TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #452050  av ArildM
 
Bra jeg ikke føler meg alene om å være gamlis som pønsker på V6 :) Morsomt å høre at du faktisk vil gå fra 3SGTE til V6 :)
Paul Woods over dammen sa også at hans favoritt i AW11 er v6, så dette gjør meg bare enda mer sikker på at det må bli V6 i AW11en på sikt :)
 #452058  av lasse
 
Hehe, er kanskje sånn det er å bli eldre??
Ja, det er kanskje litt merkelig å gå fra 3sgte til v6, men "alle" har jo 3sgte nå for tiden, så det begynner å bli litt kjedelig...
Er forøvrig litt usikker på hvilken vei jeg skal gå angående eksos, kommer til å prøve TKO anlegget som står på nå, og ett blitz anlegg jeg har liggende, så blir nok det som bråker minst brukt tenker jeg, i tillegg så har jeg jo en noe modifisert original Turboeksos med påsveiset kat liggende (tilpasset lik lengde/rørtilkobling som Blitz anlegget) til bruk annethvert år, har ihvertfall nok valg :lol:
 #452063  av ArildM
 
Hehe, en bil, flere motorer. Bare å swappe mellom :wink:
Aldri kjørt V6, i det hele tatt tror jeg? Men ser for meg at momentet må være fint å ha til en daily driver :)
Turboen er jo heftig som pokker, men hva skal man eeeegentlig med en Mr2 turbo i Norge? Drar du bilen ut på 2. giret er du jo kortløs uansett :lol:
Moro på bane da, eller lukket vei :)
 #452078  av celicat23
 
Neste nå blir mykere fjæring og mindre felger så du får litt mer gummi og komfort :lol:
 #452081  av lasse
 
Hohoho, har funnet noen flotte stålfelger og noen veldig gode 195-65-15" dekk som er støysvake.
Godt brukte campingfjærer fra Mercedes 190E er også handlet inn.
Men nei, komfortabel blir nok ikke denne med det første.
Må jo ha litt mindre effekt på bane nå, er jo så kjedelig å bare kjøre forbi alle hele tiden, må la dem få en sjans :mrgreen:
 #452083  av celicat23
 
Ja, jeg kan skrive under på at bilen din går bra på bane :D Blir gøy å se den "ferdig", er helt klart en av de penere mr2'ene som er. Er det utvendige på stell nå, eller er det shining på gang der også?
 #452086  av lasse
 
Takk takk :D
Utvendig er på stell ja, har holdt den pen siden lakkeringa for noen år siden :wink:
Trenger vel kanskje en vask bare, blir møkkete i garasjen...
Skal få knipset noen bilder når ting begynner å skje :D

Har forøvrig vært en snartur i garasjen i dag, fått rengjort spjeldhus og fått laget til noen pakninger, ting kommer til å ta tid denne gangen merker jeg, men så kommer det forhåpentligvis (i motsetning til tidligere) til å se noenlunde ut også da :lol:
 #452220  av lasse
 
Det sneeeeeegler seg fremover!
Vært og hentet toppene nå, ventilstyringer på eksosventilene er byttet, maskinert ventilsete og ventiler, og sist men ikke minst så er de planslipt og glassblåst.
Skal ut en tur i garasjen nå og se om jeg får puslet litt med dem :)
Vedlegg
IMG_3992.JPG
IMG_3992.JPG (29.98 kiB) Vist 1999 ganger
IMG_3993.JPG
IMG_3993.JPG (31.59 kiB) Vist 1999 ganger
IMG_3996.JPG
IMG_3996.JPG (36.09 kiB) Vist 1999 ganger
 #452221  av celicat23
 
Naijz, ser nesten helt nytt ut. Få'n ferdig til sommeren så tar vi noen bilder ;)
 #452223  av lasse
 
Ja, det ble veldig bra!
Har funnet ut at jeg må plage lakkereren med noen flere småting også, må jo bli ihvertfall sånn halvveis til slutt dette...
Og da ble jeg motivert til å bli fort ferdig ja, bilder hadde vært überfett!!! :D
 #452266  av lasse
 
Fikk vært litt i garasjen i helgen som var, har fått dytta inn ventiler, og bestilt noen nye "skiver" som skal ligge mellom ventilfjærene og toppene, er jo alltid noe som blir liggende ett såpass lurt sted at de ikke blir funnet igjen...
To stk eksosventiler er også forsvunnet, så må få kjøpt noen nye og plaget kompisen til å maskinere dem litt...

Har også fått sveiset inn litt skvulpebeskyttelse i bunnpanna, disse V6´erne er plaget med at olja kryper opp mot girkassa i lange høyresvinger i høy hastighet, og i og med at jeg ikke har tenkt å gi meg med banekjøring helt enda, så er det greit å prøve å begrense skvulpinga litt. Og før noen kommenterer sveisinga mi: Jeg har svært lite erfaring med sveising (begynte i høst) og har bare ett billig apparat fra biltema med flussfylt tråd, men det sitter jo ihvertfall sammen :mrgreen:

Og sist men ikke minst: har også fått hentet meg en delemotor i helga, så her er alt klart for å eksperimentere litt :wink:
Vedlegg
IMG_4009.JPG
IMG_4009.JPG (632.49 kiB) Vist 1974 ganger
 #452267  av GhostRider88
 
Nice! Moro å følge med her fremover. Bare å glede seg til vår ;)
 #452315  av Scoop
 
Dette har jeg venta på! Blir spennende å følge med :D
 #452318  av lasse
 
Takker for støtten så langt!
Har fått gjort noen flere dustete flisespikkeri ting, som å sandblåse v6 motorfestet (var i bruk i 1,5år, og blitt ganske rustent allerede! ) og fått laget meg en typ hybrid coil/igniter holder, en blanding av mr2 og camry del, forhåpentligvis klarer jeg å få montert den på org mr2 plassering.
Disse delene slenger jeg bare lakk på selv, blir jo ganske bortgjemt, så er liksom ikke like farlig...
 #452424  av lasse
 
lasse skrev:

jeg skal ikke turbokonvertere eller ha kompressor
:roll:
Vedlegg
IMG_4070.JPG
IMG_4070.JPG (36.71 kiB) Vist 1926 ganger
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 29