TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458348  av celicat23
 
Hvis du vil motivere deg selv: gå til toyota (eller andre sadister som har denne bilen) og lei deg en AYGO. Si til deg selv at du får ikke kjøre noe annet enn aygo'n frem til MR2'n er i orden igjen... Kommer ikke til å ta lange tiden før du tar ut ferie på jobben, kjøper ei pakke med batterier til kjerringa og låser deg inne i garasjen for å maraton-skru til bilen er på veien igjen.
 #458360  av magnesmurf
 
Kjenner meg godt igjen i problemstillingen din Lasse.
I fjor ble ikke mr2en min brukt noe særlig, kjørte vel knapt 2 tanker.
Så i år tenkte jeg at jeg virkelig skulle bruke den ofte, og finne tilbake litt av gleden og motivasjonen.
Jeg har stort sett brukt den hver dag det har vært fint vær, til og fra jobb. Og jeg var på treffet i valdres. Tror jeg har klart å kjøre ca 200 mil med den i år :P
Kommbinasjonen med dårlig vær i sommer, og sånne småttinger som løper rundt hjemme som tar all tid, gjør virkelig at bilhobbyen må nedprioriteres. Ble oppriktig lei meg når jeg så at v6 motoren din ikke holdt. Hadde virkelig håpet å få en liten tur med en mr2 med v6 en gang, samt at det er er veldig morro med ting ingen andre har.
Foreslår at du kommer sterkere tilbake når poden har blitt noen år eldre, og graver frem en 2gr v6 som du stapper nedi bilen. Du har jo erfaring med å montere v6 nå 8)
Da har du noe enda litt råere og en skikkelig motivasjon for å bruke bilen.
 #458363  av mailman1
 
ArildM skrev:Er jo på min 4. motor i AW11en jeg også, så man må jo regne med noen timer skruing per kjørte KM på en gammel bil :lol: Også Toyota da, som aldri er feil på :oops:
PÃ¥ fjerde motoren?
Du vet, hux racing har løsninger for deg også Arild 8)
Vedlegg
kswapaw11.JPG
kswapaw11.JPG (61.84 kiB) Vist 5260 ganger
 #458376  av lasse
 
Tror det hjalp å tenke på Aygo gitt, for nå har jeg jaggu vært ute og kjørt meg en liten tur :D
En AN kobling til oljetrykksmåleren har sprukket, men det er jo en easy fix, så den drypper litt olje, men ingen krise.
Rekker vel akkurat å vaske den før vinterlagring tenker jeg :lol:
 #458377  av lasse
 
magnesmurf skrev:Kjenner meg godt igjen i problemstillingen din Lasse.
I fjor ble ikke mr2en min brukt noe særlig, kjørte vel knapt 2 tanker.
Så i år tenkte jeg at jeg virkelig skulle bruke den ofte, og finne tilbake litt av gleden og motivasjonen.
Jeg har stort sett brukt den hver dag det har vært fint vær, til og fra jobb. Og jeg var på treffet i valdres. Tror jeg har klart å kjøre ca 200 mil med den i år :P
Kommbinasjonen med dårlig vær i sommer, og sånne småttinger som løper rundt hjemme som tar all tid, gjør virkelig at bilhobbyen må nedprioriteres. Ble oppriktig lei meg når jeg så at v6 motoren din ikke holdt. Hadde virkelig håpet å få en liten tur med en mr2 med v6 en gang, samt at det er er veldig morro med ting ingen andre har.
Foreslår at du kommer sterkere tilbake når poden har blitt noen år eldre, og graver frem en 2gr v6 som du stapper nedi bilen. Du har jo erfaring med å montere v6 nå 8)
Da har du noe enda litt råere og en skikkelig motivasjon for å bruke bilen.
Ja, man prioriterer jo litt annerledes når man er i en familiesituasjon, men blir jo bare ende diggere når man får holdt på litt da, og ikke minst kjørt litt!
2gr er nok ikke helt avskrevet nei, jeg skriker ut når jeg begynner med en sånn en 8)
Men først og fremst så gleder jeg meg til 2018, aaaaaaaltfor lenge siden jeg har kjørt fra dyre porscher på rudskogen :lol:
 #458378  av lasse
 
Men hvor er manerene mine, ett lite stemningsbilde, var vel rett etter første oppstart det her:
Vedlegg
IMG_7025.JPG
IMG_7025.JPG (935.23 kiB) Vist 5252 ganger
 #458381  av ArildM
 
Shhhh, skal ikke ha noen Honda motor i min, enda :lol: For mange Toyota motorer som ikke er prøvd enda. Men om denne 4AGE motoren ryker så er jeg ferdig med 4A, for godt. 3sge Beams, 2zz, 2gr, mye å velge mellom :) Men kanskje, en dag, om jeg noen gang skulle gi opp Toyota motorer, så kan jeg i et svakt øyeblikk vurdere Honda motor :oops:

Knall å få kjørt littegrann på tampen av sesongen da Lasse, bare sånn for å sette stemninga opp for neste sesong :D
 #458391  av celicat23
 
lasse skrev:Tror det hjalp å tenke på Aygo gitt, for nå har jeg jaggu vært ute og kjørt meg en liten tur :D
En AN kobling til oljetrykksmåleren har sprukket, men det er jo en easy fix, så den drypper litt olje, men ingen krise.
Rekker vel akkurat å vaske den før vinterlagring tenker jeg :lol:
Driten er at vi alle blir lei det vi har og setter ikke pris på det. Oppleve noe drit setter ting i perspektiv. Eller å ta seg fri fra noe og håpe inspirasjonen kommer tilbake. Pene MR2 vokser ikke på trær og begynner å bli/er en spesiell bil å eie.

Hvis bilen er kjørbar nå så kan vi jo se om vi i det minste rekker noen bilder før snøen kommer. Du er jo glad i å stå opp tidlig i helgene :lol:
 #458394  av mailman1
 
ArildM skrev:------- så kan jeg i et svakt øyeblikk vurdere Honda motor :oops: ------

:mrgreen:
 #458398  av lasse
 
celicat23 skrev:
lasse skrev:Tror det hjalp å tenke på Aygo gitt, for nå har jeg jaggu vært ute og kjørt meg en liten tur :D
En AN kobling til oljetrykksmåleren har sprukket, men det er jo en easy fix, så den drypper litt olje, men ingen krise.
Rekker vel akkurat å vaske den før vinterlagring tenker jeg :lol:
Driten er at vi alle blir lei det vi har og setter ikke pris på det. Oppleve noe drit setter ting i perspektiv. Eller å ta seg fri fra noe og håpe inspirasjonen kommer tilbake. Pene MR2 vokser ikke på trær og begynner å bli/er en spesiell bil å eie.

Hvis bilen er kjørbar nå så kan vi jo se om vi i det minste rekker noen bilder før snøen kommer. Du er jo glad i å stå opp tidlig i helgene :lol:
Ja, det blir lenger og lenger imellom dem!
Bilder hadde vært über fett! Du får skrike ut om du har noe tid en helgemorgen! Så skal jeg klare å få tatt en vask på doningen jeg :D
Hehe, ja, jeg fikk tygd i meg de ordene der ja :lol:

Og jeg har forresten fått kjørt litt mer i dag, men pga innkjøring av clutch, så kjører jeg på originaltrykk, bilen er treeeeeeeeig!!!
 #458400  av OleST
 
det er vel ikke såååå ille da? husk at noen av oss må leve med 1.3 corollaer som ikke orker en dritt... (hvertfall ikke om a/c`n er på :roll: )
 #458402  av Makk
 
AC? Hørt på maken til luksus!
 #458403  av magnesmurf
 
OleST skrev:det er vel ikke såååå ille da? husk at noen av oss må leve med 1.3 corollaer som ikke orker en dritt... (hvertfall ikke om a/c`n er på :roll: )
Kamerat av meg kjører yaris med 3syl 1liters motor. Er sikker på at corollaen oppleves som racerbil sammenliknet med den :lol:
 #458405  av lasse
 
OleST skrev:det er vel ikke såååå ille da? husk at noen av oss må leve med 1.3 corollaer som ikke orker en dritt... (hvertfall ikke om a/c`n er på :roll: )
Det er faktisk helt utrolig hvor mye AC stjeler på 90 talls biler! Husker godt jeg kjørte bilen til fatter´n med en gang jeg fikk lappen ( -98 Mitsubishi Spacewagon, riiiiiimelig heftig og sexy sak! ) og på den lønte det seg å skru av AC i oppoverbakkene, ble nesten som å gire ned :lol:
Heldigvis er MR2´n fri for sånt svineri, varmt skal det være!

Og jeg er vel ikke bortskjemt med råspreke biler i hverdagen heller, kjører jo stort sett en VW cadde 1,6 tdi med 105 kortbeinte, svaksynte og hester, og selvsagt er den fylt opp med MASSE tungt utstyr og verktøy baki :roll:
 #458406  av ArildM
 
Bone stock 3sgte 3.gen her, synes den går bra jeg.
Redd for å skru på den, begynner jeg først tror jeg det kan bli dyrt :lol: 8)

For ikke å snakke om Priusen når all batterikreftene svinger seg sammen med symaskinen under panseret :mrgreen:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 29