Ja, da har det nærma seg et år siden forrige update. Har ikke så mye bilder av det som har skjedd imens, men har begynt på tilpasning av styling nå, så satser på at hellakkering skjer i nærmeste fremtid. Blir mye jobbing på kveldene fremover hvertfall, skal prøve å ta en del bilder av det og legge de ut fortløpende. Det som har skjedd i dag kommer jeg tilbake til, tar en liten oppdatering på det som har skjedd i sommer og vinter.
- Har innstallert polyforinger. Det ble en helt ny bil å kjøre, den spiste seg gjennom svingene. Absolutt anbefalt å gjøre.
- Har innstallert komplett 3" eksos fra
http://www.aussie-speed.com, altså downpipe, b-pipe og cat-back. Alt var bolt-on, virka som det hjalp på effekten, g-måleren økte med ca. 0,05 G, så det er ikke bare psykisk.
- Har innstallert 1 stk 10" Rockford sub bak passasjersetet. Spiller absolutt godkjent, har ikke dB-målt enda.
- Har innstallert turbotrykk-, oljetrykk- og oljetemp-måler.
- Har bytta fra N/A-kasse/drivverk til turbokasse/drivverk, etter at clutchen ble utslitt. Var ikke klar over at det ikke var turbokonvertert, men det er vel prisen man betaler når man kjøper ferdig. Det er hvertfall byttet nå, og det er også satt på RPS 6-puck clutch, og cusco lettet svinghjul. Dessverre er bremsene gåene nå, så har ikke fått testet noe veldig, må også kjøres inn en stund før jeg kan gi skikkelig gass.
- Bremser er bestilt, blir EBC turbogroove-skiver, og EBC yellowstuff-klosser. Har liggende 93+ calipere som også skal på, og også stålomspunnede bremseslanger.
- Når bremsene er blitt bytta er det montering av KW-coilovers som står på planen, disse har jeg også liggende.
- Har kjøpt inn TRD tårnstag fremme og bak, men har ikke sett noe poeng i å innstallere nå som det er så mye telehiv, trenger ikke akkurat stivere bil da.
- Apexi Power FC er kjøpt inn, og håper å få innstallert og bremset bilen før Rudskogen-treffet i mai. Da skal alt som jeg har skrevet så langt etter planen være ferdig også.
Så er det over til det som blir gjort disse dager. Frontfanger er vel tidligere nevnt i tråden, har senere bestilt sideskjørt og bakfanger fra Do-Luck. En turbo-motorluke er også handlet inn og skal lakkes og monteres.
Det er vel det som har skjedd og skal skje, da er det bare bilder som gjenstår: