TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #404625  av lasse
 
celicat23 skrev:Hva med litt felgtape for å lage en liten rød stripe rundt kanten, bare for å bryte opp alt det sorte?
Får nesten se hvordan det blir når hjula står på bilen, men ingen umulighet at det kan bli litt vel svart ja... Men har samtidig troa på at det kan bli litt fett også :wink:
 #409944  av lasse
 
Da har bilen fått litt kos, har satt inn en stol til bruk på banekjøring, tatt en storservice og fått tatt en skikkelig utvendig shine med lakkrens, toughguard lakkonservering, polering av felger, rens av matter, oppfarging av skinn (lakkering faktisk!!) på passasjerstol (bildet med bøttestolen er tatt før fullshiningen), polering av alle lyktene, polering av rutene med noe greier som gjør at vannet renner rett av (husker ikke hva det heter), de hadde tilogmed vasket calipperene mine!

Stor takk til gutta på OPT bilpleie på høvik!!

Har dessverre bare ett dårlig mobilbilde etter shiningen, det begynte jo faktisk å snø på vei hjem, og det pluss veistøv er ikke noe god kombinasjon... Må også vente 14 dager før jeg får vaske bilen skikkelig pga toughguarden må herde skikkelig.
Vedlegg
IMG_0595_1000x747.JPG
IMG_0595_1000x747.JPG (33.1 kiB) Vist 1468 ganger
IMG_0621s.jpg
IMG_0621s.jpg (31.76 kiB) Vist 1468 ganger
 #409962  av Andrepedersen
 
Kjempeflott bil :)
 #410540  av inzane2012
 
savner mr2'n min når jeg ser alle di flotte som er her inne ...
 #410547  av DanielJ
 
MR2en din er bare lekker, lasse! :)
 #410558  av lasse
 
Takk takk :D

Har fått kledd banefelgene mine i toyo r888 i dim 205 og 235-40-17 nå, og gleder meg til banesesongen knekker igang 8)
 #410757  av lasse
 
Fått på banehjula nå :wink:
Vedlegg
U.skilt2_1000x667.jpg
U.skilt2_1000x667.jpg (29.22 kiB) Vist 1391 ganger
U.skilt_1000x667.jpg
U.skilt_1000x667.jpg (38.97 kiB) Vist 1391 ganger
 #410763  av celicat23
 
Bra det bare er til banebruk, for det der var triste greier i forhold til de andre :wink:
 #410764  av lasse
 
celicat23 skrev:Bra det bare er til banebruk, for det der var triste greier i forhold til de andre :wink:
Ja, blir jo litt som å hoppe etter wirkola, men klarer ikke helt å få fanga hvordan det er på bilde, ser litt sinna ut i levende live...
 #410769  av ArildM
 
Så litt sint ut med slicks også da ;)
 #410782  av Andrepedersen
 
syns de vart bra jeg :)
 #410951  av john_e
 
Banehjulene er minst like tøffe med sin funksjonelle estetikk :)
 #452029  av lasse
 
Jada, her oppdateres det hyppig :mrgreen:

Det har vel skjedd en ting eller ti siden sist oppdatering, men jeg spoler frem til nåtid.
Etter årevis med misbruk på vei og bane, så har 3sgte´n begynt å gi litt etter (var jaggu på tide, denne har tålt MYE juling).
Fikk toppløft på vålerbanen nå i sommer, og da bestemte jeg meg for å få ut finger´n og starte på det jeg har planlagt ett par år nå, ett motorbytte til.
Jeg ble jo rett og slett forelsket i 3vzfe´n jeg hadde i en "hiv sammen vinter MR2" for noen år siden, den bilen rustet istykker, og er pressa for lenge siden, men motoren har jeg jo hatt stående.
Jeg har forsiktig frest opp innsug/eksoskanalene i toppene, og nå ligger de trygt hos en kompis som skal maskinere ventilseter og ventiler for meg.
I mellomtiden har jeg fått lakkert opp litt motordeler, synes det ble veldig bra!
Lakkereren mumla noe om at jeg leverte gamle horer og fikk tilbake jomfruer, men han om det, delene var vel ikke akkurat som nye i finishen når de ble levert...

Hvorfor bytte motor til noe med såpass mye mindre effekt sier du? Tja, hva skal jeg si? Jeg har blitt gammal, gifta meg, fått barn, og kanskje en smule fornuftig??
Ikke vet jeg, men lyden i sekseren er det ikke mye annet i MR2 som overgår.
Og før dere spør: jeg skal ikke turbokonvertere eller ha kompressor, denne skal forhåpentligvis være like vedlikeholdsfri som 3sgte´n har vært vært for meg nå i mange år.
Fortsatt litt usikker på hva jeg skal med 3sgte´n enda, men den vil bli splitta og sjekket når den tas ut av bilen, men noe moro blir det nok, men jeg har jo ikke dårlig tid, og jeg har plass til å ha den stående også, så det er ikkeno problem.


Og så, ett bittelite teaserbilde:
Vedlegg
IMG_3926.JPG
IMG_3926.JPG (36.64 kiB) Vist 1285 ganger
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 29