TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #457209  av lasse
 
Ja, gleder meg til den dagen bilen er ferdig :mrgreen:
Kommer det noengang til å skje mon tro??
 #457226  av OleST
 
En prosjekt bil blir aldri ferdig, den blir bare bedre!
 #457240  av lasse
 
Fikk kjørt noen mil i går, noen små gremlins finnes, men ikke værre enn at det kan ordnes ganske greit vil jeg tro.
Var også en tur på vekta, med full tank og meg inni (80kg) klokket den inn på 1360kg.
560kg foran, og 800kg bak, ikke så ille for en bil med den aller tyngste V6 kombinasjonen (3vzfe og E153 kasse)
Godt innenfor akselvekter og tillatt totalvekt på min bil ihvertfall :)
 #457242  av magnesmurf
 
Et lite stykke unna org. vektfordeling? :D

Hvordan oppfører den seg i sving ved pådrag?
 #457243  av lasse
 
Er vel ikke så halvgærent, har lagt på seg ca 60kg i forhold til 3sge-s54 (1220kg i vognkort), husker ikke hva vekta var med 3sgte-e153, men husker den veide en god skvett mer enn med 3sge ihvertfall.
Har ikke kjørt så voldsomt hardt enda, men den ligger godt planta det jeg har kjørt.
Skal gidde å gå ut av bilen neste gang jeg er på vekta, så blir det litt mer ordentlig :)
 #457401  av lasse
 
*Bank Bank*

Hvem er det?

En råde.........


Jaja, har konstatert rådebank i dag, ikke så innmari moro, men shit happens....
En avgjørelse ble tatt, og nå skal 3s motoren skyves inn for å få hatt det litt moro i sommer ihvertfall 8)

Og ellers har bilen fått nye pakninger rundt T-taket, og nye bakdekk :)
Vedlegg
IMG_6087.JPG
IMG_6087.JPG (1 MiB) Vist 3186 ganger
IMG_5995.JPG
IMG_5995.JPG (881.01 kiB) Vist 3186 ganger
 #457402  av celicat23
 
Aaawh, kjipers Lasse - den fortjente du ikke! :( Bra du er såpass dreven i faget, og at du har en solid back up motor.
 #457409  av ArildM
 
Been there done that, alt for mange ganger :|
Bare å hive inn en anna motor så du ikke mister gnisten helt denne sesongen :)
 #457417  av lasse
 
Litt kjiper´n er det ja, men det er jo som en organtransplantasjon, noen ganger blir det en avstøtning...
Kanskje bilen rett og slett ikke taklet at en så stor motor hadde 100hk mindre enn den som sto der?
Får mest sannsynlig levert toppen til plansliping nå i helga, så da blir det bare å vente på deler fra Fensport og få smelt det sammen igjen.

Heldigvis så får jeg en annen rød coupe tilbake fra rustsveising og lakk nå på mandag, så juni er ikke en såååå ille måned uansett 8)
 #457430  av ArildM
 
Rød coupe?
Bare å fatte godt mot, skal skru litt SW20 jeg også i helga. Endelig fått bygget såpass ferdig garasjen at den kan stå inne nå :)
 #457432  av lasse
 
ArildM skrev:Rød coupe?
Bare å fatte godt mot, skal skru litt SW20 jeg også i helga. Endelig fått bygget såpass ferdig garasjen at den kan stå inne nå :)
Ja, har hatt en Alfa på utenlandsferie, får håpe den ikke streiker på hjemoverveien :roll:
Nice! Garasjebygging er alltid moro! Og sykt digg når det er såpass at man kan ha biler der og begynne å innrede 8)

Må bare legge ut et par bilder av noen motordeler, jeg må jo si at den ser veldig bra ut innvendig for å ha gått såpass (km på motor skal være ca 165.000 ).
Merk at jeg ikke har vasket toppdekselet innvendig, kun skrudd det av, ikke antydning til koksing eller annet svineri!
Vedlegg
IMG_6105.JPG
IMG_6105.JPG (934.9 kiB) Vist 3142 ganger
IMG_6087.JPG
IMG_6087.JPG (1 MiB) Vist 3142 ganger
IMG_6110.JPG
IMG_6110.JPG (939.78 kiB) Vist 3142 ganger
 #457436  av ArildM
 
Wow, det var jaggu rent!
Om den hadde gått 165k kilometer uten å bli åpnet er det jo ikke så ille da :)
 #457438  av lasse
 
Ja, jeg er imponert!
Om den har vært åpnet før vet man jo ikke, men jeg har ihvertfall kjørt den rundt 35.000km stort sett kjørt hardt, og mye på bane!
Stort sett skiftet olje på max 5000km da, så har sikkert hjulpet litt det :)
 #457481  av lasse
 
Mens jeg venter på deler fra England, så har fått noe småtteri jeg bestilte på Toyota, så motoren har ihvertfall fått ny hose from hell, og hose from hell on earth :)
Vedlegg
IMG_6160.JPG
IMG_6160.JPG (1.03 MiB) Vist 3104 ganger
 #457484  av ArildM
 
Hehe, fikk bytta de der to jeg også når bilen var på overhaling :wink: Kanskje en grunn til at de har fått slike kallenavn :D
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 29