TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1JZ-GTE i mk3 supraen

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #335975  av Supramk3turbo
 
Gode greier Tom :D Godt å høre du har fått mere eller mindre dreisen på ledningsnettet. Rust får man ta etterhvert. Hovedsaken er vell å få godbilen på veien :D På treff :D
 #336000  av tojo
 
Rep av el anlegg,kort sagt:
- Grønn leder"fuel pump"ved ECU(B1 eller noe sånt) til jord.
- Sort og sort/hvit ledning kobles sammen "Neutral Start Switch"som brukes på kun automat.

For mer utfyllende info se PM. :D
 #336011  av Topaz
 
Supramk3turbo skrev:Gode greier Tom :D Godt å høre du har fått mere eller mindre dreisen på ledningsnettet. Rust får man ta etterhvert. Hovedsaken er vell å få godbilen på veien :D På treff :D
Jepp, må få den på veien asap, men vil stoppe rusta mest mulig med owatrol og litt sveising så får jeg ta det grundigere i vinter.
tojo skrev:Rep av el anlegg,kort sagt:
- Grønn leder"fuel pump"ved ECU(B1 eller noe sånt) til jord.
- Sort og sort/hvit ledning kobles sammen "Neutral Start Switch"som brukes på kun automat.

For mer utfyllende info se PM. :D
Igjen.....Graci :) Iskrem kommer i efta med sine el kunskaper, så jeg skal pass it on til han.
 #336016  av iskrem
 
Vi har fulgt denne guiden her vi:
http://www.freewebs.com/1jz-gte/soarerh ... toma71.htm

Den er cirka 95% riktig. Den eneste forskjellen er B1 pluggen. Topaz sin som har 4 ledere på kolonne 2 og 4 istedenfor 2 som tegningen tilsier.

Jording er riktig.
Green – Brown from IK2 (Ground for Fuel Pump)

Og disse her er vel koblet riktig så vidt jeg vet, men bensinpumpa slår seg ikke på. Så for å teste så satt jeg Fuel main direkte på 12v og da funka det fint, men det er jo ikke helt riktig kobling. :P

Black/Red Big – Black/Red from IJ1 (Fuel Main)
Yellow – Red/Green from IJ1 (Fuel)
Black/Red Small – Green from IJ1 (Fuel)
 #336096  av tojo
 
se PM :-)
Sist fremhevet av Topaz den 28 jul 2016 11:51.