Kjelliken skrev: Hadde sikkert ikke vert feil med en 20v i den bilen der og montere megasquirt på den. er jo mange i utlandet som har gjort det.Nok sikkert moro det og, men flere grunner til at jeg heller går for redtop motoren.
1: passer rett i (med noen rwd deler satt over), mot å måtte bygge om hele tenningsbiten (fordeler rett i torpedovegg) og vannsystemet på en 20v.
2: effekten oppgitt fra toyota på 20v er visstnok temmelig optimistisk, og ser ut som om de fleste reelt har 145-150hk ved bremsing. Da er det ikke nok effektforskjell til å være verdt ekstra arbeidet med tilpassning.
3: (den viktigste grunnen ) hadde allerede disse kammene liggende. De passer i en 16v men ikke i en 20v topp.
(4: 16v motoren billigere...)
Kjelliken skrev:Slik jeg har skjønt det er den ikke den letteste bilen og drifte med og det faktisk er lettere og lage en banebil utav den.Ikke lett å drifte med kommer jo av at motoren ikke har nok moment til å spinne og powerslide. Balansen i bilen virker ihvertfall veldig god det lille jeg fikk prøvd. Har og tro på at det blir en bra banebil utav det. Eneste jeg er litt redd for er at det kommer til å føles puslete med NA når jeg er vant med Lillegul..
Er vel + og - med alle biler men jeg vil tro det blir en bra bane bil av den der..
PS! det kunne vært moro å fått testa den blacktop kjerra di engang for å sett hvordan en 20v fungerer i praksis da Kjelliken.
-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z