TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's AW11 (Bandit)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453986  av Zepticon
 
Hehe :D Jeg kjørt på med tre lag (tjukke lag!) og må ærlig innrømme at det ikke ser spesielt pent ut, men det holder såpass at om jeg tørker vekk alt dritten fra to år på veien så er den fremdeles "blank" under. Det holder mye lenger enn pulverlakken jeg betalte tusenvis av kroner for :D
 #454004  av ArildM
 
Bra :)
Gikk for en "el cheapo" løsning.
Alu primer og biltemas tilhørende alu felg-lakk. Både varme og drittbestandig sto det på boksen :)
Vedlegg
WP_20160611_12_26_04_Pro.jpg
WP_20160611_12_26_04_Pro.jpg (3.7 MiB) Vist 7223 ganger
 #454018  av Freebird
 
Ser helt sjef ut det der.

Jeg har god erfaring med hammerite på deler i understellet. Fjærbeinene på min er lakkert med det og har holdt godt. Ulempen er jo at den er basert på white spirit, så man kan ikke bruke vanlig lakk over. Så hvis du en eller annen gang i fremtiden (neste gang du skal bytte motor? :P) finner ut at du ønsker å lakkere med vanlig tynner-basert lakk i stedet, så må du fjerne lakken som er der fra før. :)
 #454019  av ArildM
 
Takk :) Motoren er i bilen igjen. Ferdig med nesten alt på undersiden (giroverføringer, motorfeste foran bak, dyanmo, starter, eksosmanifold).

Gjenstår å koble opp bensintilførsel, speedowire, kjølesystem og å koble opp hjernen i bagasjerommet.

Regner med oppstart ila dagen. Spennende nå.

Kan forresten ikke få sagt det nok:
Skikkelig luftverktøy er konge! Dæven så mye jobb det har spart meg for både under montering og demontering :)
 #454024  av celicat23
 
Har sagt det før: det skal ikke stå på innsatsviljen din i vert fall, du kjører på å får ting gjort. Om det er "el cheapo" på girkassa så spiller det ingen rolle, for det ser jo helt kurrant ut. Men hvordan avgjør du hvilken av mr2'ene du skal bruke? Begge er vel for fin-dager siden du har prius'en, men hvilken av de velger du når?
 #454027  av ArildM
 
Tøft valg!
I det site har det jo vært enkelt, for AW11 har jo liksom bare vært død :lol: Igjen..... :roll: :lol:

Men ellers er svaret klart.
Skal vi til Sverige, og kjøre lange fine strekker, SW20.
Men om vi skal ha med oss mye stæsj, AW11.

Skal man på svingete norske veier for å oppleve natur og små sideveier, AW11.

SW20: GT bil
AW11: Go cart / nostalgia

Ellers blir det bare litt elle melle. Kjører faktisk mye Prius på jobb, veiene er så drit her at jeg gledelig kjører automat med CC :)

Overraskende bra heft i malinga på kassen, satt fast når jeg sparka motoren bortover gulvet for å få den inn under bilen.

Neste gang skal garasjen stå oppe, og det skal være lift, DAMMIT!
Motoren skal vare såpass lenge nå, bank i bordet :mrgreen:
 #454033  av ArildM
 
:) :)

Nymotoren sviver fint.
Daler ned på 880rpm etter et par minutter, glad jeg rensa IAC :)

Nå er det bare litt tuning av Coiloverene, som absolutt ikke er så harde som jeg fryktet, også blir det mye kjøring!

Mye mindre skranglnig i motorrommet også, tyder på at ting er litt bedre skrudd sammen denne gangen!
Vedlegg
WP_20160611_21_38_00_Pro.jpg
WP_20160611_21_38_00_Pro.jpg (3.92 MiB) Vist 7168 ganger
WP_20160612_22_01_34_Pro.jpg
WP_20160612_22_01_34_Pro.jpg (4.19 MiB) Vist 7168 ganger
WP_20160612_22_02_26_Pro.jpg
WP_20160612_22_02_26_Pro.jpg (3.91 MiB) Vist 7168 ganger
WP_20160613_22_58_29_Pro.jpg
WP_20160613_22_58_29_Pro.jpg (4.58 MiB) Vist 7168 ganger
 #454034  av |plumbo
 
Woho! :-D det var knall og lese :-D lykke til, og kos deg i sommer. P s du har melde plikt om du er nedover ;-)
 #454036  av ArildM
 
Smokey starta dagen med å ha varme felger, litt veel varme felger :lol:
Må vel bytte noen caliptre igjen da, bra at Banditt jæv***n er ute av garasjen :lol: :lol: :mrgreen:

Skal man gidde å smøre opp Caliptre, eller skal man fleske til med nytt?
Usunt at bilene står så mye om vinteren tror jeg. Blir greit å få ha dem hjemme og kunne starte og småstelle litt med de på vinteren.

På den gode side virker det som om bremsene fungerer knall på banditten 8)
 #454040  av ArildM
 
Mmmmmmm, AW11 8)
Vedlegg
IMG_3941.JPG
IMG_3941.JPG (5.47 MiB) Vist 7150 ganger
 #454042  av Freebird
 
Herlig å få denne på veien igjen tenker jeg. Akkurat tidsnok til å få med seg det meste av sommeren også, det må vi kunne kalle god timing.

Jeg er helt overbevist om at dette må være norges flotteste AW11, den er helt nydelig Arild. :)
 #454044  av ArildM
 
Hoff jeg er dårlig på skryt... :oops:
Takk alle sammen :)

Blir litt endringer i felgfronten. Blir 15x7 ET30 foran, mens framfelgene som står på nå flyttes bak, slik at det blir 15x8 ET25 bak. Så blir 15x8 ET15 felgene 1x hageslangeholder, og 1x reservedekk 8)

Classic Car Show i helga da! Vet ikke om jeg får stilt ut bilen der, men gleder meg stort uanset :)
 #454087  av ArildM
 
I helga har Banditten vært å se på Classic Car Show i Trondheim. For en opplevelse!
Bilen ble plassert rett ved inngangen og var noe av det første flere tusen besøkende fikk se :)



Har hørt og snakket med både forum-medlemmer og mange andre AW11 entusiaster og folk som på ett eller annet vis enten har hatt eller eid MR2 Mk1.

Ble ferdig med grovjustering av Coilovere klokka 0100 på torsdagsnatta, fikk prøvekjørt bilen til og fra jobb på Fredags morgen, og slo til og kjørte rett til Trondheim etter jobb. Her har det gått så slag i slag at det har vært utrolig. Alt fungerer utrolig fint med nymotoren, og det har ikke vært noen store feilslag hittil :)

Nå trenger bilen DESPERAT en 4hjulskontroll. Alle 4 hjulene har kraftig toe inn, trolig etter å ha blitt senket "nok".
Har også tatt bort begge stabilisatorstagene etter å ha lest en lang ørtensiders forumtråd fra en som har vunnet utallige Autocross events med AW11. Og jeg må bare si at bilen er SUPERbehagelig og ekstremt god å kjøre uten stabstag! Selv om den nå er LAV.

http://www.mr2oc.com/45-auto-x/298272-s ... xhead.html
http://www.mr2oc.com/45-auto-x/313691-s ... 2-0-a.html

Jeg kommer trolig til å gå for TRD sitt hjulstillingsoppstet
Phase Two: AUTO CROSS, STREET PERFORMANCE AND ROAD RACE
(Dependent upon class restrictions)

RESULTS: Decrease in ride quality (lowers ride height 1.5-2 in.),
dramatically improved handling, improved braking.

Instead of phase one equipment:

TRD High pressure gas stuts
TRD Springs

Reset Alignment:

Camber Front: -2 degrees
Camber Rear : -1 1/2 degrees

Caster : +6 degrees

Toe in front: 1/16 in. ( 1/8 in. out for auto cross)
Toe in rear : 1/8 in. ( 1/16 in. out for auto cross)
Når dette er på plass gjenstår godkjenning av 4hjulskontroll, lyskontroll, TuV coilovers i vognkort, og EU kontroll.
Så skal Banditten være good to go i et par år til. Det har vært noen turbulente år med denne nå, håper den endelig blir en skikkelig drivers car igjen nå! De nye coiloverne viser i alle fall stort potensiale!
Vedlegg
13467416_10154120908505170_240932326_o.jpg
13467416_10154120908505170_240932326_o.jpg (180.24 kiB) Vist 7105 ganger
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76