TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #450328  av ArildM
 
Halve reima røk. Usikker på hva som egentlig skjedde.
Men det er i alle fall tydelig at det har vært en liten lekasje mot strammern, som ved sjekk nå er helt låst.

Tenkte litt på alu V6 som er lettere enn 4age, men så var det dette med EU kontroll da.
4er er nok det beste. Beams er relativt billig i innkjøp, men en del ekstra mtp at du må sveise om motorfester, ha s54 girkasse og drivakslinger fra SW20, nytt ledningsnett, sveise opp eksos, sikkert modde kjølinga enda en gang osv osv :oops:

Så vi får utprøve definisjonen av galskap, å sette sammen denn forbanna motoren enda en gang til :)
Og joda, lekkasje, aller så liten eller ei, det er min feil at den raste :roll: At det tok 3 år før det viste seg å bli et problem forteller vel noe om hvor stor den forbaska lekasjen egentlig var da :lol: Men all lekkasje er dårlig lekasje har jeg funnet ut. Ikke viste jeg noe heller, siden jeg hadde på alle reimdeksel.

Kanskje kjøre bilen på henger til Classic Char show? Hvis ikke de vil ha en SW20 som plaster :wink:
 #450329  av Andrepedersen
 
Trasig dette Arild. Håper du får bilen opp å gå igjen, da den er alt for fin til å stå i ro!
 #450330  av ArildM
 
Ble stor skuff etter å ha brukt hele søndagen på å shine opp og montere ny reim, når den da ikke startet opp :roll:
Men men, shit happends. Again and again med banditten dog :roll:
 #450331  av Myklebust
 
Skikkelig dritt det her! :evil: Trur nok du kjem til å angre om du selger.. Kos deg med Smokey no, og så ordner du Latviatur til Bandit igjen når du har tjent litt overskuddsflesk :)
 #450333  av ArildM
 
Takk for medfølelsen. Dette er surt, men kanskje ikke like surt som med Dag sin AW11 som brente helt ned. Så det kunne definitivt ha vært værre! :)


Driver å ordner med Lagringsplass til vinteren, litt nærmere etter at vi har flytta. Sånn at jeg kan dra innom og starte opp bilene i alle fall en gang i løpet av vintersesongen. Har en følelse av at 6mnd uten oppstart ikke er 100% bra for motorene.

Ellers skal jeg skru sammen Banditten og rulle den ut av enkeltgarasjen. Tenkte å polere og shine den 100% og bare ha den som hagepynt resten av sesongen 8)
 #450336  av Myklebust
 
ArildM skrev:Tenkte å polere og shine den 100% og bare ha den som hagepynt resten av sesongen 8)
Og FOR en hagepynt! 8)

Ja, såg den andre MR2en... Virker som det er en vanlig greie etter støvete langtidsprosjekter? :|
 #450338  av ArildM
 
Trist sak. Er vel en bensinlekkasje som har ført til alvorlig motorbrann. Så man må bare være lykkelig for at det ikke gikk så ille med min :oops:

Kurrant hagepynt i Trønderværet :P
 #450342  av ure
 
Utrolig kjedelig med motorproblem nå igjen :roll: Vet ikke hva jeg hadde gjort selv, men du har hatt den lenge og gjort bilen til Norges fineste MR2 MK1. Kansje greit å ha den stående en stund ihvetfall :D Lykke til med det du bestemmer deg for.
 #452754  av ArildM
 
Mulig oppstart til våren igjen?
Alle goe ting er 3 sier man jo, eller var det den 4 motoren jeg er på nå?
Har trolig kjøpt motor av Plumbo her på forumet, skal bli utrolig godt å få oppstart nå :)
 #452758  av Freebird
 
ArildM skrev:Mulig oppstart til våren igjen?
Alle goe ting er 3 sier man jo, eller var det den 4 motoren jeg er på nå?
Har trolig kjøpt motor av Plumbo her på forumet, skal bli utrolig godt å få oppstart nå :)
Black top? Silver top? Red Top? Blue Top? :D

Uansett herlig å høre at Bandit forhåpentligvis, snart er på veien igjen. :)
 #452760  av ArildM
 
Nok en blacktop :) så nå har jeg to stk, slik at jeg alltid har en som er overhalt når den ryker neste gang :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #452824  av Holger
 
Blir bra dette nå! alltid bytt den hydraliske strammeren når du bytter reg.reim. ha god veivhusventilasjon og ta en flush om motor eventuelt er litt kokset og følg med olje nivå. En motor med så høyt turtall skal bruke litt olje :)

jeg hadde blacktop i min ta60, og som alle andre busbilene mine så lever de på turtallspærra, ingen problemer med den :)
 #452839  av ArildM
 
Takk :) krysser fingrene nå. Lærer så lenge man holder på :)
Spekulerer på å bygge opp den gamle etterhvert, få den balansert og frisert litt. Kanskje gå standalone ECU etterhvert. Men først sette inn motoren fra Preben :) jaggu ikke en eneste blacktop åoppdrive på eBay heller. Men er jo noen år etterhvert disse motorene.
 #452874  av ArildM
 
Takk for handelen :) Gleder meg til å få starta opp bilen igjen!
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 76