kristiansund) Tenkte selv og kjøpe den, men har ett anna prosjekt på gang :)

 #185377  av Morten
 
Da var nye motoren på plass i heimen. Ser ikke fryktelig spennende ut der den står.. :lol:

Legger og med et bilde av kammene som skal i for eventuelt interesserte. Har desverre ikke bilde av orginalkam for referanse pr. nå, men får prøve få til det når tiden er inne for å bytte. :wink:
Vedlegg
TRD xxx graders kammer.
TRD xxx graders kammer.
101_0142v1.JPG (117.38 kiB) Vist 1431 ganger
101_0137v1.JPG
101_0137v1.JPG (73.11 kiB) Vist 1448 ganger
101_0136v1.JPG
101_0136v1.JPG (69.55 kiB) Vist 1444 ganger

 #185381  av sigheri
 
Blir bra det der!!

Har du rett innsug til bilen også? Det der står jo feil vei....

Har messe deler liggende til likedan motor (redtop) så bare si ifra hvis du trenger noe....

 #185397  av Kjelliken
 
:D Hadde sikkert ikke vert feil med en 20v i den bilen der og montere megasquirt på den. er jo mange i utlandet som har gjort det.

Slik jeg har kjønt det er den ikke den letteste bilen og drifte med og det faktisk er lettere og lage en banebil utav den.
Er vel + og - med alle biler men jeg vil tro det blir en bra bane bil av den der.. :wink:

 #185399  av Morten
 
sigheri skrev:Blir bra det der!!

Har du rett innsug til bilen også? Det der står jo feil vei....

Har messe deler liggende til likedan motor (redtop) så bare si ifra hvis du trenger noe....
Blir 20v spjeldhus på T3 adapter på denne, med 4 søte trompeter. :wink:
Greit å vite at noen har deler, skal si fra om det dukker opp noe :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15