TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #452427  av lasse
 
Er jo litt komisk ja, men jeg er jo svak for alt som ikke er originalt...
Vi får se hva det blir til, blir nok sugemotor i år (om jeg får den ferdig) og forhåpentligvis mekka til noe med pressa til neste år igjen...
Flere deler er forresten glassblåst og levert til lakkering, bilder kommer når de er i hus igjen 8)
 #452430  av ArildM
 
:lol:
Skal aldri ha noe annet enn v6 sugemotor i AW11en, lover.
Så kjører du med den ei uke, og begynner å søke på kompressorer på nettet :lol:

Akkurat samme hver vår når jeg tar ut turbo sw20en, dæven som dette går, trenger da aldri noe mer power enn dette?
Også går det 3 dager, også begynner du å bli lei :lol:

Men seriøst, dritfett :D

De digga jo 2gr motoren med charger:


SÃ¥ Mr2 med V6 er jo ikke langt unna like fett som en Evora? 8)
 #452432  av lasse
 
Ja, effekten blir man fort vant til!
"Dessverre" vil jeg jo si jeg kjører en greit sprek bil til vanlig også (205hk 380nm helt ok til å gå på traktorbensin), så vil jo gjerne at MR2'n skal være litt kvassere enn den...
2gr hadde vel vært veien å gå om den hadde vært litt enklere å få tak i her til lands, evt om ikke krona var likestilt med pesetas for tida.
Vil vel tro det å sammenligne Evora og MR2 med sekser er å dra strikken litt, men at en tweaket MR2 er underholdende å kjøre, DET må jeg si.
Har hatt min i snart 12 år nå, og nesten hver vinter tenker jeg: hmmm, hvorfor gidder jeg å ha en bil jeg så og si ikke bruker, og koster på den penger i oppgraderinger og finpuss den ikke trenger?
Og så kommer årets første tur på tørre vårveier (har en fast, relativt øde vei jeg tar som første tur hvert år) og da tenker jeg: fytti f... Denne bilen skal jeg ALDRI kvitte meg med 8)
 #452438  av celicat23
 
Skulle du begynne å kjenne litt på at du er litt lei så vil jeg i vert fall anbefale at (hvis du har plassen) å sette bilen på bukker og la den stå 1år og se om interessen øker på litt, i stedet for å selge den. Pene MR2 vokser ikke på trær lengre, så bli lei -> selge -> angre -> forsøke finne en ny = dårlig ide :)

Uansett så er planen om presse veldig godkjent. Bare lyden av kompressor er verdt alle penga :)
 #452442  av lasse
 
Blir nok aldri solgt nei, er bare lett å bli litt deprimert vinterstid :)
Og ja, pene MR2'er begynner det å bli langt imellom, er dessverre mange nedkjørte og opprustede eksemplarer...
Har jo hatt intet mindre enn tre andre og i tillegg skrudd på noen flere, og ingen har vært i nærheten av standen til den jeg har.

Og presse blir kult ja! Har ikke hatt bil med det før, og lyden er sånn man får hår på brystet av 8)
 #452443  av celicat23
 
Har du noen formening om hva slags effekt du kommer til å sitte igjen med når pressa er på?
 #452444  av lasse
 
I første omgang blir det med originalt sprut, så blir ikke så mye trykk.
Men rundt 250-260hester bør være oppnåelig.
Så får man se om det blir datasprut etterhvert :wink:
 #452450  av lasse
 
Blir nok moro ja, kan ikke si annet enn at jeg gleder meg :D
Blir litt stopp på skruinga nå, må strekke opp en tyskerbrakke for kjøring på isen neste helg...
 #452452  av ArildM
 
Magisk :D
Paul Woods som har prøvd alt av swapper som går an i MR2 plattformene holder personlig en knapp på V6 som en grisemorsom daily driver :) Sugetrim eller en stor turbo er kanskje gøy til sitt, men han hadde V6 som klar favoritt.
V6 med charger må jo være enda bedre!
 #452455  av lasse
 
Blir sikkert moro ja, masse deilig moment fra bunnen av 8)
 #452567  av lasse
 
Ting sneeeeeegler seg fremover, to eksosventiler er missing in action, så kommer til å splitte reservemotoren for å pelle ut to derfra.
Ellers har det kommet litt flere deler fra lakk, og har såvidt fått puslet litt med det.
Nye o-ringer og pakninger på dyser (har hobbyrenset dem og sjekket at de holder tett) satt sammen nedre del av innsug med fuelrails og følere.
Og ja, varmeskjoldene på eksosmanifoldene er lakkert, ord som "unødvendig" , "smør på flesk" , "synes jo faen ikke allikevel" , "overdrevent jålete" er vel på sin plass, men åhhh så digg å se på før motoren går inn i bilen.
Og ja, nevnte varmeskjold er lakkert på innsiden også, lakkereren er glad i meg :mrgreen:
Vedlegg
IMG_4129.JPG
IMG_4129.JPG (642.65 kiB) Vist 2454 ganger
IMG_4130.JPG
IMG_4130.JPG (43.44 kiB) Vist 2454 ganger
 #452572  av ArildM
 
Skal man gjøre noe, gjør man det skikkelig! 8)
 #452580  av lasse
 
ArildM skrev:Skal man gjøre noe, gjør man det skikkelig! 8)
Gir det ett forsøk ihvertfall :wink:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 29