TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt: "Lekebil i Ã¥r?" (AE86 - 64k bewar

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #185408  av Morten
 
Kjelliken skrev::D Hadde sikkert ikke vert feil med en 20v i den bilen der og montere megasquirt på den. er jo mange i utlandet som har gjort det.
Nok sikkert moro det og, men flere grunner til at jeg heller går for redtop motoren.

1: passer rett i (med noen rwd deler satt over), mot å måtte bygge om hele tenningsbiten (fordeler rett i torpedovegg) og vannsystemet på en 20v.

2: effekten oppgitt fra toyota på 20v er visstnok temmelig optimistisk, og ser ut som om de fleste reelt har 145-150hk ved bremsing. Da er det ikke nok effektforskjell til å være verdt ekstra arbeidet med tilpassning.

3: (den viktigste grunnen :mrgreen:) hadde allerede disse kammene liggende. De passer i en 16v men ikke i en 20v topp. :lol:

(4: 16v motoren billigere...)
Kjelliken skrev:Slik jeg har skjønt det er den ikke den letteste bilen og drifte med og det faktisk er lettere og lage en banebil utav den.
Er vel + og - med alle biler men jeg vil tro det blir en bra bane bil av den der.. :wink:
Ikke lett å drifte med kommer jo av at motoren ikke har nok moment til å spinne og powerslide. Balansen i bilen virker ihvertfall veldig god det lille jeg fikk prøvd. :lol: Har og tro på at det blir en bra banebil utav det. Eneste jeg er litt redd for er at det kommer til å føles puslete med NA når jeg er vant med Lillegul.. :oops:

PS! det kunne vært moro å fått testa den blacktop kjerra di engang for å sett hvordan en 20v fungerer i praksis da Kjelliken. :wink:

 #185434  av lexusmann
 
Hmmm, det var en sånn en som skulle vært i combi'n min...det hadde i alle fall ingen gjort før... :lol: ikke her i distriktet, though...
Men, det var økonomien da...og i og med jeg er minusmilionær nå(snart) så blir det vel aldri... :?
Hadde vært tøft, da!! 8)

 #188059  av Morten
 
Demonterte og shina litt opp motordekslene sånn innimellom endel annet.

Blei vel litt bedre ihvertfall? :lol:
Vedlegg
101_0186v1.JPG
101_0186v1.JPG (63.83 kiB) Vist 1366 ganger

 #188060  av Kjelliken
 
:? Skulle vel egentlig ikke være umulig men bilen er vel sånn delvis til salgs. Så spørsmålet e vel bare om jeg har den neste gang vi treffes eller en annen bil.. :wink:

 #191061  av Morten
 
Hmm... da ser det ut som om jeg har alle delene (utenom eventuelle filtre) som jeg trenger på innugssiden av motoren ihvertfall :twisted:
Vedlegg
ITB's inkl. adapter og trompeter :o)
ITB's inkl. adapter og trompeter :o)
102_0203v1.JPG (44.21 kiB) Vist 1354 ganger

 #191187  av Anders gullstein
 
Er en kul bil det det. Kjenner han som hadde den før deg. Den bilen du har er faktisk den første AE86 jeg så noen gang ;). Blir morro å se hvordan den blir til slutt.

 #191189  av Anders gullstein
 
Hvilken bil kommer den motoren du har kjøpt fra da? Motorfester likt på alle 4AGE motorer? Det jeg mener er om en 4AGE som kommer fra en Corolla passer rett oppi en MR2?

Er det noe spesielle modifikasjoner som skal til for å få en 140 hk 4AGE oppi bortsett fra styreenhet? Vurderer et slikt motorbytte på min MR2.

 #191265  av sw20
 
steik kor konge... endelig begynner du på gobilen..

Må ikkje ta heilt av med en gang nei... er lett å blakke se på godeler til dinna bilen.. er jo kult bil i japan...

hørte noe om at toyota ville starte oppigjen produksjonen til spesielt interiserte som var villig til å betale....
Vedlegg
RÃ¥este bilen!!!
RÃ¥este bilen!!!
Raceflo%20028%20(Small).jpg (56.87 kiB) Vist 3203 ganger

 #191800  av Morten
 
Anders gullstein skrev:Hvilken bil kommer den motoren du har kjøpt fra da? Motorfester likt på alle 4AGE motorer? Det jeg mener er om en 4AGE som kommer fra en Corolla passer rett oppi en MR2?

Er det noe spesielle modifikasjoner som skal til for å få en 140 hk 4AGE oppi bortsett fra styreenhet? Vurderer et slikt motorbytte på min MR2.
Motoren kommer fra en AE92 Corolla (Japansk, 140ps versjonen)

Motorfester er likt/kan flyttes over. Med ledningsnett og ECU bør den passe rett i en MR2 mkI, dvs. de delene som eventuelt er forskjellige med tanke på vannsystem osv. flytter du over. Men siden begge de er transverse system bør det funke som den er. Jeg må derimot flytte over litt RWD deler fra orginal motoren for at ting skal line opp, men ikke noe stort hokus pokus akkurat., :wink:

 #192694  av sw20
 
kansje dette hadde vert noe for deg morten...
http://www.hlj.com/hljlist2/?Scale=0&Wo ... reCode=All

Bilde

 #192698  av Morten
 
sw20 skrev:kansje dette hadde vert noe for deg morten...
http://www.hlj.com/hljlist2/?Scale=0&Wo ... reCode=All

Bilde
Byggekit av Honda Integra mener du? :lol:

Har ikke tid til sånt nei... :roll:

 #192943  av sw20
 
hehe var innom mange sider den dagen....


men denne http://www.hlj.com/scripts/hljlist.cgi? ... e=&x=0&y=0

var det jeg mente...
:roll:

 #192966  av Morten
 
sw20 skrev:hehe var innom mange sider den dagen....


men denne http://www.hlj.com/scripts/hljlist.cgi? ... e=&x=0&y=0

var det jeg mente...
:roll:
Hehe, skjønte det bare var en glipp og at du hadde noe sånt i tankene ja :mrgreen:

 #192967  av Morten
 
celicat23 skrev:Utrolig kul bil! Kanskje noen deler å vurdere:

http://www.seibon.com/pdut_detail_pic.asp?ItemID=492
http://www.seibon.com/pdut_detail_pic.asp?ItemID=403
http://www.seibon.com/pdut_detail_pic.asp?ItemID=480
http://brs-autodesign.com/shop/product_ ... 99c1fc4b6c

?

:D
Takk. Er ikke så glad i karbon-look, skal jeg ha sånt på så blir det lakkert. Men når det er sagt er det absolutt ikke ute av vurdering med delene for vekta sin del (selv om den mest effektive lettinga nok hadde vært å lette sjåføren :mrgreen:) Var ikke klar over at Seibon og lagde dører, så takker for linken. :D

PS! "kjøpte" og betalte for panser og forskjermer i kevlar for over 6mnd siden. Men siden han som solgte har slutta å svare på mail og det ikke har dukka opp noen deler ser det ut som om det gikk endel tusen i dass der. Er likevel litt skeptisk til å kjøpe samme delene enda engang i tilfelle jeg skulle ta feil... :oops: :evil:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15