TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ace's -91 Mr2 mk2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

Hvilke luftfilter bør monters? Se bilde 1 / 2

Apexi
7
78%
K/N
2
22%
 #440043  av Ace
 
Scoop skrev:Herlig bygg!
Du drar den litt lenger enn hva jeg velger å gjøre, men så ser det ut som om du har noen snasne bruksbiler å velge i også :)

Ang. vinge og orginaldeler, rpmgarage.com er verdt å titte innom. Var ingen av vingen du ønsket der nå, men dukker stadig opp en der. Prisene deres er litt opp og ned, men gi de et seriøst bud så slipper du rimeligere unna!
:D
Hei , takk for tips.
Holder utkikk på rpmgarage ja ( var der jeg kjøpte motor bla fra) så titter innom der fra tid til annen.

Har funnet rev 5 http://www.epracing.co.uk/Aero-Kit/Toyo ... 9-146-149/ , men selvfølgelig har de ikke lengre vanlig rev 5 vinge inne lengre og får neppe inn. Dog de har inne med carbon midtplate. Noe jeg ikke kunne tenke meg =/ Og til 100£ mer enn hva vanlig koster. Vil nok være japan og rpm garage som vil være et godt alternativ.
 #440489  av Ace
 
Legger ut bilder fra overhaling av dempere. Pusset ned,grunnet , sprayet og lakkert . Også pusset ned og lakkert endel av stag og diverse i understel på samme tidspunkt og tatt en shining av hjulbuene.


Bilde

Bilde

Bilde


Komponentene til big brake kitet har også ankommet så nå blir det montering der også . Håndbrekk de til høyre svart / rød

Bilde

Har også en "liten" sak som skal inn i e28'en . Hartge v8 :mrgreen:

Bilde
 #440493  av lasse
 
Sikle sikle…
Ser ut som du gjør ting skikkelig!
Hvor har du kjøpt bremsene fra? Kit eller egenkomponert?

Og kom gjerne med litt info om BMW´n, glad i gamle bimmere jeg, og med vriåtter kan det jo ALDRI bli feil...
 #440503  av ArildM
 
Dette ser gromt ut :-)
 #440522  av Ace
 
>Big brake kittet kommer fra USA, kjøpte mitt fra Revolution brake. Kjempe service og oppfølging. Er snakk om wildwood calipere som man får fra mange andre leverandører også bla tworus, men fikk ferdig coating osv til samme pris. + at det kun er revolution brake som har kommet med en ordning i forhold til håndbrekket og få dette godkjent i vognkort. En mindre separat caliper.

legger ut bilder etter montering.

Når det gjelder bmw så er dette en motor som skal inn i en eldre e28 som du ser i bakkant på side 2. en 1988 modell. Vært godt tatt vare på og i god stand. Tidliger stått en 3,5l i denne. Drivverk og aksling osv er fra 535 og forsterket med deler av nyere dato. Har et gammelt karroseri som man har stående for å prøve seg frem hvor man må kutte osv i karroseri for å få plass til girkasse og motoroppheng. Før man går til verks på den andre bilen. :roll:

Motoren det er snakk om er en 4,7 L 340hk 540i 1997 modell. Utganspunktet er m62b44 motor 4,4l med 286hester som hartge har gjort sin flid på.
 #440877  av Ace
 
Har den siste tiden snust litt på nye felger som jeg har hatt i kikkerten en stund, men har utsatt det og utsatt det.
Leiter for tiden etter forhandlere her i norge som er importør av slikt men ikke alltid lett å finne. Dessuten er det også lommeboka som bestemmer så har utsatt det nok en gang til vinter siden det er laaaaaang produksjonstid på disse type felgene =/

Står mellom Work Wheels Meister serien og SSR wheels sp1 ., Av typen Meister er jeg inne på tanken på like felger som bildet under med gullfarget midt.

Bilde

Bilde

Men ettersom ting tar tid så har man begynt å leke litt med tanken og prøvd seg litt med foliering av felg for å teste litt forskjellig. Hva syns dere passer best ? hvit eller sort ? Kan legge til at bilen i seg selv har flere sorte details som grill , inntak , baklykter osv så overall er nok sort det beste valget for sommeren, men syns det blir litt dølt på rød bil desverre =/

Bilde
Sist redigert av Ace den 23 mai 2014 11:20, redigert 1 gang totalt.
 #440889  av ArildM
 
Works felgene er helt nydelige :-) sort felg forsvant litt, hvit felg blir skitten etter 2meter kjøring :-)
 #442393  av Ace
 
Holder på med oppsettet med de nye bremsene sammen med caliper for håndbrekke. prøvefitting av brakett + calipere før man monterer med skiver osv . Må også sette opp en løsning/ brakett for bremseslange.

home.no er kaputt så alt av tidligere bilder er gone, skal få overtført til dropbox og lagt ut nye linker

Bilde
 #454770  av Ace
 
En update hvordan ståa er per dags dato . Bilen startet uten problemer . Men fant fort ut at den ikke ladet som den skal
så har hatt ute dynamo . forsøkt og overhalt den for så å sette den inn igjen. Uten effekt. så må skaffe ny dynamo .
(har sendt dynamo til http://www.triconor.no/ i håp om å redde den)


Bilde


Misstanke om at det er regulator øverst i dette bildet som ikke virker som det skal :
Bilde


Tok ut eksos med det samme og pusset ned / la på ny coating som skal tåle varme

Bilde

Bilde
 #454780  av ArildM
 
Ser bra ut :)
 #454844  av Ace
 
Sendte dynamo til Triconor norge as i Oslo . anbefales.

Viste seg at regulator hadde brent seg . Rep på ca 1000 lappen i motsetning til å finne ny bruktdel til dobbelt av prisen.