TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ace's -91 Mr2 mk2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

Hvilke luftfilter bør monters? Se bilde 1 / 2

Apexi
7
78%
K/N
2
22%
 #249701  av Ace
 
Da var det på tide å opprette en prosjekt tråd.

Tenkte litt på saken at jeg kun skulle legge ut en masse bilder i etterkant jeg ble ferdig, men dette kan jo ta sin tid og det er vel kanskje litt av vitsen med prosjekttråd at man kan spørre etter hint og råd ettersom prosjektet går sin gang .....

Planene ved kjøp av bilen var egentlig å ha en bil som så alright ut og hadde kjøreegenskaper i behold. Noe videre kjøp av styling eller tuning var egentlig ikke med i planene, men jeg har nok blitt bitt av basillen slik som andre her inne. Mye vil ha mer er det noe som heter.

Det begynte så smått med litt innkjøp av litt anlegg , Styling i form av sideskjørter fra Japan og Apexi filter som måtte på.




Bestilte meg et intake til luftfilteret som jeg hadde tenkt å tilpasse apexi filter i utgangspunktet for å få det lengre ned i luftegangen. Fikk visst med et K/N filter som et lite attåt siden eksosen brukte endel lengre tid hos coaters en meninga i utgangspunktet.... Så kom gjerne med deres mening.

Bilde

Bilde







Frontsett
Bilde

Forsterker til frontsett
Bilde

Bruk av skive for å tilpasse frontsett i dør
Bilde

Fikk en DEH 9600 spiller til en billig penge (angrer egentlig på dette den dag i dag ettersom jeg godt kunne tenke meg å installere carputer)
Bilde

Siden det ikke var så mange som hadde gått for noen større bassere en 8" på den tiden falt valget på disse. Forsterker ble av typen p3001(har desverre ikke bilde for øyeblikket)
Bilde

PÅ samme tiden fikk jeg også filter fra Japan , samt sideskjørter. Problemet med filter var at det manglet adapter =/ Laget derfor til adapter og varmeskjold i alu.
Når det gjaldt sideskjørtene trengte disse minimalt med tilpassning

Filter
Bilde

Adapter + Alu.fester
Bilde

Filter på plass , -borring av hull til luftmengdemåler
Bilde

Sideskjørter org.
Bilde

Prøve montering
Bilde

Pussing og grunning. Brukte vannslipepapir + sort matt farge for å få en jevn flate
Bilde

bil uten sideskjørtene (dårlig kvalitet)
Bilde

Tilbake fra lakkering
Bilde

Festing av netting (brukte sort sikaplex
Bilde

LIming av sideskjørter (man bruker det man har =)
Bilde
Bilde

Sideskjørter ferdig montert
Bilde

Fikk tak i et brukt dino ratt. (er endel mindre en vanlige ratt)
Bilde

Hadde i utgangspunktet -91 baklys, men fikk tak i nye til en billig penge fra Kake her på forumet. Ettersom han skulle bytte ut sine i nye pga en liten sprekk i ene baklykt. har desverre ikke bilder av selve byttet. Men kjøpt altezza baklykter chrome svarte. Senterplater, lås sylinder og ryggelys ble kjøpt org. fra toyota
Bilde

Fikk på denne tiden også pakke fra speedhut
Bilde

Fra
Bilde

Til
Bilde

Skjønt på denne tiden at det nå kun var å fortsette galskapen og bestilte meg nye speil fra japan og fikk tak i felger fra en lokal shappe. Felg valget falt på TSW vulcano felger mens speil var av Ganador typen(fikk disse stjålet ved lakkering, men fant de tilbake på et ganske så komisk vis)

Speil
Bilde

Innmaten i speil (tatt ut for lakkering. Vil muligens ikke anbefale folk å ta ut dette ved lakkering ettersom det var et sant helvete å få på igjen uten å måtte ripe opp nylakk=/ )
Bilde

Felger bak
Bilde

Felger forran
Bilde
Bilde

hadde samtidig vært i kontakt med diverse av folket her på forumet angående det å få tak i et turbo rearclip, men fant vel egentlig ganske fort av de som kjenner noen som kjenner noen vil alltid stå i første rekke. Og at mange av disse som får tak i disse motorene ofte har mer enn 1 ball i lufta av gangen. Tok derfor saken i egne hender (Fikk noe info av Dr.Ling her på forumet) som hadde vært igjennom samme prosessen med å hente inn motor fra Japan. Igjennom RPM-Garage i Hong Kong. Satt en stund å siklet på diverse 93-95 motorer men fant ut at jeg skulle slå til på en gen3 -97 som jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til på.

Tok ca 1 mnd før motoren var på plass, men det var verdt det
Bilde
Bilde

I denne mnd med ventetid har jeg kjøpt inn litt diverse deler mot det som skulle skje der fremme samt gjort om litt på anlegget i bilen

Fra liten til stor 8"->10" p3 subber bak seter
Bilde
Bilde

Skreddersydde kasser for anledningen
Bilde
Bilde

Drev å puslet samtidig med en løsning i bagasjerom for ny forsterker samt kondensator (hentet litt ide'er her fra forumet + bilder fra anlegg i bagasjerom)

Bilde
Bilde

Prøvemontering av plate(dårlig kvalitet på bilde)
Bilde

opplading av kondis.
Bilde

Fikk tak i herdet glass fra glassmester. Ville ha dette selv om det er noe tyngre en plexi så blir plexi fort ripete og stygt. Hadde dette over 3001 forsterkeren og var allerede flere riper der når det stod montert i siden i bagasjerom
Bilde

fikk også sniket inn 1 stk neon lys i hvert av rom'ene som er koblet til lyset i bagasjerom(beklager dårlig kvalitet) men dere skjønner poenget
Bilde

Samtidig har det kommet noen deler fra japan og tyskland som skal monteres ettersom motoren kommer seg ut av rearcut og inn i bil.

Turbo timer og turbo hardness
Bilde

TRD uppermounts
Bilde

A-stople og instrument
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

TRD Stag forran og bak
Bilde
Bilde

Luftfilter (Dårlig kvalitet på bilde, Men denne gangen MED adapter =)
Bilde

Har også bestilt meg TKO eksos system 2,5" downpipe med 3" eksos som jeg skal komme med bilder på ettersom ting faller på plass (Måtte jo ha sort chrome finnish ettersom jeg har sort finnish på bilen=)

Bilde

Når det gjelder IC falt valget på Greddy. Spal vifte og festeanordning
Bilde
Bilde

Vil komme tilbake til update i arbeidet med motoren og skal prøve å få knipset endel bilder ettersom arbeidet stiger frem. har nylig kjøpt hus også som det må brukes endel tid på i sommer så må ta det litt som tiden strekker til.
Sist redigert av Ace den 26 jul 2007 17:48, redigert 5 ganger totalt.

 #249706  av hmsilset
 
Liker å se sånne prosjekt! De subbene der spiller skikkelig bra!Har de samme i min,men har lagt inntil ei papp plate så de ikke gnager sunn setene :P

 #249725  av GhostRider88
 
nå må jeg innrømme at jeg ble litt misunnelig ;) Utrolig bra prosjekt.. Skulle bare ønske jeg var like nevedytig og kunne like mye som deg når det kommer til bygging av mr2.

 #249739  av sindrejl
 
heftig. du har fått kjøpt en del dill nå ;) Eneste jeg hekta meg opp i var at du angra på at du kjøpte deg spiller fordi du ville ha carputer. Kan lette på samvittigheten din med at du bør ha spiller for å styre høyttalerne selv om du har carputer :)

 #249741  av Ace
 
GhostRider88 skrev:nå må jeg innrømme at jeg ble litt misunnelig ;) Utrolig bra prosjekt.. Skulle bare ønske jeg var like nevedytig og kunne like mye som deg når det kommer til bygging av mr2.
For å si det mildt... Jeg kan ikke en dritt. Har null peil på bil og bilmekk. Det er vel egentlig en av grunnene til at jeg gjør det her for å lære meg mer siden det er noe jeg har interesse av. De tingene jeg har gjort er gjort igjennom å hente opp info her på forumet eller nettet generelt for så å prøvd det ut. det mest avanserte jeg har prøvd meg på rent mekk messig må være bytting og overhaling av bremser og bytte dempere med foringer og alt.

Det jeg egentlig skal frem til er at man klarer vel egentlig det meste selv bare man setter av nok tid :D (må innrømme jeg har bannet høyt ved et per anledninger)

ved motorbyttet får jeg heldigvis hjelp av karer som har vært igjennom det før og har mer peil en det jeg har.

 #249766  av Mr2Even
 
Fett 8) Ja bare man spør seg fram, er nøye og har øye for detaljer, kan man gjøre mye selv. Jeg har alltid likt bilen din og hvordan du gjør tingene :wink:

 #249774  av Larsen
 
Tøft prosjekt. Likte spesielt utsende på bilen!

Tror det er en del har som er selvlærte. Selv har jeg plukket opp nesten alt ved å prøve å feile, samt å lette rundt på ts-ogn m.m

 #251584  av Ace
 
Fikk intercooler og greddy boost kontroller i posten idag så nå begynner delene å komme i boks.

Bilde
Bilde



Har dog desverre ikke fått gjort så mye på egen bil siden bilen til madammen har vært i søkelyset de siste dagene



Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

er ikke noen toyota, men er iaff en update på det jeg driver med om dagen :D

 #251646  av Mr2Even
 
Eneste; den nettingen på innsuget til mr2'en var fin, men tror ikke det er så lurt med hensyn til lufta inn til luftfiler og motor..

 #251653  av Larsen
 
Mr2Even skrev:Eneste; den nettingen på innsuget til mr2'en var fin, men tror ikke det er så lurt med hensyn til lufta inn til luftfiler og motor..
Forklar?

 #251664  av Mr2Even
 
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Eneste; den nettingen på innsuget til mr2'en var fin, men tror ikke det er så lurt med hensyn til lufta inn til luftfiler og motor..
Forklar?
Det hindrer kanskje litt av lufta som er meningen skal gå inn der..

 #251671  av Larsen
 
Mr2Even skrev:
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Eneste; den nettingen på innsuget til mr2'en var fin, men tror ikke det er så lurt med hensyn til lufta inn til luftfiler og motor..
Forklar?
Det hindrer kanskje litt av lufta som er meningen skal gå inn der..
Åpningen der er jo allerede mange ganger større enn den orginale jo. Et sånt gitter redusere vel åpningen med ca. 5% Tviler på at det blir noen nevneverdig forandring av det.

 #251674  av celicat23
 
Liker mr2'n din veldig godt. Syns alt utvendig er meget pent (selv om det ser ut som ei list eller noe ikke møter støtfangeren forann helt heldig på det ene bildet?) og spennende og se hvordan interiør og motor ender opp.

Og ikke minst: flott med masse bilder!!! Folk her er så forbanna sparsomme med og dele bilder av bilene sine :?

 #251696  av Ace
 
celicat23 skrev:Liker mr2'n din veldig godt. Syns alt utvendig er meget pent (selv om det ser ut som ei list eller noe ikke møter støtfangeren forann helt heldig på det ene bildet?) og spennende og se hvordan interiør og motor ender opp.

Og ikke minst: flott med masse bilder!!! Folk her er så forbanna sparsomme med og dele bilder av bilene sine :?
Ja har hatt litt problemer med å treffe med den lista helt. Skal til å åpne opp der igjen mens jeg holder på så skal se om jeg får tilpasset det bedre, men det vil medføre noe kutting med vinkelkutter, noe jeg helst ville unngå.


Skal prøve å holde det oppe på bildefronten etterhvert som det strammer seg til her.

Takker for kommentarer

 #253808  av Ace
 
Update bilde av eksos. Veldig fornøyd at jeg valgte sort coating på den slik at den matcher bilens finnish bedre. Syns det ofte blir litt mye med de svære bling bling hengende bak der.... 2,5" downpipe skulle vist ankomme min dør i morgen tidlig

Bilde

Fått litt annet stash på samme sending også. Kaldere plugger , intake til filter med diverse tilkoblinger, Spal vifte og ferdig sveiset brakett mellom vifte og intercooleren

Bilde


Har mye som skjer om dagen med kjøp av hus og oppussing og diverse, så har ikke fått tid til stort mer enn å få byttet håndbrekk vaierene.

Som man ser så er gummi'en dårlig så det var på tide å få disse byttet. Fikk visst ikke tak i kun gummi foringer så kjøpte like gjerne hele vaiere.
Orginaldeler = dyrt =/ Koster i overkant av 500,- fra Toyota
46420 17050
46430 17050

Bilde

Vaierene går igjennom slike rulleklips under bilen
Bilde

Og frem til justeringsleddet i midten under
Bilde

Om man ønsker kan man også skru av disse festene som vaierene går igjennom. Får disse som regel nye sammen med vaierene.
Bilde

PÃ¥ tide med utskiftning.... ja....
Bilde