TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ace's -91 Mr2 mk2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

Hvilke luftfilter bør monters? Se bilde 1 / 2

Apexi
7
78%
K/N
2
22%
 #325375  av Ace
 
Harro

Ikke skjedd mye på den fronten her i det siste pga husbygging , jobb og en liten en på vei. Det setter en viss stopper for det :D Det som dog har skjedd er at jeg har fått turbomotor i hus, dvs en plass på en låve som jeg sitter og skrur på. Forandring på bilen som også har skjedd er bomex luftinntak til motorrom , fått på stag i motorrom og front + a-stolpe er på plass. Har også utvidet bilparken med 1 stk BMW -06 320 si ( ja jeg må nok skuffe japsene og gått til anskaffelse av tyskerstål ... er 4'er dog!!! :o

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #325377  av inzane2012
 
ett kjapt spm, fremme i frunken din, på høyre side av batteriet, så går det en gjennomsiktig gummislange fremover...
i min bil er den bare surret sammen og henger løst, så lurer på hva den er til? og hvor skal den egentlig festest??
 #325383  av ReWrite
 
Det er bare en slange som er festet til lufteventilen.. Ingenting og tenke på så lenge du ikke skal lufte kjølesystemet med det første :)
 #325389  av inzane2012
 
ReWrite skrev:Det er bare en slange som er festet til lufteventilen.. Ingenting og tenke på så lenge du ikke skal lufte kjølesystemet med det første :)
good to know :) har ikke helt skjønt hvorfor den bare har hengt og slengt der, så da vet jeg det vertfall :) hehe
 #397005  av Ace
 
En etterlengtet update. Ting tar tid er faktum ;P Men nå har det i hvertfall vært fremgang..

Noe mobilkvalitet ja

Motor på vei ut
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Mens motor er ute og man har plass brukt litt tid på å bytte litt smådeler her og der. Litt slitasje deler osv.
Bilde

Ny intercooler på plass
Bilde

Bytting av diverse deler på swappet før det blir satt inn igjen.
Bilde

Motor satt på plass igjen , nytt eksos på vei inn

Bilde

Rør osv til intercooler på plass
Bilde

Prøve å holde det mer oppdatert nå som det er fremgang.
 #403073  av Andrepedersen
 
Nydelig mk2 ! hvor mye betalte du for ganadorspeilene, og hvor kjøpte du dem ? :)
 #403107  av 3rlend
 
Fy f*en jeg liker det du gjør med bilen!
Finally noen som skjønner det! :D
 #410683  av Ace
 
Takker for tilbake meldinger :P

Ganador speil var kjøpt fra Taka i Japan da det fantes men det er lagt ned.

Men mener du skal kunne finne det på ebay, fensport i usa mener jeg har hatt de samt greenline.jp i Japan skal ha disse, det er visstnok noen av de samme folka som drev takakaira, men hvor seriøse de er i forhold til utenlands forsendelse vet jeg ikke ... men tror det er noen her inne fra ts-ogn som har bestilt derfra tidligere og er fornøyd.

PÃ¥ tide men noe update kanskje .. .
 #410684  av Ace
 
Ettersom det nye eksosanlegget stanget i bakfangeren måtte man til å kutte og lime litt :

Bilde

Bilde


Fått skjøtet ned fanger noen cm , klar for lakking
Bilde

Etter en uheldig luftetur ut på en grassvold på grusveien i nærheten av verkstedet måtte frontfangeren til pers siden den fikk noen stygge sprekker =/

Bilde


Bare pusse ned og slipes over + vann slipes så er det klar for lakking

Bilde

Frontfanger og bakfanger tilbake på plass. Liten bøy ned på bakfanger der man har skjøtet ned men ser det ikke så sant man vet hva man skal se etter =) Ser godt på bilde 1 at spacere ikke er brukt bak så måtte også få montert nye lengre bolter på navet bak slik at spacere gikk på .

Bilde

Bilde

Med litt varming av metalet med varmepistol så fikk man banket de ut forholdvis lett. Ny bolt øverst, gamle bolter ellers, fås kjøpt på kollevold . Kan også bestilles fra kollevold igjennom mekonomen
Bilde
 #410691  av FT86
 
Ser veldig bra ut!

veldig fin mk2 ;)
 #439318  av Ace
 
*Update*

Ikke skjedd så mye med bilen den sist tiden bortsett fra byttet litt slitedeler i understell samt pusset ned alle 4 dempere / dempertårn og lakket disse på nytt.(bilder kommer) Byttet deler i T-tak pga litt lekk ved kjøring på dager med mye regn.

Tok i fjor og overhalte bremsene og lakkerte kaliptere med varmebestanding 2 komponent lakk , nioe som nå begynner på flasse av enkelte steder =/

Bilde

Har hele tiden hatt i tankene å sette på big brake kit, men har avventet dette pga man ikke har hatt noen god løsning på dette bortsett fra hydraulisk håndbrekk på bak. Man mener nå at man har kommet med en bedre løsning "Mr Parker" som man kaller det.

Har derfor bestilt nytt Wildwood big brake kit til alle 4 sidene fra revolutionbrake og samtidig gjort et innkjøp av low rise lykter fra Tworus

Bilde

Bilde

Bilde

Har prøvd å fikse opp litt i motorrom og ryddet litt i ledninger og diverse. Ettersom alt har blitt strengere i forhold til EU godkjenning og tegn på tuning av motor har man lagt på sort coating på det meste av rør. Eneste som mangler sort coating er rør til IC
Bilde

Bilder fra sommer 2013. Dårlig kvalitet på sistnevnte =/

Bilde

Bilde
 #439324  av ArildM
 
Ser bra ut :)
 #439326  av 3rlend
 
Tøft !:)
Når det gjelder bigbrake kit får du det på twosrus og wolfkatz :)
Vet ikke om det er billigere eller dyrere en det du har nå:p
 #439331  av Ace
 
Takker,

Prøver for tiden å finne en nyere modell spoiler eventuelt TRD vinge. Fant TRD vinga i japan men någe dyrt med både del + porto.
Funnet også orginal TRD vinge til $400 uten shipping fra Hong Kong (http://www.shopjdmstar.com/)
Men jo mer jeg ser disse vingene på biler som ikke har TRD kit ellers også, syns jeg rev 5 spoileren blir et bedre alternativ ...
Bilde

Og selvfølgelig finner man replica til 150-200 i både england og ebay ..

Var og tittet på tworus og wolfkatz ja, ender opp med ca samme pris bortsett fra at jeg får de red coated med logo til samme pris som wolfkatz og tworus kjører på vanlig sorte / hvit logo. Wolfkatz har også samme calipter bak med håndbrekk alternativ men til en litt dyrere pris. Tworus kjører ikke den calipteren ennå såvidt jeg vet så der må man finne en løsning med hydraulisk håndbrekk eventuelt....
 #439964  av Scoop
 
Herlig bygg!
Du drar den litt lenger enn hva jeg velger å gjøre, men så ser det ut som om du har noen snasne bruksbiler å velge i også :)

Ang. vinge og orginaldeler, rpmgarage.com er verdt å titte innom. Var ingen av vingen du ønsket der nå, men dukker stadig opp en der. Prisene deres er litt opp og ned, men gi de et seriøst bud så slipper du rimeligere unna!
:D