TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456192  av OleST
 
lasse skrev:
OleST skrev:Kult med MR2 med V6 uansett da, kan vel nesten kalle den for "toyota nsx" :lol:

Var jo MR2 med 1uz på forumet her og men den brant jo opp :(
Hehe, så langt skal man vel ikke strekke den strikken ;)
Ja, Arne har hatt mye rare motorer i AW11 han, han begynte vel med å bygge om til 3sge og SW20 understell og dashbord ( ! ), så 3vzfe. Den han hadde 1uz i var jo i tillegg forlenget litt, og bygget rørramme i bak, så at mannen er stein gæren og flink til å fabrikkere er det vel ingen som lurer på!!
Møtte ham på Dagali for maaaaange år siden da hadde han 3vz i bilen sin, og han gikk på ett girkassehavari...
Ja, har lest bygge tråden.... (Svidde faktisk en pizza på grunn av at jeg ble revet med og ubevisst ignorerte klokka :lol: ) var jo rå lyd i den 1uz'n også :)
 #456198  av lasse
 
Ja, synd den bukka under... Men sålenge man ikke kan telle sylindre på en hånd, og man har litt friere eksos enn originalt, så er det som regel ålreit låt i det meste :wink:

Men mandag er jo som kjent mekkedag!
Fått smidd sammen resten av det fremre røret på eksosen, masse banning, saging, øyemål og sveising måtte til...
Motoren henger også i bilen nå (sorry Marius :oops: ) men ikke så mye mer enn det, men det ser jo ihvertfall ut som den trives godt allerede :D
Vær så snill å se forbi rotet i garasjen, det er ikke akkurat rydding som blir prioritert den lille tida jeg er der ute :?
Vedlegg
Fremre rør
Fremre rør
IMG_5489.JPG (124.9 kiB) Vist 1576 ganger
IMG_5485.JPG
IMG_5485.JPG (128.93 kiB) Vist 1576 ganger
IMG_5486.JPG
IMG_5486.JPG (34.24 kiB) Vist 1576 ganger
IMG_5492.JPG
IMG_5492.JPG (113.04 kiB) Vist 1576 ganger
IMG_5490.JPG
IMG_5490.JPG (125.84 kiB) Vist 1576 ganger
 #456199  av OleST
 
Hvor i Akershus er det du holder til forresten? Det hadde vært kult og sett bilen med egne øyne når den er ferdig :mrgreen:
 #456202  av ArildM
 
En rotete arbeidsplass er en plass der det skjer noe :wink: 8) Dette blir digg :D
Forøvrig mener jeg å ha sett en gammel Hot Version video eller noe i den duren der de tester ut SW20 turbo mot NSX, turboen matchet eller vant mot NSX om jeg ikke har helt vranforestillinger? Kan se om jeg finner videoen en gang :)
 #456206  av celicat23
 
lasse skrev:Motoren henger også i bilen nå (sorry Marius :oops: )
Hehe jeg sa bare du skulle si i fra hvis du trengte hjelp, og det trengte du ikke :wink: Bra å se det går fremover, og blir gøy å se den på veien igjen. Jeg får se om jeg klarer å finne meg noe med ett anstendig antall sylindre igjen å ta meg en tur :D
 #456207  av lasse
 
Holder til i follo, nærmere bestemt oppegård.
Akershus er jo en ganske vag beskrivelse av tilholdssted ja...
Planen er uansett hva som måtte skje å ta med denne til NSK´s vårmønstring i begynnelsen av mai, da burde jeg jo ha god nok tid til å få på plass ledningsnett og alle duppeditter på plass sånn som jeg vil ha det :D

Og Marius: Anstendig antall sylindre eller ei, i garasjen min er du velkommen og colaen alltid kald! Og skitprat trenger jeg alltid hjelp til :wink:
 #456219  av GhostRider88
 
Så moro å se at prosjektet man har fulgt siden starten nærmer seg ferdig! Å det er nok flere som kunne tenkt seg å se denne ferdig ;) Blir nok en del turer for min del når beamsen er bygget ferdig og på plass i bilen denne sesongen, så hadde vært moro å "joine" :)
 #456401  av lasse
 
Jepp, ting skjer :D
Etter litt knoting, så har jeg hatt oppstart i dag.
Motoren hørtes ikke helt hundre ut, men nå starta jeg opp uten kjølesystem, uten eksos og tenninga må justeres :oops:
Kan fort hende den høres litt greie ut når jeg får det i orden.
Skal få på plass det før jeg sjekker noe mer, i mellomtiden tar jeg meg en kald øl 8)
 #456402  av Makk
 
Klart det høres ræva ut med feil tenning og intet eksosanlegg for og skape riktig trykk bak :p

Ferrari 355 f,eks blåser du toppene til kingdom come om manifoldene lekker for mye eller ikke er der

Detta får du til!
 #456405  av lasse
 
Jada, få det til skal jeg da klare! Er jo bare sjarmøretappen ingen nå :)
 #456414  av celicat23
 
Hva er det som står igjen etter at motoren er inne å går som den skal? Er det bare ett par klips her og der, og sjekke om felgene fortsatt er runde, eller er det noe mer du skal pelle på?
 #456421  av magnesmurf
 
Regner med å se denne ferdig på nsk vårmønstringen i år? For øvrig lest at det er flyttet til fornebu fra øvrevoll..
 #456424  av lasse
 
celicat23 skrev:Hva er det som står igjen etter at motoren er inne å går som den skal? Er det bare ett par klips her og der, og sjekke om felgene fortsatt er runde, eller er det noe mer du skal pelle på?
Er vel stort sett det viktigste det ja!
Noe småtteri som å modifisere turteller, og noe annet flisespikkeri, men ikke noe alvorlig.

Nå skal det dog sies at jeg har støtt på litt problemer, og i absolutt verste tilfelle, så blir det å hive på ny toppakning på turbomotoren og hive den inn igjen, har laget ledningsnettet så det er 100% plug & play mellom de to motorene :)
Men må se se an hva som har skjedd med sekseren først, men noe er det...
magnesmurf skrev:Regner med å se denne ferdig på nsk vårmønstringen i år? For øvrig lest at det er flyttet til fornebu fra øvrevoll..
Vårmønstringen er målet uansett ja! Og ja, fått med meg at den er flyttet til fornebu, kanskje man får parkert på noe annet enn gjørme i år da :D
 #456497  av lasse
 
Ser ut som det ordner seg med sekser´n!
Det har vist seg at o-ringene til dysene som fulgte med toppakningssettet ikke har vært så bra.
På denne motoren så går det kjølevæske i innsuget forbi (og innpå) dysene, så når o-ringene ikke har holdt helt tett, så har det kommet kjølevæske inn i sylindrene, nye o-ringer skal bestilles på Toyota asap, så regner jeg den saken som biff :D
Jeg regnet jo med det værste, (at jeg hadde kløna til toppakningene) men ser ut til at jeg ikke er helt håpløs på motorskruing allikevel...
 #456502  av ArildM
 
Puh! For en lettelse når man finner ut av slike ting :)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 29