TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #457487  av CelicaTurbo
 
Lurt å bytte dem ja, mens motoren er ute :)
 #457491  av lasse
 
Greit å få skiftet dem ja, var knotete nok å få dem på plass nå, kan bare tenke meg hvor enkelt det er når manifold og turbo står i veien...
 #457516  av lasse
 
Leverte toppen til sliping klokken 16.30, har vært og hentet den igjen nå, superdigg med venner som hjelper til!!!
Da er det bare å få montert sammen toppen igjen, også er forventet levering av pakningssett på torsdag :wink:
Vedlegg
IMG_6176.JPG
IMG_6176.JPG (913.22 kiB) Vist 5104 ganger
 #457635  av lasse
 
Ting går litt tregt for tiden, men toppen er montert sammen igjen og satt på blokka, innsug montert samme med litt smådill som dynamo etc.
Eksosmanifolden er jo selvfølgelig bananformet etter mange år med hardkjør, så den må planslipes, må bare få ut finger´n og få hørt med kompisen.
Ellers så må jeg jo få bestilt meg ny clutch, men kjøpte ikke du en kliss ny clutch til 3vz´n da spør du? Jo da, og den kan jo brukes den, meeeeeen 3s´n har jo en skvett mer moment, og momentet kommer litt bråere på, så greit med noe som er hakket hvassere enn originalt.
Får ta det litt når pengene begynner å rulle inn her igjen, akkurat nå har Italiener´n min spist myyyyye av budsjettet med nye felger, dekk og en hel masse småtteri for å få den ordentlig bra...

Hilsen Lasse "har ikke tid til å ta bilder når jeg skrur"
 #457639  av magnesmurf
 
Du får prøve å få tak i en 2gr-fe motor etterhvert :D (de som finnes i lexus is350 og rx350)
Det hadde vært en fin v6 motor å få nedi mr2en 8) (ligger på mellom 306 og 330hk, litt avhengig av versjon )
Vet jo at paul woods på woodsport tilbyr noe slik, og får man en motor som er iorden er de også temmelig skuddsikre.
 #457642  av lasse
 
2gr er definitivt på ønskelista ja!
Hadde sikkert ikke kosta noe mer enn alt jeg har drevet med nå, for selvom jeg gjør det meste selv, så koster det uansett endel kroner for delene...
 #457646  av magnesmurf
 
Får du tak i en motor brukt gjennom et eller annet firma, blir nok ikke prisen så ille.
Men regner fort vekk med at slik motor koster ca 50k i innkjøp, så det er ikke gratis.

Evt må man få tak i et lexus is\rx vrak fra japan/us, som har fått seg en skikkelig smell bak.
 #457652  av celicat23
 
Lasse har jo død kapital i form av italieneren, så det blir nok fin-fint med 2gr neste sommer :D
 #457653  av lasse
 
Ja, men "problemet" er jo at italiener´n har blitt jææææævlig fin, og den er jææææævlig fin å kjøre, og kona synes den er jæææævlig fin (forøvrig den første bilen jeg har kjøpt på lenge hun har syntes var ålreit...) så blir nok her en stund ja (i tillegg har jeg solgt vinterdekka til den :oops: )
Men 2gr frister ja, men fytti det blir litt jobb... Elektronisk gasspedal, startsperre og mye annen drit jeg ikke er glad i...
Og regnestykket for hva 3vz og 3s har kostet nå vil jeg ikke prøve å regne ut engang, men det er ihvertfall nord for 20k...
 #457656  av celicat23
 
Hehe få den i stand med det du har nå, og bruk litt mer tid på å kose deg med bilen i stedet for å bare bytte motor annen hver uke :)
 #457661  av lasse
 
Ja, det er planen :)
Først få nedi 3s motoren og bare få kjørt den litt, den har jo stått mer eller mindre stille i nesten to år nå...

EDIT: sjekka statens vegvesen sine sider, helt stille har den jo ikke stått, har jo gått ca 1000km siden april 2015...........
 #457665  av OleST
 
:shock:
 #458323  av lasse
 
Kan det nevnes at jeg er drittlei av å skru MR2 for tiden?
Eneste grunnen til at jeg gidder å gjøre noe nå for tiden er for at kona maser på garasjeplassen sin, men raskt går det ikke....
Men uansett, 3s motoren er hengt på plass, understell er på, alt av ledninger og slanger er på plass, mangler vel bare å skru på hjula, eksosen og fylle olje før den er kjørbar, så bare å glede seg til å la bilen stå i 6mnd nå :roll:

Og dere kan tro jeg fikk sjokk da jeg leste at clutchen skal kjøres inn i 800km!
Jeg kommer jo til å bruke flere år på å få kjørt den inn, og i innkjøring skal man ikke kjøre gris, noe som er det eneste den bilen har blitt brukt til tidligere....
 #458324  av OleST
 
Morro med bil....? :oops:
 #458329  av ArildM
 
Er jo på min 4. motor i AW11en jeg også, så man må jo regne med noen timer skruing per kjørte KM på en gammel bil :lol: Også Toyota da, som aldri er feil på :oops:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 29