TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Project IS200 Sport

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #286954  av QuiNlan
 
På tide å starte prosjekttråd fant jeg ut.

Bilen er en Lexus IS200 Sport 1999 modell med automatkasse. Bilen ble kjøpt i januar, og allerede etter 2 uker greide jeg å forårsake denne skaden:


IMG_0284.jpg
IMG_0284.jpg (867.12 kiB) Vist 3819 ganger
IMG_0286.jpg
IMG_0286.jpg (779.76 kiB) Vist 3824 ganger
IMG_0289.jpg
IMG_0289.jpg (818.39 kiB) Vist 3818 ganger
Denne skaden greide jeg å forårsake ved uvetig snøkjøring.

For ett par uker siden hadde jeg bilen på oppretting, og det kosta 10000 kr, men resultatet ble særdeles bra:
IMG_0299.jpg
IMG_0299.jpg (541.56 kiB) Vist 3824 ganger
IMG_0300.jpg
IMG_0300.jpg (649.41 kiB) Vist 3818 ganger
Sist redigert av QuiNlan den 18 apr 2008 16:40, redigert 3 ganger totalt.
 #286962  av EXS
 
Dette så veldig bra ut :)

men du har plassert luftfilteret ekstremt dårlig, rett over eksosmanifoilen (dette er noe du vil tape effekt på desverre)

prøv og legge det over på andre siden eller få tak i flere rørbøyer og plasser det nede forran fangeren

ellers lykke til med prosjektet ditt
 #286963  av QuiNlan
 
Helvette, går jo ikke ann å ha mer enn 5 vedlegg. Syns det ser litt bedre ut med vedlegg som man kan åpne enn de svære bildene.

Regreim dilemma
Når jeg kjøpte bilen hadde den gått 114000 km, og bilforhandleren jeg kjøpte den av hadde ingen informasjon om regreima hadde blitt bytta. Var innom Toyota og hørte, og da sa de at jeg skulle kikke etter et klistermerke på dekselet. Det eneste klistermerket jeg finner på deksel er dette:
IMG_0301.jpg
IMG_0301.jpg (741.74 kiB) Vist 3819 ganger
Noen som vet om det er dette klistermerket jeg skulle kikke etter?
Forbereder meg uansett på å bytte snarest da bilen har gått 119000km nå. Noen som vet ca pris for bytte av regreim?

Skaffa luftfilter for morro
For morroskyld dro jeg til en kompis for å få tak i luftfilter, for å få litt mer lyd i kjerra. Han driver eikensbilstereo.no og carequipment.no. Grunnet litt delemangel ble det litt småjalla. Han manglet 90 graders rørvinkel, så løsningen ble noe impovisert. Med filter og rør og slanger kosta det 1500 kr.
IMG_0296.jpg
IMG_0296.jpg (769.18 kiB) Vist 3833 ganger
IMG_0297.jpg
IMG_0297.jpg (787.62 kiB) Vist 3824 ganger
IMG_0298.jpg
IMG_0298.jpg (789.36 kiB) Vist 3819 ganger
Fremtidige planer
Skal prøve å sette de i kronologisk rekkefølge:
- Nye hovedlykter foran og bak med mørk innmat, samt mørkelegging av grøfelys
- Xenon upgrade i hovedlykt, og muligens grøftelys.
- 30 mm senkefjører
- 18" felger med nye sommerdekk
- Effektannlegg
- Chiptuning
- Nye grenrør
- Diffsperre
- Kompressor

- Sikkert en del mer og.
 #286965  av QuiNlan
 
EXS skrev:Dette så veldig bra ut :)

men du har plassert luftfilteret ekstremt dårlig, rett over eksosmanifoilen (dette er noe du vil tape effekt på desverre)

prøv og legge det over på andre siden eller få tak i flere rørbøyer og plasser det nede forran fangeren

ellers lykke til med prosjektet ditt
Takker.

Jepp, dette er nok bare en midlertidig løsning. Skal be han bestille 90 graders vinkelen ASAP. Første planen var å legge den bak grillen den, men tok oss til nøye slik som den er plassert nå.
 #291114  av QuiNlan
 
Da er noen deler bestilt fra TDI-PLC.

TEIN Super Street Damper with Upper Mounts
Bilde

HKS Silent Hi power back box
Bilde

EBC brake pads Front/Rear Greenstuff – Premium Roadsport Pads
Bilde


Kan legge til at registerreim er skiftet, så nå kan den rulle 120000 km til uten problem :)
 #291119  av Neo
 
dette blir bra når det er ferdig :) .. men ser du har bestilt tein senkesett, husk det er ikke TUV godkjent så treffer du rette karen blir det problemer :? .. ser du har tenkt på kompressor, om du skal ha TTE sitt bør du være kjapp.. er bare 2 kit igjen siden dem er ute av produksjon, når jeg sjekket med toyota for 3 uker siden var det 2 igjen..

har du lydopptak av det luft filtret ditt?.. har tenkt på pipercross hos meg men vet ikke enda om jeg skal ha det..
 #291123  av QuiNlan
 
Ut ifra det jeg har hørt er det kun Tein og KW sine coilovers som går ann å gå godkjent på IS200

viewtopic.php?f=61&t=19565&st=0&sk=t&sd=a&start=90


Ang luftfilteret. Er ikke rare lyden egentlig, men jeg kan jo ta med kamera på en liten kjøretur. Gir best lyd under motstand. Skal se hva jeg får til.

Ang. kompressoren. Ja det var triste nyheter. Hva er vitsen med å slutte å produsere kompressorer liksom.
 #291126  av Neo
 
QuiNlan skrev:Ut ifra det jeg har hørt er det kun Tein og KW sine coilovers som går ann å gå godkjent på IS200

viewtopic.php?f=61&t=19565&st=0&sk=t&sd=a&start=90


Ang luftfilteret. Er ikke rare lyden egentlig, men jeg kan jo ta med kamera på en liten kjøretur. Gir best lyd under motstand. Skal se hva jeg får til.

Ang. kompressoren. Ja det var triste nyheter. Hva er vitsen med å slutte å produsere kompressorer liksom.
tein blir ikke godkjent desverre for det er ikke TUV godkjent merke, så det går dårlig.. KW er en av di som blir godkjent for det har TUV godkjenning.. en kompis av meg er har det tein settet på, og han sliter veldig om han blir stoppet..

okej, nei du ser selv om det lar seg gjøre :) ..
se på lexustråden, har svart der angående kompressoren
 #291128  av QuiNlan
 
Blir litt mye fram og tilbake her ja, hehe :)

Noen sier at det følger med TUV papirer, andre ikke. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Har ihvertfall blitt tipset om å ta med kjærra til Egersund, der de skal være litt mer medgjørlige enn andre steder.
 #291129  av Neo
 
QuiNlan skrev:Blir litt mye fram og tilbake her ja, hehe :)

Noen sier at det følger med TUV papirer, andre ikke. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Har ihvertfall blitt tipset om å ta med kjærra til Egersund, der de skal være litt mer medgjørlige enn andre steder.
det er mye fram og tilbake om dette produktet ja, søkte litt og fant en link anngående tein. der kommer det også fram at coilovers er ikke tuv godkjente..

http://www.bilforumet.no/teknisk/145294 ... stell.html
 #291136  av QuiNlan
 
Det var da som fanden. Vel, det haster jo ikke med mindre jeg blir stoppa. EU-kontrollen er ikke før neste sommer, og da har jeg for lengst byttet til KW :) Litt dyrere, men dog.
 #291151  av galx
 
Blir spennende det her QuiNlan :)
Du har en god begynnelse der ja. Enig med EXS, luftfilteret ligger litt dumt til, men det har du jo allerede en plan for :wink:
Tüv godkjenning er viktig..husk det :) Gjelder alt du setter på bilen. Et tips er å ha det i tankene hele tiden under veis, det skaper så mye mindre problemer i ettertid.
Lykke til. Dropper innom av og til for å se hvordan det går med prosjektet ditt :mrgreen:
 #291153  av QuiNlan
 
Dette prosjektet tar ikke helt av da, slik som andre sine. Mye av dette skyldes at jeg overhodet ikke er noen bilmekaniker. Men, noe skal ihvertfall gjøres, så jeg får heller prøve å gjøre det beste ut av det.

Må få en liten redigering med her.

Fremtidige planer:
235/35 R19 dekk med felg
TEIN coilovers (midlertidig)
 #291335  av QuiNlan
 
Da ble det en liten forandring i planene. TDI hadde ikke Tein coilovers inne på lager, så da dreit jeg i hele Tein, og kommer til å gå for KW sine.

Bestiller istedet Katana exhaust manifold
Bilde
 #291341  av tunamgu
 
hvor mye ga du for skifte av regreim?

man får kw variante 3 til 12000 inkl frakt til strømstad.hadde selv tenkt å kjøre dit og hente.kanskje gruppekjøp hadde vært noe?