TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #271278  av lasse
 
Larsen skrev:Så du har begynt å lage custum luftinntak du også ja :D Må se hvordan resultat blir da :wink:

Hehe, må ikke regne med at de noensinne blir ferdig :roll:

Da har øsa fått nye endeledd og etter litt knot nye bærekuler foran.
Jobbet litt på røa i dag, hmmmm, ikke så langt til gundersen motorsport tenkte jeg, stakk en tur innom og gjorde det man uten tvil kan kalle et impulskjøp...
Vedlegg
Nytt ratt
Nytt ratt
CIMG4770.JPG (498.63 kiB) Vist 2094 ganger
Bærekule
Bærekule
CIMG4774.JPG (366.32 kiB) Vist 2092 ganger
Endeledd
Endeledd
CIMG4775.JPG (372.12 kiB) Vist 2086 ganger

 #271284  av Larsen
 
Det var litt slipejobb for å få mine ferdig, men da ble de ganske pene til slutt også.

 #272642  av lasse
 
Da var bærekuler bak og lenkestag bak på plass, fikk litt nakkeskudd tanker da jeg skulle demontere de gamle lenkestagene, må jo ha vært limsniffer han som har funnet opp den patenten med den umbrako greia :evil:

 #272643  av lasse
 
Har forsåvidt kjøpt meg turbomotorluke også :wink:
Vedlegg
CIMG4778.JPG
CIMG4778.JPG (420.63 kiB) Vist 2095 ganger

 #274047  av 323F GTX
 
Hvor kjøpte du ASA felgene? og pris? De var gromme 8)

 #274355  av lasse
 
Kjøpte de hos sharif, er jo 5x112 boltsirkel, så slingremuttere må til, men det funker bra.
Kosta 14000 inkl dekk, er ikke så halvgærent synes jeg, felgene er faktisk todelte, og jeg fikk ikke de billigste dekka han hadde liggende...

EDIT: Takk for komplimentet :D

 #274433  av Mr2Even
 
Turboluke.. sikle sikle.. 8) Hadde du knakkelyd siden du skiftet endeledd og bærekuler eller? Jeg har en liten knakkelyd innimellom jeg nå så kanskje det er noe med disse greiene? (Topplagrene og stabstaga mine er fine)

 #274434  av lasse
 
Mr2Even skrev:Turboluke.. sikle sikle.. 8) Hadde du knakkelyd siden du skiftet endeledd og bærekuler eller? Jeg har en liten knakkelyd innimellom jeg nå så kanskje det er noe med disse greiene? (Topplagrene og stabstaga mine er fine)
Hatt en klakkelyd foran, men det var demper topplageret...
Har jo bytta til et nytt senkesett, og må derfor ha en ny 4-hjulskontroll, like greit å få bytta det andre småtteriet i samme slengen, da holder det jo ihvertfall noen år til :wink:

 #274482  av Mr2Even
 
lasse skrev:
Mr2Even skrev:Turboluke.. sikle sikle.. 8) Hadde du knakkelyd siden du skiftet endeledd og bærekuler eller? Jeg har en liten knakkelyd innimellom jeg nå så kanskje det er noe med disse greiene? (Topplagrene og stabstaga mine er fine)
Hatt en klakkelyd foran, men det var demper topplageret...
Har jo bytta til et nytt senkesett, og må derfor ha en ny 4-hjulskontroll, like greit å få bytta det andre småtteriet i samme slengen, da holder det jo ihvertfall noen år til :wink:
Ok. Ja det var nok lurt :) Er de nye endeledda og bærekulene på bilen din orginale deler fra Toyota?
Sist redigert av Mr2Even den 14 des 2007 23:18, redigert 1 gang totalt.

 #274495  av 323F GTX
 
Hmm, Bilen min skrangler som besatt på brostein nå for tiden, høres ut som det kommer forfra. Det er bare endeledd, bærekuler og topplagre som er typiske *skrangle kilder* i forstillingen? Har vert for lat for å sjekke det ut nå som det har vert så kaldt ute :roll:

 #274769  av 323F GTX
 
Forresten.. Leppa på fangeren. nederst.. er det original leppen, eller noe annet? Ser ufattlig mye bedre ut enn den plast dingsen jeg har nederst på fronten min :P

 #274830  av lasse
 
Endeleddene og bærekulene bestilte jeg på http://www.twosrus.com var ihvertfall noe av det det sto toyota på posen...

Ang skranglelyder så hadde jeg endel klakking, men det kom av dempertoppen på den ene siden, den hadde litt slakk, har hørt at folk har fått klakkelyder fra lenkestagene, bærekulene kan jo også være en skranglekilde, mine var tighte og fine egentlig, bare bytta de for å ha gjort det, litt kjedelig å måtte ta 4-hjulskontroll enda engang bare fordi de ble dårlige etter et halvt år...

Og leppa er en original 92+ leppe, eller den er vel strengt tatt en 94+ leppe, i og med at den er lakkert, gir bilen et utrolig løft utseendemessig ja...
 #280403  av lasse
 
Da var motorluka lakkert og montert, fikk lakkert opp de dekslene som er på siden av motorluka (fordi de begynte å bli falmet, og de er ikke de letteste delene å komme til og polere opp) og den ene side delen av spoileren (for å få fikset opp sparklingen av antennehullet som hadde sprekt opp litt) i samme slengen.
Bildene er tatt med mobil, men man ser da hvordan det har blitt, og ja, bilen er sinnsykt støvete, tror nok fargen matcher når jeg får vasket den :wink:
Vedlegg
15022008(002).jpg
15022008(002).jpg (280.02 kiB) Vist 2086 ganger
 #280420  av BrennaRacing
 
Ble veldig bra dette. Men du må få lakket baklysene dine snart :D Blir litt mye orange
 #280432  av Mr2Even
 
Det tok seg bra ut Lasse :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29