TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • G6r logg.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #424633  av mr2storbrua
 
Se her ja, godt du ikke går tom for idéer :wink:
Hvor stort anlegg har du montert? Tenker da på effekt/varighet... Er vel bare dysene og tanken som justerer dette? Har du knapp for å aktivere det eller slår det inn når du trykker gassen i bunn?
 #424644  av EXS
 
det går fra 35 til 75hk :) og blir aktivert med en pedaltrigger slik at det kun er aktivt ved fult gasspådrag, kan visst være svært skadlig for motoren og aktivere nitrus uten at gass spjeldet er helt åpent... varigheten er jeg ikke sikker på men for min del vil det kun bli brukt til korte akselereringer;) slik at jeg kommer meg fortest mulig opp til fartsgrensa :P
 #424659  av ArildM
 
Alle som har spilt need for speed vet jo at en bil uten nitro er jo dønn kjedelig å kjøre :mrgreen:
 #424752  av Drafter
 
hmm, hvor kjøper du nitrous gass? og hvor mye koster det? :D
 #424771  av EXS
 
Drafter skrev:hmm, hvor kjøper du nitrous gass? og hvor mye koster det? :D



Hehe så langt har jeg ikke rukket og tenke enda :p noen som har noen forslag? :)
 #424778  av Zepticon
 
EXS skrev:det går fra 35 til 75hk :) og blir aktivert med en pedaltrigger slik at det kun er aktivt ved fult gasspådrag, kan visst være svært skadlig for motoren og aktivere nitrus uten at gass spjeldet er helt åpent... varigheten er jeg ikke sikker på men for min del vil det kun bli brukt til korte akselereringer;) slik at jeg kommer meg fortest mulig opp til fartsgrensa :P
Det spørs hvordan det er montert, og hvilken type det er (dry/wet).

En blowback ser i hvertfall slik ut:
 #424782  av EXS
 
Er et våtsystem, får bare følge instruksjonsboka og håpe på det beste :)
 #424783  av FT86
 
nos på corolla :P du er ikke helt som aller andre, virker det som! det er jeg bra at noen tørr
 #428230  av EXS
 
har kommet til den beslutningen at jeg er lei av og ha en "synlig" bil


så bilen har nå blitt tonet ned med 15x7 felger skodd med toyo proxes 215/45. og orginal hekkvinge

Bilde

Bilde

Bilde

har også løftet panseret litt i bakant for et litt hardere stuk og for og slippe ut litt overtrykk p.g.a ørkenplata jeg lagde
Bilde


har fortsatt ikke fullført nitrus installasjonen, trenger et T stykke til bensinen å en plass og få etterfylt tanken
så får vi se hva som skjer med en motor med over 300k på telleren :lol:
 #428236  av ArildM
 
Less is more 8) Ser bra ut :)
 #428683  av EXS
 
Da har en bekjent av meg på et engelsk bilforum dynotestet sin corolla e11 med samme motormods som meg, 1zz manifoil, 1zz dyser og 1zz gass spjeld og resultatet ble 130hk :shock: fra de orginale 110hk

så jeg er rimelig fornøyd med en investering på 1500kr gir 20hk ekstra :D


også har jeg blitt bitt av plastidip basillen.... begynte med spoileren

Bilde
 #428690  av ArildM
 
Absolutt ikke noe å skimse av med såpass billige oppgraderinger :D
 #428694  av EXS
 
ja ikke sant :)

dynopapirer... litt skjelven i moment kurven :P

Bilde

bilen som ble testet tihører Phatali fra http://www.corollaclubuk.com/
 #428696  av ArildM
 
Fin effektkurve, selv om momenkurven kanskje var noe skjelven :) Vet du årsaken, og merker du det når du kjører?
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51