TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt Supra MK3 prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #325963  av Andreazz
 
Qurtis skrev:Hei, Dette ser bra ut :mrgreen: Har du fått byttet Dashbordet enda?
Heisann! Nei, har ikke gjort det enda.. Ting tar tid :D Har vært dårlig med både tid og motivasjon til å holde på med bilen i det siste.. Men det blir vell engang, får gjøre som alle andre å si at det blir til vinteren :lol:
 #327118  av JePe
 
Jeg må si meg enig med resten her, de felgene er sykt fine. Hvor har du kjøpt dem? Pris?
Send meg PM om du ikke vil skrive pris osv her.. :wink:
 #328003  av Andreazz
 
Da var jeg kommen heim igjen etter 2uker på sjøen! Så da var det rett ned til Toyota å hennte div nye ventil shim :D Etter at jeg byttet toppen i fjor høst og måtte flytte over ventiltrykkere og kammer fra den gammle toppen, har det vært litt skjennerende ventil-klakking. Hørtes jo egentlig ut som en gammel Ford V6 :lol:
Men det var jo ikke så rart, målte opp mot 0,50 i klaring på noen ventiler, og på innsugsiden er maks klaring oppgitt til 0,25mm! Et par ventiler var for trange også.. Fikk stokket om på noen shim, å kom unna med å bytte 5stk med nye.
Så nå er all klakking borte, og det virker som den fikk litt penere gange også, slik den var før :wink:
Vedlegg
DSC01021.JPG
DSC01021.JPG (322.64 kiB) Vist 2660 ganger
DSC01022.JPG
DSC01022.JPG (310.52 kiB) Vist 2659 ganger
DSC01020.JPG
DSC01020.JPG (348.68 kiB) Vist 2663 ganger
 #328023  av tojo
 
Good work! klar for å varvas på ACR.no? :D
 #328035  av Andreazz
 
tojo skrev:Good work! klar for å varvas på ACR.no? :D
Ska bytte diff å bytte litt oljer, da er bilen klar :wink:
 #329218  av Andreazz
 
Fikk gjort litt i helga også!
Ryggen på førerstolen hadde blitt veldig segen, så da var det bare å plukke ut stolen å ta av trekket. Ene siden av stålrammen i ryggen hadde knukket, etter litt sveising og forsterking med en bolt inni, ble den klar for å motstå G-krefter igjen :lol:
Byttet også diffen med en annen jeg hadde liggende, den som sto på har hatt ganske mye uling lenge nå.. Den nye var rusten å fæl, å hadde ukjennt tilstand, men den lager ingen ulyd og sperrer bedre ivertfall! Uansett så blir diff overhaling et en stor prioritet til vinteren :D
Gir olje og foringer på girstanga ble også byttet, ny CD-spiller fikk også komme på plass.. Nå skal jeg hennte nye bremseklosser som kom i posten, å da skal bilen være klar til ACR helga :wink:
Vedlegg
DSC01036.JPG
DSC01036.JPG (266.75 kiB) Vist 2657 ganger
DSC01037.JPG
DSC01037.JPG (241.92 kiB) Vist 2657 ganger
"Ny" diff
"Ny" diff
DSC01038.JPG (412.29 kiB) Vist 2657 ganger
Gammel diff som uler mer en en Ulv
Gammel diff som uler mer en en Ulv
DSC01039.JPG (384.14 kiB) Vist 2657 ganger
 #329321  av Supramk3turbo
 
Ser bra ut :D SÃ¥ da er du klar for ACR :D
 #329341  av Andreazz
 
Supramk3turbo skrev:Ser bra ut :D SÃ¥ da er du klar for ACR :D

Mangler en skikkelig vask inn å utvendig no så.. Da skal den begynne å bli klar for treff helg :D
 #336020  av Supramk3turbo
 
Mangler noen flere bilder av bilen med nye felger i dagslys her :D FÃ¥tt knipsa noen i sommer eller??
 #336023  av Andreazz
 
Supramk3turbo skrev:Mangler noen flere bilder av bilen med nye felger i dagslys her :D FÃ¥tt knipsa noen i sommer eller??
Mja, har faktisk ikke fått tatt noen ordentlige bilder enda.. Bare brukt bilen i sommer, åsså har jeg nettopp handla motorsykkel, så den har ikke blitt sååå mye prioritert i det siste heller :oops:
Men sattser på nå finvær nå på seinsommen, så da skal jeg få tatt noen bilder :D
 #336024  av Supramk3turbo
 
Ã…h. Motorsykkel :D Hva slags??
 #336025  av Andreazz
 
Supramk3turbo skrev:Ã…h. Motorsykkel :D Hva slags??
Det er nå en moped i forhold til din :oops: Men jeg har alltid vært svak for V-twin og sykkler med litt klassisk stuk, så det ble en Ducati Monster S2R :D
 #336026  av Supramk3turbo
 
Ja ja, det er ingen dum sykkel. 800cc v-twin, pent drag i den :D Grattis med pent italiensk design da :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11