TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456508  av GhostRider88
 
Gode nyheter! :D kjenner følelsen av lettelse når du fant ut av årsaken!
 #456512  av lasse
 
Ja, helt OK når det er sånne ting som er enkle å ordne opp i :D
Deler bestilt hos Toyota i dag, kommer på onsdag.
Litt flisespikking som gjenstår er å legge opp nye ledninger til oljetemp/-trykk følere, få lagt opp ledning til bredbåndslambda og finne ett fornuftig sted å plassere måleren (så absolutt ikke i a-stolpen!! ), legge opp ny styring til viftene i motorlokket og få på plass dekslene under bilen.

Og selvfølgelig å få bestilt opp nye skilter, har jo stått uten ett drøyt år nå :oops:
 #456607  av lasse
 
Noen små biter begynner å falle på plass, motor starter og går greit, men jeg har ikke hatt mulighet til å få kjørt den varm helt enda.
Og mens man venter på plussgrader og tørre saltfrie veier så har man mer enn nok andre småting å drive med, jeg har laget meg en brakett til oppheng av LMM, ett fisefint innsugsrør, montert catchcan og dratt ut litt interiør for å legge opp ledninger til bredbåndslambda og olje trykk/temp målere.
Jeg har også begynt å tenke på hvordan jeg skal få modifisert plasten rundt radioen til å takle tre målere, og ikke bare to som jeg har hatt til nå...
Vedlegg
IMG_5596.JPG
IMG_5596.JPG (1.2 MiB) Vist 2070 ganger
IMG_5605.JPG
IMG_5605.JPG (32.75 kiB) Vist 2070 ganger
IMG_5607.JPG
IMG_5607.JPG (952.77 kiB) Vist 2070 ganger
IMG_5609.JPG
IMG_5609.JPG (21.39 kiB) Vist 2070 ganger
 #456619  av CelicaTurbo
 
Ser bra ut dette!
 #456844  av lasse
 
Vært en tur utenfor garasjen i dag, og fått tatt en etterlengtet vask (første på 1,5 år vel...)
Tørket bakhjula ved 11 prinsippet på vei inn i garasjen igjen, jeg måtte bare... (og ja, garasjen er 10meter dyp, så ingen fare 8) )
Slenger også med ett bilde av oppsettet av målere sånn som det står nå, er ikke helt perfekt, men jeg hadde en ødelagt radioramme så det var moro å gi det ett forsøk ihvertfall, får se om det blir noe annet senere.
Vedlegg
IMG_5780.JPG
IMG_5780.JPG (46.28 kiB) Vist 2021 ganger
IMG_5782.JPG
IMG_5782.JPG (48.36 kiB) Vist 2021 ganger
IMG_5783.JPG
IMG_5783.JPG (38.98 kiB) Vist 2021 ganger
IMG_5784.JPG
IMG_5784.JPG (28.35 kiB) Vist 2021 ganger
IMG_5785.JPG
IMG_5785.JPG (822.11 kiB) Vist 2021 ganger
 #456846  av celicat23
 
På tide at den var utenfor garasjen. Men de felgene... det er bare "mekke-felger", ikke sant? Jeg syns jeg så grom felgene liggende når jeg var innom?
 #456847  av lasse
 
Stemmer det, er banefelgene med gateslicks som står på, gromfelgene skal selvfølgelig på fort som svint!
Har en ekstremt fullspekket påske foran meg, men har bestemt meg for å handle inn prøveskilter til andre påskedag, blir godt å få strekt den ut litt på veien igjen :D
 #456850  av ArildM
 
Ser meget bra ut det der :)
Tar det som et tegn på at alt funker som det skal så langt !
Gjerne video med litt lyd om du får til en gang. Får aldri nok av lyden av v6 i sw20 :)
 #456857  av lasse
 
Jada, funker som det skal nå ser det ut som, var en liten oljeflekk på gårdsplassen der den sto på tomgang når jeg vasket den, men er nesten helt sikker på at det er fra fordelingen der jeg har trykk og tempmålerene mine, så det skal være en easy fix.
Og video skal jeg nok klare å hoste opp etterhvert, sekserlyden i disse med litt grov eksos og åpent filter er digg 8)
 #456934  av lasse
 
Jada, hadde prøveskilter på bilen en dag i påsken, bilen går som den skal og kjører fint.
Oljelekkasjen ser ikke ut til å komme fra der jeg håpet, må undersøke litt, men jeg har en viss mistanke om den ALLER værste simringen som finnes, den på veiva mot girkassa...
Har fått på jålehjula igjen så jeg håper det er noen som blir mer fornøyd nå :mrgreen:

Legger ved noen "kunne jo ihvertfall ha smelt igjen panseret Lasse!!!" bilder.
Vedlegg
IMG_5787.JPG
IMG_5787.JPG (30.84 kiB) Vist 1964 ganger
IMG_5789.JPG
IMG_5789.JPG (853.47 kiB) Vist 1964 ganger
 #456939  av Arne rebel
 
Hvordan føler du 3vz'en er i forhold til 3sgt'en? Selv føler jeg at det er brunndraget jeg savner når jeg kjører mk1'en med 4age som krever høyt turtall før noe skjer:)Uansett er det alltid gøy å se prosjekt med høy kvalitet, og du bruker jo bilene dine til det de er laget for:)
 #456946  av lasse
 
Tja, jeg må jo være ærlig å si at jeg savner suget og momentet som kommer når turbotrykket slår skikkelig inn, men 3vz´n har jo bunndraget og er en mer behagelig motor å kjøre med, trenger jo ikke å piske den like hardt, greit med skyv fra lave turtall, og nok effekt til å leke litt om man føler for det :wink:
Hehe, godt jeg ihvertfall får gitt inntrykk av at det er noenlunde kvalitet da, og bilene skal brukes ja!
Blir spennende å se hvordan den gjør seg med denne motoren på bane.
 #456949  av celicat23
 
Se der ja, nå ser den brått ikke så trist ut. Du er jo så flink til å stå opp tidlig om morgenen (haha) så vi får prøve å få til noen bilder en eller annen helg.

Men serr... Du kunne lukka panseret :D
 #456953  av ArildM
 
Prøver å lure oss med åpen motorluke på førstebildet, også er den attpåtil lukket på det andre bildet! :shock:
Tror jeg må begi meg utpå V6 gamet en gang jeg også, sånn når blacktop nummer 4 ryker i AW11n :wink:
 #456955  av lasse
 
celicat23 skrev:Se der ja, nå ser den brått ikke så trist ut. Du er jo så flink til å stå opp tidlig om morgenen (haha) så vi får prøve å få til noen bilder en eller annen helg.

Men serr... Du kunne lukka panseret :D
Hehe, du sier noe der :wink:
Ja det hadde vært kult!! Tenkte å bestille skilter, nå så da er det jo bare tut og kjør 8)
Og ja, jeg tar det på min kappe, nytt bilde med panseret lukka skal ordnes asap!
ArildM skrev:Prøver å lure oss med åpen motorluke på førstebildet, også er den attpåtil lukket på det andre bildet! :shock:
Tror jeg må begi meg utpå V6 gamet en gang jeg også, sånn når blacktop nummer 4 ryker i AW11n :wink:
Ja det er kanskje litt luremus tendenser??
Må vel få knipsa ett motorrom bilde også :wink:
Får satse på at den du har nå holder litt da, motorbytter er jo moro, men er jo moro å få brukt bilen innimellom også :D
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 29