TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458416  av OleST
 
magnesmurf skrev:
OleST skrev:det er vel ikke såååå ille da? husk at noen av oss må leve med 1.3 corollaer som ikke orker en dritt... (hvertfall ikke om a/c`n er på :roll: )
Kamerat av meg kjører yaris med 3syl 1liters motor. Er sikker på at corollaen oppleves som racerbil sammenliknet med den :lol:
:lol:

corollaen har 86 hester så den er jo ikke sprek, men så skal jeg jo også lære meg og kjøre bil så da kan det være greit med ikke så alt for mye effekt.

eneste jeg må endre på ersetene i den, forferdelige saker....
 #458417  av magnesmurf
 
OleST skrev:
magnesmurf skrev:
OleST skrev:det er vel ikke såååå ille da? husk at noen av oss må leve med 1.3 corollaer som ikke orker en dritt... (hvertfall ikke om a/c`n er på :roll: )
Kamerat av meg kjører yaris med 3syl 1liters motor. Er sikker på at corollaen oppleves som racerbil sammenliknet med den :lol:
:lol:

corollaen har 86 hester så den er jo ikke sprek, men så skal jeg jo også lære meg og kjøre bil så da kan det være greit med ikke så alt for mye effekt.

eneste jeg må endre på ersetene i den, forferdelige saker....
Har hatt en slik corolla en gang i tiden selv. Sammenliknet med en yaris 1,0 er den veldig sprek :wink:
Setene i corollaen jeg hadde var årsaken til at bilen ble solgt (etter 150mil langtur), og jeg endte opp med camry og mr2 isteden :wink:
 #458422  av ArildM
 
Off topic, men helt enig ang setene. Hadde en E10 jeg pendla ei stund med, utrolig grei bil, aldri feil på den, 4afe gikk helt greit og ikke minst billig! Ned mot 0,5l på mila på langkjøring på vinteren :O Men setene tok livet av meg. Sikkert helt greit til det den er tiltenkt til (småkjøring i by), men på lange turer må du ha annen bil, eller andre seter :)
 #458423  av OleST
 
bøtteseter :mrgreen:

tilbake on topic.
 #458424  av lasse
 
ArildM skrev:Bone stock 3sgte 3.gen her, synes den går bra jeg.
Redd for å skru på den, begynner jeg først tror jeg det kan bli dyrt :lol: 8)

For ikke å snakke om Priusen når all batterikreftene svinger seg sammen med symaskinen under panseret :mrgreen:
Neida, det er ikke dyrt! Kjøp deg en digital boostcontroller og juster opp trykket bittelitt, det er helt sykt hvor mye 3s motoren kvikner til når du lader 1 bar eller litt over, Boostcontrolleren får wastegate til å holde tett frem til den skal åpne helt, så man får mer trykk på lavere turtall og bedre register.
Og det aller beste? Det koster mindre enn å chippe en moderne dieselbil :lol:
 #458425  av OleST
 
nå må du ikke få arild til og trimme noe som ikke er trimmet fra før, før du vet ordet av det så har han byttet motor 70 ganger :P
 #458426  av ArildM
 
Høhøhø, litt lei av å skru på AW11en, men en hver defekt motor er en mulighet for å oppgradere :D
Men hører jo rykter om at 1bar skal gå finfint på bone stock 3.gen :oops:
Har kosta myyye å få garasjen opp, så det er klart, når den er i boks og Priusen nedbetalt må jeg jo ha noe å skru på :)
Bare redd for å bli bitt av HK basillen :lol: Bone stock 3.gen har vel no slags boost limiter i 1. gir også?
Blir Bilstein dempere og nye fjærer i første omgang på min, må bli fornøyd med kjøreegenskapene før jeg gjør noe neddi motorrommet :wink:
 #458428  av Makk
 
Du kobler ut noe samtidig som du setter på boost controlleren arild, da får du full peis i alle gir.

Min gamle mr2 kjørte 1.2 permanent, full fjøl hver dag.

En godt vedlikeholdt 3sgte tar du aldri livet av, ikke faen.
 #458429  av OleST
 
ArildM skrev:Høhøhø, litt lei av å skru på AW11en, men en hver defekt motor er en mulighet for å oppgradere :D
Men hører jo rykter om at 1bar skal gå finfint på bone stock 3.gen :oops:
Har kosta myyye å få garasjen opp, så det er klart, når den er i boks og Priusen nedbetalt må jeg jo ha noe å skru på :)
Bare redd for å bli bitt av HK basillen :lol: Bone stock 3.gen har vel no slags boost limiter i 1. gir også?
Blir Bilstein dempere og nye fjærer i første omgang på min, må bli fornøyd med kjøreegenskapene før jeg gjør noe neddi motorrommet :wink:
hva slags bilstein? klubbsport/monotube demperne dems er utrolig stive, "gule" koni er ett bedre alternativ i mine øyne (basert på erfaringer fra min far`s volvo 240, med bilstein ble bilen utrolig stiv, med koni så kunne den justeres til den var kjørbar og fortsatt satt godt på veien.)
 #458430  av magnesmurf
 
Blir mye off topic her, men mr2 ble levert orginalt med sorte bilstein dempere etter 1994. Jeg har oppgradert til de gule som er kraftigere. Regner med at arild snakker om dempere og fjærer, og ikke coilovers.
De gule er stivere enn de sorte, men mye kommer ann på hvor stive fjærer man har også.
Tror ikke det er noen vesentlig forskjell på bilstein og koni demperene i stivhet egentlig. Vil i grunn tro at svarte bilstein er mykere i oppsettet enn koni, men gule bilstein er tilnærmet lik eller noe stivere.
 #458431  av OleST
 
er gule bilstein justerbare? (koni demperne har en knott som kan settes i toppen av demperen for og justere dem)
 #458432  av magnesmurf
 
Ingen justering på bilstein sine vanlige dempere.
 #458433  av lasse
 
1 bar er ingen problem nei, min er jo også "bone stock" bortsett fra ic, eksos, blitz ecu og muligens kammer (men kunne ikke se de var merket med noe når jeg hadde dem ute) har kjørt på 1,15 bar (fuelcut på 1,2 originalt) siden jeg fikk motoren inn (2008 var det vel?), kjørt rundt 30.000km, og aldri pent, og MYE bane, aldri hatt noe problem før toppakninga røyk, overopphetet på rudskogen, mest sannsynlig pga gammel kjølevæske og defekt relé til kjølevifte.
Har dog aldri kjørt mer enn max 5.000km mellom oljeskift (motoren var ekstremt ren innvendig!!! ), passet på at tenningsdeler alltid har vært i toppform og aldri kjørt hardt på kald motor/olje.

Men understell er kjekt å ha på plass, jeg oppgraderte understell og bremser lenge før jeg fikk inn gte motoren, rettstrekkeracing er ikke min greie ;)
Jeg har trivdes godt med gule koni ihvertfall, klarte faktisk å bli kvitt noe understyring på rudskogen ved å justere fremdemperene litt mykere, alltid den stiveste enden som slipper først :)
Men at det er stivt spiller vel ikke så stor rolle på en bil som ikke brukes daglig vel?
 #458434  av Makk
 
Alfa omega, som du nevner lasse er kjøling, det skal nevnes at min hadde alu radiator og doble SPAL vifter, udødelig motor, og jeg gjorde 8.30 på nurburgring, før det flere runder med maksimal fjøl, og daglig full gass her hjemme i norge :D
 #458481  av lasse
 
Alu radiator har jeg ordnet meg nå ja 8)
Og bilen ble forøvrig EU godkjent her i forrige uke, null hull!
Men hvordan fikk du til det, du som har Japanlykter uten tåkelys, nå som tåkebaklys har blitt toerfeil spør du kanskje?
Joda, jeg har da mekket meg en variant med rød led pære i ene ryggelyset som styres av bryter for tåkelys, vips, så var den saken biff :wink:
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 29