TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt Supra MK3 prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #336037  av Andreazz
 
Takk, takk!
Er meget fornøyd selv :wink: Føler det er en grei første "ordentlige MC", kun hatt moped og crosser før..
Sykkelen er helt orginal, så må vell bytte litt potter osv til vinteren for å få fram Ducati lyden 8)

Her er et bilde:
Vedlegg
S2R.jpg
S2R.jpg (48.32 kiB) Vist 2807 ganger
 #336038  av Supramk3turbo
 
Se der ja :D Få på helanlegg fra Termignoni så skal jeg love deg nok lyd, blir egentlig litt for mye 8) Har en kammerat som har det på en s4rs, kjøre med ørepropper anbefales.
 #336175  av Andreazz
 
Scotty skrev:Her er en kjent sin S2R. :) Kan bli utrolig kul. Den var nylig helt orginal, for så at det har blitt utført noen modifikasjoner.

Er det din? Ser den ligger tilsalgs nå på finn :D
 #336178  av Andreazz
 
Scotty skrev:Ikke min nei, en kjent sin :) Eneste tohjulingen jeg har er en KTM :mrgreen:
OK
Eksosen var ikke i helt min stil, men litt tøfft med orange striper på felgene :)
 #336308  av Andreazz
 
erling skrev:SÃ¥nn eksos kan du mekka deg: :wink:
Stilig Monster`n til Sigbjørn ja 8)

Fannt et mobil bilde av Supraen med nye hjulene ute i lyset:
Vedlegg
DSC01088.JPG
DSC01088.JPG (631.01 kiB) Vist 2738 ganger
 #336341  av tojo
 
Skikkelig snop kler felgene utrolig bra,noen "skumle" vinterplaner ang bilen?
 #336502  av Andreazz
 
tojo skrev:Skikkelig snop kler felgene utrolig bra,noen "skumle" vinterplaner ang bilen?
Nei, har egentlig ikke det.. Har et dashbord som trenger å byttes og ellers litt vanlig service her og der :wink:
 #347954  av Andreazz
 
Ikke så veldig spennende update :lol:
Men dashbordet med div skader som har irritert meg i snart 6 år, er endelig skrudd ut å byttet med et nytt brukt. Når dashen først var ute var det godt å komme til å fikse opp i, å legge opp ledninger til alt ettermontert utsyr ordentlig. Spleise ledninger skikkelig, trekke og feste de på en fornuftig måte ble plutselig en drøm :D Byttet også EGT sensor i samme slengen. Radio og GPS antenne ble også integrert og satt opp ordentlig. Det meste er på plass nå, bortsett fra instrumentene som for vennte til ny speedometer wire ankommer og blir byttet :wink:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Andreazz den 16 feb 2010 20:20, redigert 1 gang totalt.
 #347957  av lexusmann
 
Ingen liten jobb det der...men er jo viktig også.... :wink:
 #347960  av Andreazz
 
Holder også på å gnikker litt på motorsykkelen. Jeg har tatt en større service, som blandt annet inneholder bytte av registerreimer.
Stramingen av disse gjøres på en litt interessan måte. Disse skal ifølge Ducati byttes ved 20000km eller vært 2.år. Et noe overdrevet bytte intervall, de holder sikkert mye mer. Men, men, billig forsikring å bytte de uansett.
Disse reimene har bare en justerbar strammer som ikke strammer etter når reimene blir slappere og slappere, som på en bil. Så når man monterer nye reimer, må de strammes til en gitt frekvens. Dette gjør de på merkeverksted med orginalt Ducati diagnose utsyr, men for oss garasje horer som liker å gjøre ting selv, finner man løsninger på nettet :wink:
En luring har modifisert et gitarstreng-stramme-program å tilpasset det til Ducati reimer. Prinsippet er jo det samme, å stramme til man får en gitt frekvens, eller tone hvis du vil.
Bruker bare en vanlig mikrofon til 20kr fra Biltema og dette programmet. Stramme å måle, stramme å måle til man får nederste verdi til å matche den satte frekvensen (se bilde).
Det gråe, kjedelige orginal dekslet byttet jeg også ut med et fancy carbon deksel :D

Bilde
Bilde
Bilde
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11