TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Starlet KP61 aka. Sølvpilen

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367701  av Sven
 
Nice Starlet 8)
 #367705  av ArildM
 
KP61 er jo i ferd med å bygge seg opp legendestatus, før mange andre må jeg vel nesten si, men dette er beviset på hvorfor 8)
Tidløst japsedesign, ultralett bil, bakhjulstrekk og turtallsvillig motor, kan det bli bedre :?:
 #368790  av Holger
 
fy f**n så grov den ble! :D
 #369855  av Morten
 
Da har den fått seg en 14-15 mil langs veiene og blitt skitten og fæl. :lol: De fleste gremlinser er sortert ut nå, som litt smålekkasjer og elektrisk småplukk. Den skumleste var vel at siden jeg hadde gjort bakbremsene "ferdig" og så hadde mange måneder pause før jeg fortsatte så glemte jeg helt å dobbeltsjekke forspenn på hjulagrene (pga forskjellig tykkelse på bakplata/støvplata på tromlene og bakplata/caliperholder for caliprene). :oops: Dette førte ikke bare til mangel på lager-forspenn, men også masse slakk inn-ut på stikkakslingen (helt huttetu!). Fikk fiksa det med få laga en 3mm spacer mot lageret etter mye målinger og dobbeltmålinger og kontrollmålinger og....

Map'et begynner å bli tålig ok nå, og bilen er veldig kjørbar. Bråker i overkant mye for normalt bruk da men... Har en stor gremlins igjen der som fører til at den fusker ved ca 5500-6000omdr, uansett mye eller lite gass. Motoren går rent både over og under det turtallet så vil tro det er relatert til VR-sensoren på turtalls pickupen. Når det er sortert ut (og litt opprydding som techtylering i kanaler og innerskjermer bak osv) så er den strengt tatt klar for å bli brukt igjen. :D
 #418188  av Morten
 
Når jeg først var innom og posta litt i de andre prosjekt trådene så kunne jo denne få seg en aldri så liten oppdatering også. Bilen har fått kjørt seg siden den ble fullført og kjørbar igjen. Motoren brukte masse olje på Reve kjøringer, og når jeg begynte å plukke på den for å fikse så fant jeg skjært kambukk (og ene lageret på innsugskammen). Så ville ikke sette sammen igjen med deler jeg visste var dårlige... Endte med å klaske i motoren jeg kjørte med i AE86'en når den var på veien sist siden jeg jo hadde betalt årsavgift på starleten og ikke på hachien :lol:

En liten incar video av redskapen i bruk på Reve tidligere i sommer:

http://www.youtube.com/watch?v=pmaz4pInrN4&feature=plcp
 #418199  av ArildM
 
Takk :D Hærlig bil og meget bra kjøring :) Tydelig at du har hatt noen runder på bane før :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14