TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #292893  av lasse
 
Takk takk :D
Den er lakkert svart, så det er nok polishen som holder'n blank :wink:
 #292930  av GhostRider88
 
Sykt rå denne mr2'en har blitt Lasse. :shock: Misunner deg den motoren :twisted:

har også veldig lyst til å gjøre en del som du har gjort.. men må vente til penger kommer inn på kontoen. Skal heldigvis jobbe en del i ferien ;)
 #292987  av lasse
 
Er verdt absolutt alle penga, så det anbefales på det sterkeste! :D
 #303470  av lasse
 
Takket være "slayer" her på forumet har jeg fått i nye pærer i parklysene og hovedlysene i dag, har bare noen mobil bilder, men man ser jo litt av hvordan det har blitt.
Er forresten ekte xenon i tåkelysene, så disse luminics pærene lyser utrolig hvitt til å være halogen, jeg er skikkelig fornøyd og imponert :D
Vedlegg
lys 1.JPG
lys 1.JPG (354.84 kiB) Vist 1734 ganger
Lys 2.JPG
Lys 2.JPG (359.38 kiB) Vist 1733 ganger
 #305103  av lasse
 
Da har en Greddy profec b-spec 2 (japsene liker lange navn eller?) funnet veien inn i bilen.
Takk til Toyparts som hadde tilbud sånn at jeg fikk ut finger'n...
Har blitt litt inspirert av andre her inne, og har montert den der klokka sitter originalt, passer jo sånn ca akkurat :D
Vedlegg
Foto001_1.jpg
Foto001_1.jpg (1.73 MiB) Vist 1734 ganger
Foto026.jpg
Foto026.jpg (2.33 MiB) Vist 1732 ganger
 #305787  av pkgrette
 
du får son hylse til den derså det fyller ut resten av hullet hva ga du for boost kontrolleren jeg ga 2000 fredig på döra mi hehe morro og se hva du ga for den
 #305885  av lasse
 
pkgrette skrev:du får son hylse til den derså det fyller ut resten av hullet hva ga du for boost kontrolleren jeg ga 2000 fredig på döra mi hehe morro og se hva du ga for den

Det høres jo ut som noe jeg må skaffe meg! Hvor får man kjøpt det?
Hehe, betalte 1996,- tror jeg, men jeg måtte hente den på postkontoret da :wink:
Uansett en helt genial sak!
 #306226  av Master
 
Hvordan liker du de gule koniene med h&r fjærene? Hvordan oppfører bilen din seg med ST-stagene på ugjevn vei? Hvilke dempere hadde du før ?

Et lite tips til noen i denne tråden som snakka om kaklelyder: De twosrus H&T lenkearmene er ikke så "tight" som dem skal ha dem til. 3 av mine ledd har feilet på under 10000 km.. (2 ledd pr stag, koster ca 100 kr pr stk ny fra David) Bare sånn obs obs...
 #306275  av lasse
 
Master skrev:Hvordan liker du de gule koniene med h&r fjærene? Hvordan oppfører bilen din seg med ST-stagene på ugjevn vei? Hvilke dempere hadde du før ?

Et lite tips til noen i denne tråden som snakka om kaklelyder: De twosrus H&T lenkearmene er ikke så "tight" som dem skal ha dem til. 3 av mine ledd har feilet på under 10000 km.. (2 ledd pr stag, koster ca 100 kr pr stk ny fra David) Bare sånn obs obs...

Er veldig fornøyd med koniene/h&r fjærene, går veldig fint å justere grep frem/bakover ved å stille på demperene, kan jo justeres fra mykere enn originalt til beinhardt, på det mykeste blir det nesten mercedes komfort (eller kanskje ikke, men du skjønner tegninga)
Før jeg fikk koniene hadde jeg original dempere, da med tein fjærer på slutten, ikke spesielt behagelig...
Synes bilen er helt grei på ujevn vei jeg, krenger jo sånn ca ikkeno, mange vil nok si de er for stive, men jeg har på en måte blitt vant til dem, i brå oppkjørsler og sånt kan man fort få hjulløft, men det er jo egentlig bare litt kult :wink:
Staget bak er jo også justerbart ved at man kan flytte lenkearmene over i et annet hull for å få det enda stivere, prøvde det i ca 20 minutter før jeg bytta tilbake, rett å slett skummelt å kjøre med, bilen ble skikkelig nervøs og tail happy.
Tenker du på å bytte ut litt understell eller?
 #306337  av Master
 
Ja de ST stagene gjør hvertfall at min flytter seg ettersom veien går opp og ned. I tillegg er kyb demperne så dårlige at man kan nesten jekke bilen fortere opp enn de klarer å slå seg selv ut. Så bilen er i teorien uten fjærbevegelse. Men på bana fungerer jo ST stagene som en drøm. Vurderer å enten bytte ST stagene ut, eller bare rett og slett koble fra lenkearmene mellom hvert banetreff (når jeg allikevel skifter til R-dekk og keramiske klosser)...

Gule konis har jeg bestemt meg for, men er fortsatt i tvil om jeg trenger andre fjærer. Skal tro om ikke bilen blir bedre med bare nye dempere / modding av stabstag til vei samt kanskje noen dekk som sporer mindre...

Vil ha tilbake den gode kjørefølelsen jeg savner fra min gamle GTI. Nå med turboen og det understellet jeg har nå, er det rett og slett ikke moro å kjøre lenger (med de veiene vi har her nordpå). Må konstant ha 2 hender på rattet, og går man raskt fra aks til brems på ugjevn underlag er det bare å lukke igjen øya og be...
 #306343  av ArildM
 
Min ble ihvertfall enormt mye bedre å kjøre når jeg fikk byttet i fra originale dempere til Koni.
 #306722  av lasse
 
Master skrev:Ja de ST stagene gjør hvertfall at min flytter seg ettersom veien går opp og ned. I tillegg er kyb demperne så dårlige at man kan nesten jekke bilen fortere opp enn de klarer å slå seg selv ut. Så bilen er i teorien uten fjærbevegelse. Men på bana fungerer jo ST stagene som en drøm. Vurderer å enten bytte ST stagene ut, eller bare rett og slett koble fra lenkearmene mellom hvert banetreff (når jeg allikevel skifter til R-dekk og keramiske klosser)...

Gule konis har jeg bestemt meg for, men er fortsatt i tvil om jeg trenger andre fjærer. Skal tro om ikke bilen blir bedre med bare nye dempere / modding av stabstag til vei samt kanskje noen dekk som sporer mindre...

Vil ha tilbake den gode kjørefølelsen jeg savner fra min gamle GTI. Nå med turboen og det understellet jeg har nå, er det rett og slett ikke moro å kjøre lenger (med de veiene vi har her nordpå). Må konstant ha 2 hender på rattet, og går man raskt fra aks til brems på ugjevn underlag er det bare å lukke igjen øya og be...

Det høres jo rett og slett skummelt ut, må jo kunne slappe av litt når man kjører også!
Har jo merket utrolig forskjell på hvordan bilen oppfører seg med forskjellige hjulvinkler, kan jo være en ide å prøve å få justert de litt annerledes, er jo uansett lurt etter ett demperbytte og ihvertfall hvis du bytter fjærer også...
 #306724  av lasse
 
Kom dumpende ned en pakke i dag gitt...
Blei vel en smule grommere lyd ja, gleder meg som en unge til våren så jeg får testa skikkelig på veien med litt motstand i motoren.
Vedlegg
Nye eksosen
Nye eksosen
CIMG6038.JPG (3.7 MiB) Vist 1735 ganger
Vekk med gamle driten...
Vekk med gamle driten...
CIMG6041.JPG (3.23 MiB) Vist 1732 ganger
og på med den nye!
og på med den nye!
Eksos 2.JPG (980.7 kiB) Vist 1735 ganger
 #306859  av minigolf
 
Utrolig pen bil! Likte spesielt den svarte (blanke) leppen foran! Og selvsagt turboen og eksosen da, men sier jo seg selv :P

Har du vurdert å lakke listen? Kjøpte meg en lik MR2 som du har i går (uten turbo da), og har veldig lyst å få lakkert den listen for som f'en.
 #307008  av lasse
 
minigolf skrev:Utrolig pen bil! Likte spesielt den svarte (blanke) leppen foran! Og selvsagt turboen og eksosen da, men sier jo seg selv :P

Har du vurdert å lakke listen? Kjøpte meg en lik MR2 som du har i går (uten turbo da), og har veldig lyst å få lakkert den listen for som f'en.
Grattis med bil!
Tenker du på lista som går langs siden på bilen da eller?
Uansett er hellakkering på "skal gjøres" lista mi, da blir bilen nok hele bilen rød, unntatt frontleppa :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 29