TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lasse's MR2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458486  av ArildM
 
Latterlig at manglende tåkelys er 2r feil :roll:
Men genial fiks da :D
Ikke noe mas om motor heller? Aldri hørt noe på min heller :)
 #458487  av magnesmurf
 
lasse skrev:Alu radiator har jeg ordnet meg nå ja 8)
Og bilen ble forøvrig EU godkjent her i forrige uke, null hull!
Men hvordan fikk du til det, du som har Japanlykter uten tåkelys, nå som tåkebaklys har blitt toerfeil spør du kanskje?
Joda, jeg har da mekket meg en variant med rød led pære i ene ryggelyset som styres av bryter for tåkelys, vips, så var den saken biff :wink:
Jeg ordnet det med en vekselrele koblet til ene bremselyset, så pæra til bremselyset på venstre side kan benyttes både som tåkelys og bremselys. Ingen som har kicket på det på eu kontroll :idea:
 #458494  av lasse
 
Ja, det er latterlig, men det er vel den verden vi lever i, det skal dog sies st jeg er usikker på hvor mange som ville brydd seg, US importbiler har jo ikke tåkelys bak.
Ikkeno mas om motor nei, 3" eksos uten KAT gikk også helt supert!
Var veldig nervøs for alt, første gang med EU etter de nye reglene på denne i år...
Vekselrele er jo heller ingen dum ide, da har du jo tåkelyset på det originale stedet ihvertfall.
 #458686  av celicat23
 
Hva er planene for 2018 med bilen Lasse? Blir det V6 eller turbo?
 #458706  av lasse
 
V6 står fortsatt urørt på gulvet i garasjen, så blir nok turbo en stund igjen nå til jeg plutselig finner ut at jeg har tid/ork til motorskruing igjen :)
Driver og pusler litt med bilen innimellom da, men ikke noe store greier, litt småplukk her og der bare.

Også har jeg jo en Italiener som stjeler mye skrutid, tenke seg til at det ikke er like holdbart som Toyota.................
 #458709  av celicat23
 
Er ikke sikkert det er så feil å bare ta ett år hvor du koser deg litt med bilen, i stedet for å bare stå skru på'n. Det er vel ikke noe som er igjen å skru på/gjøre med bilen nå (hvis du ikke skal montere v6) ?
 #458710  av Makk
 
SÃ¥ hvilken ferrari er det du har? :D
 #458711  av ArildM
 
Tipper en Alfa 156? Men sikkert litt på bærtur :mrgreen:
 #458716  av lasse
 
Ja, den trenger å bli brukt litt nå!
Skal få montert boostcontrolleren igjen (trengte jo ikke den med v6) også må jeg gå over litt ledningsnett til stereo da det har begynt å fuske litt, ellers er det bare å gi gass :D
Makk skrev:SÃ¥ hvilken ferrari er det du har? :D
Er en 348TB



















Eller, Arild var nesten spot on, er snakk om en Alfa GT jeg fikk reddet fra å ruste helt istykker, begynner å bli bra den nå, men med den så fikser man en ting, og da er det to nye ting som blir ødelagt, men da har man jo litt å pusle med...
 #458717  av Makk
 
Jeg skulle til og kondolere for en sånn har jeg vært og prøvd mtp å kjøpe den.

Maken til jalla byggekvalitet :D
 #458720  av lasse
 
Ja, nå skal ikke jeg uttale meg om byggekvaliteten på Ferrari, der har jeg ikke mye erfaring gitt, men Alfaen virker ihvertfall godt skrudd sammen den, får en mye bedre følelse når jeg setter meg inn i den enn MR2en er jeg redd...
Problemet er vel mer at delene som er skrudd sammen er av dårlig kvalitet :lol: og at det er så JÆVELIG tungskrudd i forhold til Toyota!
Eller hva sier man til å måtte demontere eksosanlegg, varmeskjold, girvaiere på girkassesiden og hele girstangmekanismen for å få skiftet en plastforing i bunnen av girstanga? Alt fra undersiden av bilen selvsagt, det hadde jo vært for dumt om man kunne tatt det fra oversiden, man ser jo trossalt foringa når man tar av skinnet rundt girstanga :roll:
 #458721  av Makk
 
Tja du kunne jo kjøpt deg en sånn 348 og hatt årsabonnement på ventilstyringer istedet :mrgreen:

Eller det samme og eksosmanifolder skiftes sammen med motoroljen på 355 :lol:
 #458723  av lasse
 
Ja det er jo faktisk ganske drøyt!
Kjørte jo både Ferrari og Lamborghini i Italia for noen år siden, så og si nye biler, men de klarte ikke gå jevnt på tomgang.
Nå synes jo jeg "blodtrimmarallybilfraåttitallet" tomgang er kult, men det skal jo pokker ikke være sånn når det er nytt og originalt...
Heldigvis er Alfa motoren "skuddsikker" bare problemer med at coiler ryker, dyser som tetter seg, oljeforbruk (instruksjonsboka spesifiserer 10W-60 olje!!! ) og kamvariator som svikter, ellers er den grei.

Også må regreima skiftes hvert tredje år/60.000km da spennhjulene er laget i plast og sprekker, ryker reima og man får ventil/stempelsalat...
 #458724  av OleST
 
er kult med litt røff tomgang men en slipper vel ikke unna det på motorer som er bygd for høyt turtall med skikkelig kvasse kammer? (med mindre man har vtec da...)

jeg har lite erfaring med ferarri men det hørtes ikke spessielt fristende ut :lol: alfa derimot har jeg vært litt bortom, en jeg kjenner har ett par gtv6`ere. (virker relativt greit det alfa greiene men ikke helt min type bil.)
 #458725  av ArildM
 
Jau, en ting er at det ryker, men det er jo når man skal skru på ting at man skjønner hvorfor man har Japansk bil :) Forden jeg hadde var jaggu tungskrudd den også, eneste fordelen var at ingen bolter rakk å ruste seg fast, ettersom alt gikk i stykker hele tiden :D

Italiensk er vel sjarm at det skal være litt vanskelig å skru og litt ting som ryker her og der? Er vel det som skaper sjel? :lol: :D
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29