TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1JZ-GTE i mk3 supraen

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #291682  av Topaz
 
Ja, så blir det 1JZ i supraen 8) Her om dagen gikk topp pakningen på 7m`en, så da kom sparket i baken til å bytte den ut med en 1JZ jeg har hatt liggende siden februar...aktig. Så da gjenstår det å kjøpe en "kasse deler" + blod, tårer og tenders gnidsel....og sikket noen deler til :P
Det var den topp pakningen
Det var den topp pakningen
30.05.08.JPG (63.87 kiB) Vist 4768 ganger
Og denne skal inn
Og denne skal inn
DSC00148.jpg (47.11 kiB) Vist 3516 ganger
31x12x4 blir kanske litt mye å puste gjennom, men skitt au
31x12x4 blir kanske litt mye å puste gjennom, men skitt au
DSC00217.JPG (71.42 kiB) Vist 4770 ganger
 #291711  av Supramk3turbo
 
Heisann :) Var jo synd med den toppakningen, men på en annen side ikke så synd når det blir 1jz istedet for ny pakning. Blir artig å følge med her. Skal du gjøre det selv??
 #291734  av Topaz
 
Supramk3turbo skrev:Heisann :) Var jo synd med den toppakningen, men på en annen side ikke så synd når det blir 1jz istedet for ny pakning. Blir artig å følge med her. Skal du gjøre det selv??
Joa, men hadde ikke topp pakningen gått, så hadde jeg aldri fått ut fingern.
Skal gjøre det selv ja,..med god hjelp av en kompis, og kanskje litt hjelp av en som vil ha gamle motoren. Siden far min er gammal svakstrøms elektrikker hjelper han meg litt med lednings nettet. Blir sikkert mye klundring, men så er det jo bra å bli kjent med sin egen bil da.
 #291736  av Supramk3turbo
 
Ja, er ikke dumt å bli litt kjent nei:) Lykke til da. Regner med flittig update her :D Tenkt ut noe ferdigstillings dato. Før Japsetreffet på rud kanskje??
 #291740  av Topaz
 
Takk for lykke ønskningene....trenger nok de :lol:
Flittig update? Ja, når ting skjer så skal jeg komme med det. Slike spørsmål kan sikkert holde endel stagnasjon og latskap unna, var mye derfor jeg la ut tråden såpass tidlig i prosessen. Ellers har jeg ikke satt noen tids frist på det, men håper å ha den ferdig til Japse treffet på Rudskogen ja.
Har forresten en god dialog med en på biltilsynet allerede....Bare en tlf samtale, men den virket lovende :)
 #291743  av Supramk3turbo
 
Jøss, det var en fremmed setning for meg..."God dialog med biltilsynet" he he. Høres bra ut, enda en grunn til å stå på :D
 #291745  av tojo
 
:D Spennende,dette blir bra :P
Var denne med el nett fra Soarer eller Supra?
Om det er Supra er det ganske rett frem,er det Soarer = endel mer arbeid.
 #291795  av Topaz
 
Alt er fra soarer ja.
 #291826  av KentSupra
 
Halla..
Ja ja da er det bare å skru i vei, er det mye som du må gjøre om for å få den på plass 8) Jeg driver nå ennå å bygger om min mk4 fra n/n til tt det var "litt" mere jobb enn jeg trodde, nå venter jeg på mellom akselen fra oslo :lol: :lol:
 #291833  av Topaz
 
KentSupra skrev:Halla..
Ja ja da er det bare å skru i vei, er det mye som du må gjøre om for å få den på plass 8) Jeg driver nå ennå å bygger om min mk4 fra n/n til tt det var "litt" mere jobb enn jeg trodde, nå venter jeg på mellom akselen fra oslo :lol: :lol:
Tør ikke helt å svare på det ennå siden jeg ikke har gjort det før. De større tinga er nok greit, men tror det kan bli endel plukk og plunder med endel småtteri. Håper det beste...forberedt på det værste :P
har du mellom akselen til ballansering eller?
KK-ma70 skrev:Færdig snart da?

1j 8)
Se å pell av deg de solbrillene gitt :mrgreen:
 #291835  av tojo
 
Topaz skrev:Alt er fra soarer ja.
Da blir det endel omkobling på el anlegget,ikke like enkelt "plug and play" som JZA70 el anlegget.
Skal du ha ECU på orginalplass(over hanskerom)så må el anlegget forlenges ca45 cm.
Ellers kan du lage en boks å ha ECUen montert i motorrom evnt ta den inn på venstre side å plassere den i fremkant av midtkonsollet
Må ha: Motorfester(med Soarer blir festene ca 2,5cm for langt frem),gasswire,svinghjul,clutchus,ic m/rør,slange til servo evnt el servo.
 #291865  av Topaz
 
Er vel det elektriske jeg gruer meg litt til, men jeg fant en "how to wire a soarer 1JZ into MA70" nett side. Tror jeg plasserer ECU bak midt konsollen....mulig jeg skaffer meg en power fc neste sommer eller no, så kan jeg jo evt flytte den hjernen da.
Tenkte å lage braketter til motorfestene selv, rimelig enkle de BIC brakettene feks.
Det funker med 2jz gass wire eller?
 #291895  av tojo
 
Ja 2JZ gasswire passer, samme gjør 92-'96 4 cylinder camry.(å sikkert flere)
Ang motorfester er det forholdsvis enkelt å lage om du har målene og vinklene.
 #293576  av Topaz
 
Har tittet litt nærmere på motoren som skal inn. Ser jo ikke ut til å ha gått særlig langt :D
GÃ¥r den litt magert, eller ser det normalt ut?
Fremre turbo
Fremre turbo
fremre.JPG (66.38 kiB) Vist 4292 ganger
Bakre turbo
Bakre turbo
bakre.JPG (30.49 kiB) Vist 3512 ganger
Topp og bunn
Topp og bunn
topp bunn.JPG (38.68 kiB) Vist 3509 ganger
Får muligens elefanten i morgen, så da skal 7m`en snables ut. Venter på clutsh kåpe og svinghjul fra usa.