TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • G6r logg.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #209432  av EXS
 
kjøpte denne bilen tiligere i år av min "svoger"

bilen er en 00 mod 1,6l G6 med 6 trinns kasse og alt annet som følger med den modellen. + TTE effektannlegg og 40/40 Lefjors senkefjører
foreløpig så har jeg kun fått byttet felger (da disse var litt shabby)
tak antenna og emblemer for en cleenere look, planene i vinter er og lakkere de 10 eika felgene på bilde hvite for en litt mer wrc look og få tak i et nytt sett med baklykter da de som står på nå er noe av det styggere men kan oppdrive.... videre så skal jeg oppgradere til black diamond bremser med ferodo klosser hele veien rundt... lyktespylerene skal bort for en litt cleenere look på fronten og den nederste leppa skal lakkes i bilens farge for helhetens skyld, ang grillen og gitterene i fangeren så skal disse muligens byttes ut med sort alu gitter (grovt) men den delen der er fortsatt oppe til vudering.
ang interiøret så skal fremsetene byttes i et sett med racing stoler men det blir nok en stund til da økonomien er rettet mot andre ting for tiden :?

slenger inn litt bilder
(beklager litt dårlig kvalitet på noen av bildene)

kom gjerne med innspill :)
Vedlegg
liker facelift lyktene
liker facelift lyktene
corolla g6+ gti 004 (Small).jpg (60.85 kiB) Vist 13040 ganger
corolla g6+ gti 011 (Small).jpg
corolla g6+ gti 011 (Small).jpg (80.82 kiB) Vist 8556 ganger
50/50senk
50/50senk
front g6.JPG (71.25 kiB) Vist 8572 ganger
PR DAGS DATO
PR DAGS DATO
g6.JPG (35.7 kiB) Vist 13075 ganger
FØR
FØR
g6002.JPG (153.46 kiB) Vist 8610 ganger
Sist redigert av EXS den 07 feb 2012 17:33, redigert 54 ganger totalt.

 #209434  av EXS
 
litt flere bilder
Vedlegg
DSC00250 (Small).JPG
DSC00250 (Small).JPG (28.25 kiB) Vist 12934 ganger
corolla g6+ gti 009 (Small).jpg
corolla g6+ gti 009 (Small).jpg (27.63 kiB) Vist 12945 ganger
corolla g6+ gti 015 (Small).jpg
corolla g6+ gti 015 (Small).jpg (74.06 kiB) Vist 8599 ganger
motor rommet.. og ja filteret er bytta ut
motor rommet.. og ja filteret er bytta ut
corolla g6+ gti 023 (Small).jpg (79.2 kiB) Vist 8600 ganger
TTE
TTE
corolla g6+ gti 014 (Small).jpg (65.99 kiB) Vist 12996 ganger

 #209436  av EXS
 
har også planer om og innstalere et lystgassanlegg til våren (feriepeng prosjekt) :twisted: da får jeg krefter når jeg trenger det og ikke til en hver tid, kommer først og fremst til og konsentrere meg om veiegenskaper fremfor effekt..
Vedlegg
dette dekselet skal også lakkes i bilens farge
dette dekselet skal også lakkes i bilens farge
corolla g6+ gti 021 (Small).jpg (53.78 kiB) Vist 12916 ganger
nye bremser forran, bak kommer snart
nye bremser forran, bak kommer snart
DSC00186 (Small).JPG (42.64 kiB) Vist 12917 ganger
de gamle felgene og bremsene
de gamle felgene og bremsene
corolla g6+ gti 006 (Small).jpg (57.01 kiB) Vist 12921 ganger
alle emblemer er fjernet
alle emblemer er fjernet
DSC00253 (Small) s.JPG (19.02 kiB) Vist 12896 ganger
Sist redigert av EXS den 28 nov 2006 09:20, redigert 2 ganger totalt.

 #209438  av lexusmann
 
Er det Celica t23 motor du har satt i g6'n?eller er det blokka som er lik på alle motorene?fin bil, i alle fall...

 #209440  av EXS
 
det er orginalmaskinen som står i bilen nå.. så da er det muligens samme blokk, har kun eid tyskere for så jeg har ikke volsomt stor innsikt i toyota verdenen :? Takk takk forresten
 #210387  av EXS
 
har begynt og vudere og lage sentereksos på bilen.. (slik som på den nye minien)
er det noen her som har bygd dette på en nyere mod toyota før... og kan komme med innspill ang fordeler vs ulemper??
 #210389  av EXS
 
dobbelpost
Sist redigert av EXS den 04 des 2006 09:34, redigert 2 ganger totalt.

 #210413  av jsun
 
lexusmann skrev:Er det Celica t23 motor du har satt i g6'n?eller er det blokka som er lik på alle motorene?fin bil, i alle fall...
Nope .... er nok en 1.6L og ikke 1.8L som sitter i MK7.
Kun plasten på toppen er relativt lik :wink:

 #210625  av lexusmann
 
Hvor mye gir den 1,6'n da? hadde kanskje vært noe når jeg må bytte...er jo ganske rimelige de nå...og 1,6 er jo bedre enn 1,3 da.... :lol:

 #210856  av EXS
 
lexusmann skrev:Hvor mye gir den 1,6'n da? hadde kanskje vært noe når jeg må bytte...er jo ganske rimelige de nå...og 1,6 er jo bedre enn 1,3 da.... :lol:
med effektannlegg gir den vel en plass mellom 115 og 120 hk (ca), den er ivertfall like kjapp i aksen som min gamle bil... en golf2 gti16v



edit: fant dette på nettet

1,6-literen har maksimalt dreiemoment lik 150 Nm, ved 3.800 omdreininger. Den yter 110 hestekrefter ved 6.000 omdreininger i minuttet. Dreiemomentet er øket med 5 Nm i forhold til den gamle motoren, men maksimalt dreiemoment er tilgjengelig ved 1.000 o/min lavere turtall enn forgjengeren, og motoren blir dermed mer fleksibel.


så jeg kan tenke meg en 115hk med åpent luftfilter og effektannlegg

 #211073  av lexusmann
 
Flotte greier...skikkelig fin i alle fall...var inne på autodb, var en 00- modell der..de andre var ikke så fine..5- dørsen, altså etterkommeren av den jeg har nå, suger skikkelig!!!
Men så er det at 3- dørsen ikke er så stor...ikke enkelt, dette...

Så nå en hvit 99- modell...TTE styla...hvor det er salgspant på 115k, og pris på bilen er 110k...hva skjer da med de 5k i mellom??ble kanskje veldig off topic, beklager...

 #211812  av EXS
 
lexusmann skrev:Flotte greier...skikkelig fin i alle fall...var inne på autodb, var en 00- modell der..de andre var ikke så fine..5- dørsen, altså etterkommeren av den jeg har nå, suger skikkelig!!!
Men så er det at 3- dørsen ikke er så stor...ikke enkelt, dette...

Så nå en hvit 99- modell...TTE styla...hvor det er salgspant på 115k, og pris på bilen er 110k...hva skjer da med de 5k i mellom??ble kanskje veldig off topic, beklager...
ang salgspant så er ikke det noen krise.. du må bare huske og skrive i eventuell kjøpskontrakt at nåværende eier betaler ut panten før bilen blir overført til ny eier, likte forresten den takvingen på den bilen.. vuderer og skaffe meg en sånn sjøl, men den er dyyyyr :roll:
 #211822  av EXS
 
har tonet grøftelysa og lakkert den nedreste leppa for og få et litt "renere" look på fronten, nå mangler det bare og få fjerna lyktespylere og få tak i den nye skilta så begynner det og hjelpe seg



Bilde
Sist redigert av EXS den 19 mai 2008 13:32, redigert 1 gang totalt.
 #212147  av Zupra
 
EXS skrev:har tonet grøftelysa og lakkert den nedreste leppa for og få et litt "renere" look på fronten, nå mangler det bare og få fjerna lyktespylere og få tak i den nye skilta så begynner det og hjelpe seg

Fin bil. Har faktisk hadd dette som min første bil for 5 år siden.
Hadde en akkurat samme. 3dørs 1,6 G6 blå av farge. Den hadde jeg TTE front, takspoiler, stabstag, annen eksos, og K&N Filter, OZ rallyhjul. Dette er kanonbra biler, eneste sjekk om shortblock på din er skifta. ring en toyota forhandler. Vet det er en utvidet garanti på de 1,6literne. grunnet at de bruker olje hvertfall noen av de. For og si det sånn jeg måtte ihvertfall bytte.

Ps: jeg var faktisk på god vei og turbotrimme min. Men fikk ikke alle delene jeg bestilte. Så det får jeg ta en gang seinere i livet, Jeg en tanke om og bygge evt. kjøpe meg en sånn 4wd gammel rallyvogn.

Uansett
Lykke til med ny fin bil.

Mvh Vegard
SHS performance
 #212719  av EXS
 
takktakk :D syntes absolutt dette er bil med mye potensiale ... shortblokk er byttet på denne bilen ja :? var det den gamle maskinen eller vvt-i en du hadde i din bil? hvor mye hadde du fått utav kjerra med en konvertering??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 51